Maatregelen kerk ivm coronavirus

DDD

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Ik denk dat het niet goed is om te vergelijken met de oorlog. Zeker als je vertegenwoordiger bent van een kerkverband waarvan een belangrijke predikant in de oorlog heel verkeerde keuzes maakte.

Maar goed. Ze hebben in ieder geval nog een woordvoerder die bereikbaar is en die normaal Nederlands spreekt. Dat lijkt mij uitstekend.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Henk J schreef:
DDD schreef:Het leek me wel passen bij de voetballer, die voor het overige allervriendelijkst voor de camera keek.

Los daarvan: het is fijn als woordvoerders vrijmoedig spreken, maar dan bij voorkeur over God, en wel zo dat anderen zijn Naam niet misbruiken, want dan dient het de zaak van het koninkrijk van God niet.
Volgens mij is deze Hessel Snoek mijn godsdienstdocent geweest. Ik herinner me hem als een eerlijke man, recht voor zijn raap en soms te kort door de bocht. Een rasechte Urker dus. Het godsdienstonderwijs kwam uit zijn hart, dat kon niet elke docent hem na zeggen, sommige wel gelukkig!
Dat is de juiste persoon, bekijk hem zo maar. Ik heb goed contact met hem en dat koester ik.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Ik denk dat het niet goed is om te vergelijken met de oorlog. Zeker als je vertegenwoordiger bent van een kerkverband waarvan een belangrijke predikant in de oorlog heel verkeerde keuzes maakte.

Maar goed. Ze hebben in ieder geval nog een woordvoerder die bereikbaar is en die normaal Nederlands spreekt. Dat lijkt mij uitstekend.
Net als heel veel Nederlanders die in de oorlog verkeerde keuzes maakten. Om even volledig te zijn.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Goed lezen én even nadenken Jantje, dan kun je veel problemen al zelf oplossen. :)
Jawel. Maar ik lees jouw reacties en ik verwacht dan niet dat jij ze vervolgens nog verandert.

Maar goed, ik kwam zelf op het idee om toch maar eventjes op de website te kijken. Ik vind de persverklaring qua inhoud perfect en ik deel de standpunten volkomen. Wat mij betreft gaan alle kerken zondag weer volledig open. Nu hoop ik maar dat NOS en andere media de euvele moed heeft om deze persverklaring te delen. Ik ben benieuwd of daar wat over vermeld wordt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Intussen worden Refomatorische kerken wel steeds meer het mikpunt van andersdenkenden. Het RD merkt terecht op dat juist dit in 1971 een van den redenen was om tot een eigen krant te komen. Dat was midden in een uitbraak van polio in Staphorst. En later ook op de Veluwe waar Bijbelgetrouwe kerken werden belasterd als: Herodes in Elspeet, verwijzend naar de kindermoord in Bethlehem. (vreemd dat men nu de abortus even vergeet!) en een man in een rolstoel: Doe dit uw kind niet aan! En de scanderende menigte in Staphorst met leuzen als DORSMAN MOORDENAAR! DORSMAN MOORDENAAR! Ds. Dorsman is daarna overspannen geraakt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Mieraskerk in Krimpen beschadigd na 'harde knal' - https://nos.nl/l/2374654

Ik was toevallig net wakker om te plassen en toen dacht ik al zo dat is een aardig harde knal! Ik woon er dichtbij, maar hoor van mensen aan de andere kant van het dorp die er zelfs van wakker schrokken.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Erskinees

Bericht door Erskinees »

-DIA- schreef:Intussen worden Refomatorische kerken wel steeds meer het mikpunt van andersdenkenden.
Dit keer ligt de oorzaak niet bij de andersdenkenden. De oorzaak, afgezien van de vuurwerkwinkel, ligt voor een groot deel bij de twee kerken zelf.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~be883491/

Prof. Fred van Lieburg over radicalisering.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~be883491/

Mooi artikel, heldere analyse die ik ook wel deel.
Hollander

Bericht door Hollander »

Inhoudelijk een goed artikel. De angst die hij benoemt is denk ik een heel terecht punt. Dat kan ook weleens een les zijn voor de inhoud van de theologische boodschap. Welke hoop wordt er tegenover gezet?
Laatst gewijzigd door Hollander op 30 mar 2021, 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Henk J

Bericht door Henk J »

Hollander schreef:

Inhoudelijk een goed artikel. De angst die hij benoemt is denk ik een heel terecht punt. Dat kan ook weleens een les zijn voor de inhoud van de theologische boodschap. Welke hoop worst we tegenover gezet?
Precies, juist de goddelozen verkeren zonder hoop in de wereld. Laten we een leven leiden wat hen ook jaloers maakt om ook naar de kerk te gaan. Helaas, ook ik leef zo vaak zo anders, niet op die jaloersmakende manier.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

In een publicatie van de Stentor(29-03) zijn met betrekking tot journalisten diverse bewoordingen en ook een verwijzing gebruikt, die zijn ontstaan onder aanhoudende zware mediadruk en uitputting. Namens woordvoerder en kerkenraad delen we u mee deze woorden terug te nemen en we bieden onze welgemeende excuses aan. In het bijzonder aan ieder die zich hierdoor gekwetst zou kunnen voelen.
De kerkenraad maakt excuses voor de gebruikte bewoordingen. Tegelijkertijd wijst men een uiteraard een andere oorzaak aan: aanhoudende zware mediadruk en uitputting. In hoeverre je dit dan ook moet opvatten als welgemeend excuus is me niet duidelijk.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Erskinees schreef:
In een publicatie van de Stentor(29-03) zijn met betrekking tot journalisten diverse bewoordingen en ook een verwijzing gebruikt, die zijn ontstaan onder aanhoudende zware mediadruk en uitputting. Namens woordvoerder en kerkenraad delen we u mee deze woorden terug te nemen en we bieden onze welgemeende excuses aan. In het bijzonder aan ieder die zich hierdoor gekwetst zou kunnen voelen.
De kerkenraad maakt excuses voor de gebruikte bewoordingen. Tegelijkertijd wijst men een uiteraard een andere oorzaak aan: aanhoudende zware mediadruk en uitputting. In hoeverre je dit dan ook moet opvatten als welgemeend excuus is me niet duidelijk.
Mooi dat de kerkenraad excuses voor de gebruite woorden maakt. Ik wens pal naast de kerkenraad van de Sionkerk en de Mieraskerk te staan. Excessen afwijzen en het hoofd omhoog.
Thuisvrouw

Bericht door Thuisvrouw »

pierre27 schreef:
Erskinees schreef:
Mooi dat de kerkenraad excuses voor de gebruite woorden maakt. Ik wens pal naast de kerkenraad van de Sionkerk en de Mieraskerk te staan. Excessen afwijzen en het hoofd omhoog.
Zo is dat. In kwaad gerucht en goed gerucht. Houdt elkaar vast.

Laten we in navolging het oor weer proberen aan te zetten.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Thuisvrouw schreef:
pierre27 schreef:Mooi dat de kerkenraad excuses voor de gebruikte woorden maakt. Ik wens pal naast de kerkenraad van de Sionkerk en de Mieraskerk te staan. Excessen afwijzen en het hoofd omhoog.
Zo is dat. In kwaad gerucht en goed gerucht. Houdt elkaar vast.

Laten we in navolging het oor weer proberen aan te zetten.
Dat laatste kan God alleen, maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben het van harte met jullie eens.
Plaats reactie