COVID-19

Jantje
Verbannen

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
Jantje schreef:
Hendrikus schreef:
Jantje schreef:Er achter..., dat betekent dus ook op het moment dat hij de straat schuin over stak. Toch?
Je lijdt aan een in deze kringen bekend kwaaltje: inlegkunde bedrijven, lezen wat er niet staat en wat ook niet bedoeld is.
Op wie of wat slaat 'deze kringen'?
Vragen naar de bekende weg, ook een bekend kwaaltje :huhu
Aha. Die kringen dus. Nou ik voel me er prima in thuis hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
BJD

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:
BJD schreef:
Zita schreef:Het blijft met toch wel verbazen: al die serieuze refo's die er gewoon voor uitkomen dat ze de corona-regels overtreden en het ook nog vanzelfsprekend vinden.
'1 persoon op bezoek? Wat een onzin. Onze woonkamer is groot genoeg.'
'1 persoon op bezoek? En de verjaardag van de kinderen dan? Nee hoor, dat vind ik belangrijker.'
'1 persoon op bezoek? Haha, ik laat m'n vader echt niet buiten staan als ouders samen even langskomen.'
'1 persoon op bezoek? Nou, oma is al oud. Voor haar vind ik het belangrijker dat ze veel bezoek heeft dan dat ze risico's minimaliseert. En oma zelf vindt het ook fijner om mensen te zien.'
'1 persoon op bezoek? De groeten. Als er een vriend van mijn puberzoon is geweest, zou er verder niemand meer kunnen komen? Dat kan niet de bedoeling zijn.'
Op m’n werk (politie) noemen ze zulke mensen (vaak uiterst conservatieve) wel eens ‘gereformeerde kampers’. Eigen wetjes en lak aan de overheid. :D Ik snap wel wat ze bedoelen. Subculturen hebben vaak overeenkomsten.
Nee dat zijn geen eigen wetjes, dat is gebaseerd op de grondwet.
Om het wat scherper te stellen: kennelijk heeft de overheid lak aan de grondwet.
Nee hoor, kan er een boek over schrijven. Bedoel het ook veel breder dan alleen deze coronamaatregelen.
BJD

Bericht door BJD »

Jantje schreef:Ik zou blij zijn met die geuzennaam. En ik zou alle @BJD's de gereformeerde betweters willen noemen. :yahoo Of mag dat niet?
Dat is ook een kenmerk van dat kringetje.. ontbreken van zelfreflecterend vermogen. ;)
BJD

Bericht door BJD »

Erasmiaan schreef: Sjonge, blijkt dat je een gereformeerde kamper in de familie hebt... ::bye
Hij is de kampoudste van de familie :D
Forummer

Bericht door Forummer »

BJD schreef:
Jantje schreef:Ik zou blij zijn met die geuzennaam. En ik zou alle @BJD's de gereformeerde betweters willen noemen. :yahoo Of mag dat niet?
Dat is ook een kenmerk van dat kringetje.. ontbreken van zelfreflecterend vermogen. ;)
Nog een probleem van dat kringetje: mensen voelen zich er prima thuis. En missen bij tijden het zicht op de werkelijkheid, juist door hun eigen sub-cultuur.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

BJD schreef:
:yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
helma

Bericht door helma »

Kijk maar uit... Een kringetje kan zomaar een rotonde worden :hum
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Forummer schreef:
BJD schreef:
Nog een probleem van dat kringetje: mensen voelen zich er prima thuis. En missen bij tijden het zicht op de werkelijkheid, juist door hun eigen sub-cultuur.
Dat laatste klopt in ieder geval niet. Jij zou heel jaloers zijn op mijn sub-cultuur. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Forummer

Bericht door Forummer »

