Maatregelen kerk ivm coronavirus

DDD

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
DDD schreef:
Simon0612 schreef:Ik hoor zeggen dat ze alle ambtenaren terug naar kantoor gaan roepen. Die blijken massaal onder werktijden op allerlei forums te hangen. :D
Ambtenaren mogen vaak hun eigen werktijden bepalen. Dat geldt ook voor veel andere mensen. Ik ben afgezien van enkele e-mailberichten en een telefoontje nog niet aan het werk, in ieder geval.
Hoe laat begin jij dan met werken? En hoe doe je dat in de avonduren als allerlei instanties al niet meer bereikbaar zijn?
Meestal rond half elf, afgezien van het beantwoorden van spoedeisende berichten.

E-mailberichten blijven gewoon bewaard tot de volgende dag, dus dat stoort instanties niet. En het is ook niet zo dat ik pas om zes uur 's avonds begin, natuurlijk. Veel instanties zijn ook 's middags open.

De meeste van mijn klanten zijn juist bij voorkeur 's avonds bereikbaar of vergaderen 's avonds. Dus dat hindert niets.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef: Gezien de scheiding tussen kerk en staat, is het een goed recht om de routekaart (die een advies is) terzijde te leggen.
Dat klopt als een bus. Maar je moet dan niet vreemd opkijken als mensen vragen hebben als je de routekaart negeert.
Begrijpelijk dat die vragen er komen en dat mag ook. De wijze waarop is een andere discussie.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD

Bericht door DDD »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:Wat de boodschap van gergeminfo nav de zondagse gebeurtenissen wil duiden ontgaat me even. Wie helpt. Ik heb het een paar keer gelezen maar het is me niet helder.
Ze willen opschaling van kerkdiensten niet afvallen, geweld afkeuren, Urk te vriend houden, de samenleving een signaal afgeven, de overheid gehoorzamen en niet te veel woorden gebruiken.
Zo is dat. Het lijkt mij een helder en duidelijk bericht, waarin de kerkenraad van Urk een vriendschappelijke correctie krijgt. Precies waar een kerkverband voor bedoeld is.

Ik begrijp echt niet wat Ad hier nu zo onduidelijk aan vindt. Ik had het zelf kunnen schrijven, zo duidelijk. :)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Bloksteen schreef:
vriend-en-metgezel schreef: Waarom noemt hij Sionkerk een buitenbeentje / afsplitsing van een afsplitsing? Het is toch een doorsnee gergem?
Na een grote ruzie in de Ger. Gem. in Nederland op Urk is in 1987 pas de Gereformeerde Gemeente Urk ontstaan. Op Digibron kunt u daarover het een en ander vinden. Het is dus een afsplitsing van afsplitsing. Nadien heeft men zich nooit helemaal thuisgevoeld in de synodale Gereformeerde Gemeenten. Zo is ds. Bredeweg nog enkele malen met een omweg daar voorgegaan. Binnen de Geref. Gem. syn. is het een vrij jonge gemeente. Ook worden de adviezen van de deputaatschappen nu niet meer opgevolgd. Vreselijke uitspraken van het kerkenraadslid.
Waarom blijf je zeggen dat het vreselijke uitspraken zijn van dat kerkenraadslid? Ze zijn toch ingetrokken en er zijn excuses voor gemaakt?
DDD

Bericht door DDD »

Ik denk dat de uitspraken zijn ingetrokken omdat ze zo vreselijk zijn, denk je ook niet? Gewoonlijk zijn kerkelijke gremia niet zo geneigd om uitspraken in te trekken.
Tom

Bericht door Tom »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:Wat de boodschap van gergeminfo nav de zondagse gebeurtenissen wil duiden ontgaat me even. Wie helpt. Ik heb het een paar keer gelezen maar het is me niet helder.
Ze willen opschaling van kerkdiensten niet afvallen, geweld afkeuren, Urk te vriend houden, de samenleving een signaal afgeven, de overheid gehoorzamen en niet te veel woorden gebruiken.
Goede analyse.

