De beroepbaarheid is dit jaar weer 'onmiddellijk na het examen' las ik ergens.Gijs83 schreef:Iemand vroeg pas wanneer het curatorium weer bijeenkwam. Volgens mij is daar nog geen antwoord op gegeven.
Volgende week dinsdag en woensdag worden de personen gehoord die zich aangemeld hebben
De week daarop(zeg maar 1 juni) worden de examens van de student S.Maljaars en G.W.S.Mulder afgenomen. Deze zijn bij goed gevolg dan per 7 juni a.s. beroepbaar.
Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dit is volgens een officieel bericht in De Saambinder en zo is het, volgens mij, ook altijd geweest. Alleen is het nu een paar weken eerder.refo schreef:De beroepbaarheid is dit jaar weer 'onmiddellijk na het examen' las ik ergens.Gijs83 schreef:Iemand vroeg pas wanneer het curatorium weer bijeenkwam. Volgens mij is daar nog geen antwoord op gegeven.
Volgende week dinsdag en woensdag worden de personen gehoord die zich aangemeld hebben
De week daarop(zeg maar 1 juni) worden de examens van de student S.Maljaars en G.W.S.Mulder afgenomen. Deze zijn bij goed gevolg dan per 7 juni a.s. beroepbaar.
Nee, zo is het niet altijd geweest.Gijs83 schreef:Dit is volgens een officieel bericht in De Saambinder en zo is het, volgens mij, ook altijd geweest. Alleen is het nu een paar weken eerder.refo schreef:De beroepbaarheid is dit jaar weer 'onmiddellijk na het examen' las ik ergens.Gijs83 schreef:Iemand vroeg pas wanneer het curatorium weer bijeenkwam. Volgens mij is daar nog geen antwoord op gegeven.
Voorheen werden geslaagde kandidaten (bij mijn weten slagen ze altijd) onmiddellijk beroepbaar.
Onder ds Moerkerken is de beroepbaarheid verschoven naar een dag of wat later.
Ik weet ook niet waarom dat is. In veel gemeenten heerst een beetje het gevoel van 'opschieten, want ze nemen het tegenwoordig zo snel aan! Voor je het weet hebben ze een beroep aangenomen voordat wij nog maar gestemd hebben!'
Maar dat los je daar ook niet mee op.
Maar ik dacht gelezen te hebben dat die 'rustperiode' tussen slagen en diplomauitreiking niet meer zou worden toepgepast.
--------------
GRAND RAPIDS – Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen studenten toegelaten tot de Theologische School.
Het curatorium vergaderde in Grand Rapids. Er zijn geen studenten aan de opleiding sinds E. C. Adams in 2005 afstudeerde.
Het kerkverband van de NRC telt 22 gemeenten met 4 afdelingen en 9 predikanten. De NRC, zustergemeenten van de Gereformeerde Gemeenten, tellen ruim 10.000 leden en doopleden.
Triest zo'n bericht al meer als 5 jaar geen student meer aangenomen dan wordt het toch wel tijd voor een dag van boete en bidden in die kerken.
Het curatorium vergaderde in Grand Rapids. Er zijn geen studenten aan de opleiding sinds E. C. Adams in 2005 afstudeerde.
Het kerkverband van de NRC telt 22 gemeenten met 4 afdelingen en 9 predikanten. De NRC, zustergemeenten van de Gereformeerde Gemeenten, tellen ruim 10.000 leden en doopleden.
Triest zo'n bericht al meer als 5 jaar geen student meer aangenomen dan wordt het toch wel tijd voor een dag van boete en bidden in die kerken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Er kunnen natuurlijk altijd meer predikanten bij, maar de predikantennood is op dit moment toch niet echt hoog. 9 predikanten op 26 preekplaatsen valt nog best mee.huisman schreef:GRAND RAPIDS – Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen studenten toegelaten tot de Theologische School.
vind je? Iedere gemeente zonder predikant is in zekere nood, lijkt mij.Gijs83 schreef:Er kunnen natuurlijk altijd meer predikanten bij, maar de predikantennood is op dit moment toch niet echt hoog. 9 predikanten op 26 preekplaatsen valt nog best mee.huisman schreef:GRAND RAPIDS – Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen studenten toegelaten tot de Theologische School.
Gijs83 schreef:Er kunnen natuurlijk altijd meer predikanten bij, maar de predikantennood is op dit moment toch niet echt hoog. 9 predikanten op 26 preekplaatsen valt nog best mee.huisman schreef:GRAND RAPIDS – Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen studenten toegelaten tot de Theologische School.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gijs.
Het zou mooi zijn als iedere gemeente op één na een eigen predikant heeft.
Waarom die ene niet? Anders zijn er nooit meer beroepen....
Ik ben het met Huisman eens.

Het zou mooi zijn als iedere gemeente op één na een eigen predikant heeft.
Waarom die ene niet? Anders zijn er nooit meer beroepen....

Ik ben het met Huisman eens.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lang niet alle gemeenten kunnen een predikant bekostigen. Ze zeggen wel tsjonge wat is de predikantennood in de GG erg hoog maar (nu rond ik even af) 50 van de 150 gemeente hebben een eigen predikant. Maar als de ledentallen van de gemeenten met een predikant optelt kom je op meer dan 50.000 van de 100.000 leden uit. Dan valt het ineens veel minder tegen. Natuurlijk zou er eigenlijk in iedere gemeente een predikant moeten. Ik weet eigenlijk niet over veel Herv en bv.Gereformeerde vrijgemaakte kleine gemeenten zijn die dat eigenlijk ook niet kunnen bekostigen en hoe ze dat oplossen.Zita schreef:vind je? Iedere gemeente zonder predikant is in zekere nood, lijkt mij.Gijs83 schreef:Er kunnen natuurlijk altijd meer predikanten bij, maar de predikantennood is op dit moment toch niet echt hoog. 9 predikanten op 26 preekplaatsen valt nog best mee.huisman schreef:GRAND RAPIDS – Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen studenten toegelaten tot de Theologische School.
Predikantennood is geen wiskunde of statistiek Gijs
De nood is dat in die kerk er al 5 jaar lang blijkbaar neimand door de HEERE is afgezonderd om predikant te worden....kan dat geen oordeel zijn?

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Daar is wel wat aan te doen. Vaak gaat het om kleine(re) gemeenten, die doorgaans ook minder tijd opslokken van een predikant. Dan heb je dus als predikant de mogelijkheid om er nog iets naast te doen, bijvoorbeeld docent op een school of iets dergelijks.Gijs83 schreef:Lang niet alle gemeenten kunnen een predikant bekostigen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Dat zijn er 15 te weinig....Gijs83 schreef:Er kunnen natuurlijk altijd meer predikanten bij, maar de predikantennood is op dit moment toch niet echt hoog. 9 predikanten op 26 preekplaatsen valt nog best mee.huisman schreef:GRAND RAPIDS – Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen studenten toegelaten tot de Theologische School.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
17 ??henriët schreef:Dat zijn er 15 te weinig....Gijs83 schreef:
Er kunnen natuurlijk altijd meer predikanten bij, maar de predikantennood is op dit moment toch niet echt hoog. 9 predikanten op 26 preekplaatsen valt nog best mee.
Je vergeet dat de situatie in NA niet hetzelfde is als in Nederland. Er zijn in NA vrijwel geen gemeenten binnen 50 km afstand van elkaar. Even een kerkdienst in een andere gemeente bijwonen gebeurd dus niet veel. En als er minder onderling contact is tussen gemeenten en kerkeraden is er ook minder opscherping van elkaar. Ik verwacht ook dat er in Nederland meer deskundigen zijn waar een predikant aan kan kloppen voor advies dat gegrond is op de Bijbel.Gijs83 schreef:
Er kunnen natuurlijk altijd meer predikanten bij, maar de predikantennood is op dit moment toch niet echt hoog. 9 predikanten op 26 preekplaatsen valt nog best mee.
Nou, ik vind het anders enorm tegenvallen.Gijs83 schreef:Er kunnen natuurlijk altijd meer predikanten bij, maar de predikantennood is op dit moment toch niet echt hoog. 9 predikanten op 26 preekplaatsen valt nog best mee.huisman schreef:GRAND RAPIDS – Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen studenten toegelaten tot de Theologische School.