Jantje schreef:
Forummer schreef:
BJD schreef:
Dat laatste klopt in ieder geval niet. Jij zou heel jaloers zijn op mijn sub-cultuur. :nananere
Ik weet voor 99% zeker dat ik daar absoluut niet jaloers op ben. Ik ben natuurlijk niet volledig op de hoogte van jouw sub-cultuur, maar ik kan me er redelijk goed wat bij voorstellen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:
Tiberius schreef:
BJD schreef:
Zita schreef:Het blijft met toch wel verbazen: al die serieuze refo's die er gewoon voor uitkomen dat ze de corona-regels overtreden en het ook nog vanzelfsprekend vinden.
'1 persoon op bezoek? Wat een onzin. Onze woonkamer is groot genoeg.'
'1 persoon op bezoek? En de verjaardag van de kinderen dan? Nee hoor, dat vind ik belangrijker.'
'1 persoon op bezoek? Haha, ik laat m'n vader echt niet buiten staan als ouders samen even langskomen.'
'1 persoon op bezoek? Nou, oma is al oud. Voor haar vind ik het belangrijker dat ze veel bezoek heeft dan dat ze risico's minimaliseert. En oma zelf vindt het ook fijner om mensen te zien.'
'1 persoon op bezoek? De groeten. Als er een vriend van mijn puberzoon is geweest, zou er verder niemand meer kunnen komen? Dat kan niet de bedoeling zijn.'
Op m’n werk (politie) noemen ze zulke mensen (vaak uiterst conservatieve) wel eens ‘gereformeerde kampers’. Eigen wetjes en lak aan de overheid. :D Ik snap wel wat ze bedoelen. Subculturen hebben vaak overeenkomsten.
Nee dat zijn geen eigen wetjes, dat is gebaseerd op de grondwet.
Om het wat scherper te stellen: kennelijk heeft de overheid lak aan de grondwet.
Nee hoor, kan er een boek over schrijven. Bedoel het ook veel breder dan alleen deze coronamaatregelen.
Een boek over de privacyschendingen van de overheid, bedoel je?

Wat er deze week bekend is geworden over die datadiefstal door GGD-medewerkers is te bizar voor woorden. Het is ook ergerlijk hoe Hugo de Jonge glashard staat te liegen.
BJD

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:Wat er deze week bekend is geworden over die datadiefstal door GGD-medewerkers is te bizar voor woorden. Het is ook ergerlijk hoe Hugo de Jonge glashard staat te liegen.
Oke, je wilt het niet begrijpen. ::bye
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Tiberius schreef:
Wat er deze week bekend is geworden over die datadiefstal door GGD-medewerkers is te bizar voor woorden. Het is ook ergerlijk hoe Hugo de Jonge glashard staat te liegen.
Ik kan niet beoordelen of hij stond te liegen, ik vond hem nogal nonchalant.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:
Tiberius schreef:Wat er deze week bekend is geworden over die datadiefstal door GGD-medewerkers is te bizar voor woorden. Het is ook ergerlijk hoe Hugo de Jonge glashard staat te liegen.
Oke, je wilt het niet begrijpen. ::bye
Jawel hoor. Zita typt: '... corona-regels overtreden'.
Maar dat is niet juist. Het zijn geen regels, het zijn slechts adviezen.
Het is fout dat mensen denken dat ze dan regels overtreden.
En het is helemaal fout wanneer politieagenten blijkbaar niet beter weten. ;)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

BJD schreef:
Bezorgd schreef:
BJD schreef:
Bezorgd schreef:Het gaat om de geest van het advies.
Precies. En die geest is.. werk thuis en vermijdt contact. En niet alles is in beton gegoten of is juridisch haalbaar. Maar dat betekent niet dat je er niet zo veel mogelijk aan kan houden. Niet de mazen of randjes opzoeken, m.i.
Ik weet niet of je me helemaal goed begrijpt.
Wat ik bedoel:
Eens dat het uitgangspunt de juiste hoort te zijn.
Maar bv in genoemde situaties is rekkelijkheid geboden.
Ik begrijp het heel goed maar jij gebruikt de ruimte die er is. Waarbij je denkt kennelijk dat er bewust rekkelijkheid is gecreëerd. Maar die rekkelijkheid is er omdat het juridisch niet dicht te timmeren is. De wens is dat we thuiswerken en elkaar niet zien.
Precies. En die ruimte is er niet voor niets wettelijk niet. Dat de overheid het liefst de wet terzijde wil schuiven is wel duidelijk. Ik wil en doe dat niet.

Edit: @Tiberius heeft zoiets ook al opgemerkt.

En ik stoor me enorm aan degenen met de meeste kansen, skills en mogelijkheden die wel even zullen beoordelen wat anderen wel of niet mogen.

En ik zie - toch tot mijn blijdschap - dat mijn Koning zo duidelijk laat merken dat geen maatregel de r factor verminderd als Hij er zijn zegen niet aan geeft.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 28 jan 2021, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Forummer schreef:
Jantje schreef:Dat laatste klopt in ieder geval niet. Jij zou heel jaloers zijn op mijn sub-cultuur. :nananere
Ik weet voor 99% zeker dat ik daar absoluut niet jaloers op ben. Ik ben natuurlijk niet volledig op de hoogte van jouw sub-cultuur, maar ik kan me er redelijk goed wat bij voorstellen.
Ik denk dat jij je er helemaal niets bij voor kunt stellen. He-le-maal niets.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie