Maatregelen kerk ivm coronavirus

Jantje
Verbannen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Ik vind het een nietszeggend bericht. Geef mij de persverklaring van de kerkenraad van Urk maar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
Ambtenaar schreef:
pierre27 schreef: Excessen afwijzen en het hoofd omhoog.
Je gaat voorbij aan het feit dat openstelling van de kerken het exces is, waardoor dit alles is veroorzaakt.
De oorzaak is, naar mijn mening, dat we al niet veel eerder als kerken zijn gaan verruimen. Met als hoofdmotief de Bijbelse opdracht de onderlinge samenkomsten niet na te laten. Een bijmotief kan zijn dat kerkelijke samenkomsten, met de nodige voorzichtigheid en maatregelen, nauwelijks hebben bijgedragen aan de toename vsn besmettingen.

Hadden we zij aan zij al veel eerder verruimd, was deze ophef veel minder geweest. De Sion- en Mieraskerk verdienen onze onvoorwaardelijke steun.
Helemaal eens!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Ik hoor zeggen dat ze alle ambtenaren terug naar kantoor gaan roepen. Die blijken massaal onder werktijden op allerlei forums te hangen. :D
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Herman schreef:
Lilian1975 schreef:De oorzaak van dat probleem heeft een diepere geestelijke oorzaak. (M.i.) en is niet alleen sociologisch te verklaren. Ook is het niet op te lossen met wat assertiviteit etc. Er is meer nodig. Veel meer. En dan zal er vijandschap blijven. Maar diezelfde vijandschap leeft nu volop in onze gezindte zelf, binnenuit. En maakt veel dingen terecht voor de buitenwereld zeer ongeloofwaardig.
Er lopen twee zaken door elkaar die je niet in alle gevallen op elkaar kunt betrekken. Rond 1610 sloegen de bavianen en slijkgeuzen ook op elkaar in. In 1834 en daarna kwam er ook behoorlijk wat geweld los. Kerkgangers verschillen in hun gedrag maar weinig van het gemiddelde deel van het volk. Dus daar moet je dan geen overspannen verwachting op neer te leggen. De eis tot liefde geldt iedereen, maar wie zichzelf kent weet dat hij/zij ook losse handjes kan hebben. Of je verkeerd onder de gezegende omstandigheden nooit met niemand een conflict te hebben oplossen. Ik zou toch echt een matig oordeel vellen. En niet meegaan in een voorgestelde tuchtmaatregel, uitbanning en dergelijke zware zaken meer.

Conflicten halen het slechtste soms in je boven. En helaas ook ik heb dan niet altijd goed gehandeld of gesproken. Maar laten we nooit zeggen jouw reactie verklaart mijn zondige handelen. We zijn er zelf verantwoordelijk voor. Schuldbelijden, berouw tonen is niet wijzen naar de ander. En dat zal in de wereldse ogen niet assertief zijn.
En dan niet alleen schuld t.o. de wereld belijden. Maar naar God.
En dat mis ik dus ook in alle verklaringen tot nu toe. Het is zo horizontaal als wat.
Wat bedoel je met tucht maatregel? Ik bedoelde nl geen tucht. Maar bekering!
En een matig oordeel over de gereformeerde gezindte? Ik heb dat lang geprobeerd. Eigenlijk is er op dit moment vooral teleurstelling, verbijstering. En toch voel ik me ermee verbonden.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 30 mar 2021, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Henk J

Bericht door Henk J »

Jantje schreef:Ik vind het een nietszeggend bericht. Geef mij de persverklaring van de kerkenraad van Urk maar.
Vind het juist een mooi bericht. Zomaar kerken opengooien getuigt niet echt van naastenliefde en ik ben bang dat de Naam des Heeren er meer door gelasterd dan door geprezen wordt.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Wat de boodschap van gergeminfo nav de zondagse gebeurtenissen wil duiden ontgaat me even. Wie helpt. Ik heb het een paar keer gelezen maar het is me niet helder.
Ze willen opschaling van kerkdiensten niet afvallen, geweld afkeuren, Urk te vriend houden, de samenleving een signaal afgeven, de overheid gehoorzamen en niet te veel woorden gebruiken.
Hollander

