Kinderpraat

helma

Re: Kinderpraat

Bericht door helma »

mijn jongste dochter is ziek
ze heeft de CD aangezet van de ZOA (zie "ik bied aan" )
Ze zongen: Mijn ziel is immers stil tot God

ik was in de keuken bezig en begon mee te zingen.
Komt ze naar me toe: U moet niet meezingen!!!
Ik: maar ik vind het zo'n mooi vers!
Even was ze stil...
"nou, als u het zo'n mooi vers vindt moet u juist niet meezingen, maar stilletjes luisteren"
Unionist

Bericht door Unionist »

Vanmorgen moesten de jongens weer op de fiets naar school. Daar had onze oudste (10) geen zin in. "Pap, wil jij ons met de bus brehgen? Voor jou is het maar een kleine stap, maar het is een grote stap voor de mensheid."

En bedankt, Neil Armstrong!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
vlinder

Bericht door vlinder »

Whahaha Unionist, wat een leuk onderschrift! :humhihi
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef:Vanmorgen moesten de jongens weer op de fiets naar school. Daar had onze oudste (10) geen zin in. "Pap, wil jij ons met de bus brehgen? Voor jou is het maar een kleine stap, maar het is een grote stap voor de mensheid."

En bedankt, Neil Armstrong!

en? heb je t gedaan? :huhu
henriët

Bericht door henriët »

Ons prinsje: Finn en Luuk zijn ouderlingen.

Papa kijkt helemaal verbaasd naar mama..
'Ja', zegt mama'als je die twee ziet, snap je dat hij tweeling bedoelt'.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

vanavond op de projectavond een pot Elfstedendrop gekocht. (Groep 6 werkte over Friesland) Leuk emmertje met plaatjes van schaatsers; Friese vlag enz.
Zegt mijn dochtertje (5) op de fiets: ik lust zo wel een paar van die dropjes.
Oh, zei ik, maar ik wil ze eigenlijk meenemen voor tante C. in Canada; het is zo'n leuk Hollands emmertje.
Nou ja, zegt ze, als het toch om het emmertje gaat kunnen wij de dropjes toch opeten!
Lassie

Bericht door Lassie »

:haha :haha Geweldig.
BJD

Bericht door BJD »

Op de foto naast de huidige weken van de kalender Zending gereformeerde gemeente zie je Christine in gesprek met een dorpsbewoonster.

Joel (7 jaar) "kijk pappa, dat is de heks die de appel geeft he?" (uit sprookje sneeuwitje) Je moet, als je de kalender hebt even bij het plaatje gaan kijken :haha . Je ziet idd een oerllijke vrouw met een appel in haar hand met een zendingsmedewerkster tegenover haar. :haha
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mijn nichtje (6) die mee mocht naar een bruidsmodezaak (geheimpje hoor, niks tegen oom 'Demo' zeggen) wil wel altijd in die winkel blijven. Zeg ik dat ze dan als ze later groot is maar in die winkel moet gaan werken. Maar dat doet ze niet.... "Ik ga gewoon zelf trouwen, dan kan ik zelf zo'n mooie jurkie aan, ik wil een roze, en ik wil trouwen met een baby in mijn buik, dus ik ga gewoon heeeeeeeel veel eten".......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
BJD

Bericht door BJD »

MarthaMartha schreef:Mijn nichtje (6) die mee mocht naar een bruidsmodezaak (geheimpje hoor, niks tegen oom 'Demo' zeggen) wil wel altijd in die winkel blijven. Zeg ik dat ze dan als ze later groot is maar in die winkel moet gaan werken. Maar dat doet ze niet.... "Ik ga gewoon zelf trouwen, dan kan ik zelf zo'n mooie jurkie aan, ik wil een roze, en ik wil trouwen met een baby in mijn buik, dus ik ga gewoon heeeeeeeel veel eten".......
Nu leest Demo ook dat je een roze jurk heeft. "Ik wil ook zo'n roze.."
Oh.. ik zie nu dat je het hebt weggehaald.. :hum
helma

Bericht door helma »

onlangs had mijn zus huisbezoek.
De ouderling vertelde aan mijn nichtje van 12 dat hij 1 catechisatieles nooit meer zou vergeten.
Mijn nichtje was nog maar 4 jaar (een van de eerste keren erbij) en de ouderling vertelde over Simson die honing vond in de leeuw.
Mijn nichtje stak haar vinger op en de ouderling gaf haar een beurt.
Met een heel lief stemmetje zei ze:
Winnie the Pooh (en dan zo'n uithaal: poe-oeh)
loves honey too!!
*girly*

Bericht door *girly* »

M'n neefje zag vandaag een dvd waarop onze burgemeester ook voorbij kwam..
Ik vraag hem of 'ie weet wie dat is...(de burgemeester lijkt op de directeur van zijn school)
hij zegt: Ja! Dat is de burgemeester!
ik: weet je ook op wie hij lijkt?
hij: Ja op Alsema! (zo heet de burgemeester)
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:onlangs had mijn zus huisbezoek.
De ouderling vertelde aan mijn nichtje van 12 dat hij 1 catechisatieles nooit meer zou vergeten.
Mijn nichtje was nog maar 4 jaar (een van de eerste keren erbij) en de ouderling vertelde over Simson die honing vond in de leeuw.
Mijn nichtje stak haar vinger op en de ouderling gaf haar een beurt.
Met een heel lief stemmetje zei ze:
Winnie the Pooh (en dan zo'n uithaal: poe-oeh)
loves honey too!!
gillen!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

dit verhaal hoorde ik van een predikant: hij liep met zijn kleinkinderen in Rotterdam, toen er een groep Hare Krishna's voorbij kwam. Hij zag dat als een kans om zijn kleinkinderen wat cultureel besef bij te brengen, en begon met uitleggen waarom die mensen er zo uitzien etcetera. Het kleinkind was even stil, keek ze nog eens goed na, en riep toen: rennen, opa! Daar zijn mensen om te bekeren!
Unionist

Bericht door Unionist »

Nog een paar uitspraken van onze mannen:

Mijn zoontje (11) reist tegenwoordig met dezelfde bus naar school als ik. Pas zaten we samen op de achterbank van lijn 10. Creatievelingen hadden de achterkanten van wat zitplaatsen opgeleukt met hun viltstiften. Zoonlief zat dat aandachtig te bestuderen. Zegt -ie ineens: "Er staan wel grove dingen op, zeg!" "Hoezo?", reageerde ik. "Kijk maar, hier staat: Kevin Was Here" (hij sprak het op z'n Nederlands uit).

Zijn broertje (8) vertelde gisteren aan tafel dat zijn juf voorlas uit "De hut van Oom Tom". We praatten zo'n beetje over de slavernij en hoe dat ging. Dat de slaven vaak zongen onder het werk. Daarbij verwees ik naar een cd met negro spirituals die ze graag beluisteren.
"Toch wel handig als je zo'n slaaf hebt", sprak Mark peinzend. "Als je dan muziek wilt horen, zet je gewoon die neger aan".
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie