Ik denk dat dit per ziekenhuis en mogelijk oer afdeling (kinderafdeling/intensive care/ oncologieafdeling) verschillend is. Bij ons ziekenhuis moest iedereen zijn inentingspapieren meenemen/ opvragen bij het RIVM. Ben je ingeent volgt er geen aktie. Ben je niet ingeent moet je aantonen door bloedonderzoek dat je de ziekte hebt doorgemaakt en welke Titer (hoeveelheid antistoffen) je in je bloed hebt. Is dat genoeg volgt er ook geen aktie.Mara schreef:Twee zorgverleners waren ook besmet geraakt, herinner ik me opeens. Ze waren niet ingeënt.
Ik dacht dat dit verplicht was?
Misschien kan Vlinder daar iets over zeggen.
Wanneer je niet bent ingeent en je bent in een gezin geweest waar mogelijk mazelen zijn, dan krijg je een werkverbod van 10-14 dagen. Na inventarisatie wordt mogelijk een vaccin aangeboden. Sommige werkgevers hebben bijv. bij start dienstverband de gewetensbezwaarden tegen inenten van hepatitis B laten tekenen dat er bij ziekte door hepatitis geen financiele vergoeding volgt en de werkgever zelfs een vergoeding mag vragen voor opgedane (ziekte)kosten en invalkrachten. In het verleden heb ik daar ook voor moeten tekenen, of inenten.
Bovenstaande is advies van het RIVM aan de ziekenhuizen. Vanmorgen waren we als colleg's bij elkaar aan het bloed tappen.