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef: Dat is een ander punt, dat gaat over de mate van afschaling. De routekaart voor kerken is en blijft een advies. Bovendien is deze kaart pas sinds vorige week definitief gepubliceerd. De ruimte voor maatwerk (percentages) zijn eruit gesleuteld. Daarmee doe je geen recht aan de vraag voor maatwerk in het kader van de vrijheid van godsdienst en de scheiding van kerk en staat. Die routekaart is wat mij betreft mosterd na de maaltijd.
Er is nu een specifieke routekaart voor de kerken. De meer algemene routekaart gaf ook duidelijk aan dat in de huidige situatie bijeenkomsten van meer dan 30 personen niet gewenst is.
Dat klopt, maar feit blijft dat de routekaart mosterd na de maaltijd is. Ruim een half jaar is dit in de lucht blijven zweven. Kerken hebben hun eigen route gekozen. Gezien de scheiding tussen kerk en staat, is het een goed recht om de routekaart (die een advies is) terzijde te leggen.
DDD

Bericht door DDD »

Simon0612 schreef:Ik hoor zeggen dat ze alle ambtenaren terug naar kantoor gaan roepen. Die blijken massaal onder werktijden op allerlei forums te hangen. :D
Ambtenaren mogen vaak hun eigen werktijden bepalen. Dat geldt ook voor veel andere mensen. Ik ben afgezien van enkele e-mailberichten en een telefoontje nog niet aan het werk, in ieder geval.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Simon0612 schreef:Ik hoor zeggen dat ze alle ambtenaren terug naar kantoor gaan roepen. Die blijken massaal onder werktijden op allerlei forums te hangen. :D
Ambtenaren mogen vaak hun eigen werktijden bepalen. Dat geldt ook voor veel andere mensen. Ik ben afgezien van enkele e-mailberichten en een telefoontje nog niet aan het werk, in ieder geval.
Hoe laat begin jij dan met werken? En hoe doe je dat in de avonduren als allerlei instanties al niet meer bereikbaar zijn?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:
Tja...je hebt nu eenmaal werkpaarden en sierpaarden :langue
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

DDD schreef:
Wat dat betreft is het heerlijk om voor de overheid te werken.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hollander schreef: Gezien de scheiding tussen kerk en staat, is het een goed recht om de routekaart (die een advies is) terzijde te leggen.
Dat klopt als een bus. Maar je moet dan niet vreemd opkijken als mensen vragen hebben als je de routekaart negeert.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef: Gezien de scheiding tussen kerk en staat, is het een goed recht om de routekaart (die een advies is) terzijde te leggen.
Dat klopt als een bus. Maar je moet dan niet vreemd opkijken als mensen vragen hebben als je de routekaart negeert.
Dat ben ik met je eens. Maar mensen... die routekaart is toch een lachertje. Toen het concept uitlekte, mocht-ie niet gebruikt worden. Nu iedereen al lang en breed beleid heeft gemaakt, komt dan de routekaart. Ik zou me schamen om er in zo'n laat stadium nog mee te komen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Dat ben ik met je eens. Maar mensen... die routekaart is toch een lachertje. Toen het concept uitlekte, mocht-ie niet gebruikt worden. Nu iedereen al lang en breed beleid heeft gemaakt, komt dan de routekaart. Ik zou me schamen om er in zo'n laat stadium nog mee te komen.
Ik zou me schamen:
- als maatschappelijke verantwoordelijkheden worden veronachtzaamd
- als er journalisten worden aangevallen
- als een woordvoerder journalisten vergelijkt met terroristen en de SS
- als een predikant leugens vertelt over vaccinaties en de bedoelingen van de overheid
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Dat ben ik met je eens. Maar mensen... die routekaart is toch een lachertje. Toen het concept uitlekte, mocht-ie niet gebruikt worden. Nu iedereen al lang en breed beleid heeft gemaakt, komt dan de routekaart. Ik zou me schamen om er in zo'n laat stadium nog mee te komen.
Ik zou me schamen:
- als maatschappelijke verantwoordelijkheden worden veronachtzaamd
- als er journalisten worden aangevallen
- als een woordvoerder journalisten vergelijkt met terroristen en de SS
- als een predikant leugens vertelt over vaccinaties en de bedoelingen van de overheid
Het kan ook wel allebei toch?
Plaats reactie