Ze willen de kool en de geit sparen. Dan krijg je een nietszeggend berichtje. Ondertussen lees ik tussen de regels door gelukkig wel vriendelijke afwijzing van het handelen door de kerkenraad van Urk. Daarom vind ik het wel een positief bericht.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

DDD schreef:Ik denk dat de uitspraken zijn ingetrokken omdat ze zo vreselijk zijn, denk je ook niet? Gewoonlijk zijn kerkelijke gremia niet zo geneigd om uitspraken in te trekken.
Precies, dus als dat intrekken van uitspraken een keer gebeurt en er excuses worden aangeboden, hoeven we daar toch niet telkens op terug te blijven komen?

Ik ben het overigens niet eens met de kerkenraden van Krimpen en Urk. Gedraag je gewoon, laat een afgeschaald aantal naar de kerk komen en houdt het nog even vol.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 30 mar 2021, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Tom schreef:
Herman schreef:
Goede analyse.

Ze willen de kool en de geit sparen. Dan krijg je een nietszeggend berichtje. Ondertussen lees ik tussen de regels door gelukkig wel vriendelijke afwijzing van het handelen door de kerkenraad van Urk. Daarom vind ik het wel een positief bericht.
Dan is het toch niet nietszeggend als jij deze info tussen de regels door kunt lezen? Of begrijp ik je nu verkeerd?
DDD

Bericht door DDD »

@Erasmiaan:
Qua analyse kan dat wel. Maar niet als verwijt, natuurlijk. Maar ik heb deze beste man nooit zoveel verweten. Het was onhandig, maar de hele context is ongelukkig.

De kool en de geit sparen is trouwens precies de roeping van de kerk.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Erasmiaan schreef:
DDD schreef:Ik denk dat de uitspraken zijn ingetrokken omdat ze zo vreselijk zijn, denk je ook niet? Gewoonlijk zijn kerkelijke gremia niet zo geneigd om uitspraken in te trekken.
Precies, dus als dat intrekken van uitspraken een keer gebeurt en er excuses worden aangeboden, hoeven we daar toch niet telkens op terug te blijven komen?
Haha, ja maar dat vinden we lastig:)
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Ik lees ook op het nieuws dat de OGGIN Kerk erg beschadigd is.
De voorkant daarvan.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Wanneer je excuses maakt dan buig je en geef je erkentelijk je fouten toe. Dan is er geen plaats om nog even de journalisten veroordelend terecht te wijzen door de 'zware mediadruk'. Als je druk ervaart schakel je je telefoon uit, of haal je je functienaam als persvoorlichter van de kerkelijke website. De oorzaak voor het foutief gebruik van woorden ligt altijd in jezelf. Nooit bij anderen. Gedrag van anderen kan wel boosheid opwekken waardoor deze woorden zijn gebruikt. Dat kan wel zo zijn, maar wanneer je excuus maakt laat je dat laatste toch echt buiten beschouwing.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

't is ingewikkeld geworden, zelfs de excuusbrieven / statements
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara

Bericht door Mara »

Geytenbeekje schreef:Ik lees ook op het nieuws dat de OGGIN Kerk erg beschadigd is.
De voorkant daarvan.
Is een filmpje van
https://www.rijnmond.nl/nieuws/205144/V ... in-Krimpen

Iemand had het trouwens op Twitter aangekondigd. Maar je weet natuurlijk niet of hij de dader is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Bertiel schreef:'t is ingewikkeld geworden, zelfs de excuusbrieven / statements
Nee, we weten niet meer het onderscheid tussen excuus wat oppervlakkig kan zijn, spijt over gevolgen die het over ons afroep of echte berouw.
En dat berouw allereerst tegenover God en dan onze naaste is. En ook weten we kennelijk dat niet te belijden. Zoals ook bijvoorbeeld dacht Daniel schuld beleed over de zonden van het volk tegenover God in het openbaar en zichzelf daarbij betrok....
Plaats reactie