Maatregelen kerk ivm coronavirus

Piet Puk

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef:Waarom reageert ds de Waard niet ?
Ik vind het apart dat hij zich afzijdig houd.
Omdat de kerkelijke gemeente van Urk een woordvoerder heeft en dat is niet ds. De Waard.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Domme acties in een opwelling keur ik af, maar het lukt me enig gevoel van begrip daarvoor te krijgen.
Maar nu het tekeergaan achteraf, dat doet echt pijn. Dit schaadt de Naam van Christus.
- Niet meer zo actief -
parsifal

Bericht door parsifal »

Framboos schreef:Ik verbaas me over hoe de schuld bij de media gelegd word, hoe begripvol er gereageerd word op degenen die journalisten aanvielen, hoe er begrip is voor reacties van de betreffende kerkenraad. Gisteren uit de zaligsprekingen van Thomas Watson gelezen. Zalig zijn de zachtmoedigen. Wat een schril contrast tussen hoe we ons als christenen zouden moeten gedragen en hoe we ons daadwerkelijk gedragen. Ik sluit mezelf erbij in als ik zeg dat we ons diep moeten schamen om een gebrek aan zachtmoedigheid.
Ik mag hopen dat geweld of geweld vergoelijken niet wordt gedaan. Echter deze journalisten zijn wel mensen echt van hun stuk aan het brengen en het soort journalistiek wat ze brengen is toch een belediging voor de echte journalisten die nog wel wat om relevante nieuwswinning geven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Is er niet iemand in de Ger gem van Urk die Snoek uit dit lijden kan verlossen en zijn functie kan overnemen? Dit kan echt niet. Hij reageert als een haai op bloed. Deze taal kan je als ambtsdrager niet uiten...
Tom

Bericht door Tom »

Van die geestelijke nood is niet veel over. Dit is geen ambtsdragerstaal. Kon een classis maar ingrijpen.
Laatst gewijzigd door Tom op 29 mar 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Framboos

Bericht door Framboos »

parsifal schreef:
Framboos schreef:Ik verbaas me over hoe de schuld bij de media gelegd word, hoe begripvol er gereageerd word op degenen die journalisten aanvielen, hoe er begrip is voor reacties van de betreffende kerkenraad. Gisteren uit de zaligsprekingen van Thomas Watson gelezen. Zalig zijn de zachtmoedigen. Wat een schril contrast tussen hoe we ons als christenen zouden moeten gedragen en hoe we ons daadwerkelijk gedragen. Ik sluit mezelf erbij in als ik zeg dat we ons diep moeten schamen om een gebrek aan zachtmoedigheid.
Ik mag hopen dat geweld of geweld vergoelijken niet wordt gedaan. Echter deze journalisten zijn wel mensen echt van hun stuk aan het brengen en het soort journalistiek wat ze brengen is toch een belediging voor de echte journalisten die nog wel wat om relevante nieuwswinning geven.
De slechtheid van de ander rechtvaardigd toch op geen enkele wijze slechte reacties? Watson schrijft juist dat de slechtheid van de ander de genade van zachtmoedigheid des te heerlijker kan laten bloeien, als we Christus voetstappen volgen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik heb al eerder vandaag gezegd hoe ik hierin sta. Daar heb ik niets aan toe te voegen.
Wel wil ik zeggen dat deze kwestie ook hier op het forum niet altijd het beste in de mens naar boven haalt. Zouden we niet beter wat afstand kunnen nemen en wat minder over personen gaan praten? Dat dient echt nergens toe.
pierre27

Bericht door pierre27 »

vriend-en-metgezel schreef:
DDD schreef:@Ambtenaar:
Nee hoor. Ze zijn in sommige gevallen razend irritant en onvolwassen, maar van terreur kun je niet spreken. Ik zou sowieso niet hetzelfde hebben gezegd als de woordvoerder. Maar dat is geen reden om een gemeente uit een kerkverband te zetten.

https://www.npostart.nl/verslaggever-ja ... V_16476419

De journalist zegt zelf dat hij in goed gesprek was. Ik ben daar vooralsnog niet zo van overtuigd. Ik kan me wel voor een belangrijk deel vinden in wat Andries Knevel zegt. Maar hij vergeet te melden dat op Urk en in Krimpen al tijdenlang journalisten vervelend doen.
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat: zowel Urk als Krimpen zijn al zo vaak negatief weggezet dat ze inmiddels lak hebben aan iedereen. Wat ze ook doen, ze worden hoe dan ook zwart gemaakt door de media. Snap wel dat de verleiding dan groot wordt om te doen waar je zelf zin in hebt.
Hier zit denk ik wel een kern van waarheid in.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

eilander schreef:Ik heb al eerder vandaag gezegd hoe ik hierin sta. Daar heb ik niets aan toe te voegen.
Wel wil ik zeggen dat deze kwestie ook hier op het forum niet altijd het beste in de mens naar boven haalt. Zouden we niet beter wat afstand kunnen nemen en wat minder over personen gaan praten? Dat dient echt nergens toe.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had er wel wat sympathie voor dat ze er voor kozen om de diensten weer op te pakken. Ik heb dat zelfs verdedigd. Maar na zulke uitlatingen is het een gedane zaak. Je kan geen beroep doen op de geestelijke nood en zulke taal uiten. Terug naar de orde van de dag, afstand nemen.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Simon0612 schreef:
eilander schreef:Ik heb al eerder vandaag gezegd hoe ik hierin sta. Daar heb ik niets aan toe te voegen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had er wel wat sympathie voor dat ze er voor kozen om de diensten weer op te pakken. Ik heb dat zelfs verdedigd. Maar na zulke uitlatingen is het een gedane zaak. Je kan geen beroep doen op de geestelijke nood en zulke taal uiten. Terug naar de orde van de dag, afstand nemen.
Afstand nemen is vaak goed ja, Urk even Urk laten.
DDD

Bericht door DDD »

Is de ouderling ook een bekende voetballer of is dat iemand anders?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

pierre27 schreef:
Simon0612 schreef:Je hebt helemaal gelijk. Ik had er wel wat sympathie voor dat ze er voor kozen om de diensten weer op te pakken. Ik heb dat zelfs verdedigd. Maar na zulke uitlatingen is het een gedane zaak. Je kan geen beroep doen op de geestelijke nood en zulke taal uiten. Terug naar de orde van de dag, afstand nemen.
Afstand nemen is vaak goed ja, Urk even Urk laten.
Ik ben bang dat we voorlopig nog niet van Urk af zijn.

Ik vrees nu al de komende zondag. Als ik de uitlatingen uit de kerkenraad van de Gereformeerde Gemeente te Urk lees, sluit ik niet uit dat op het feest van de opstanding van Christus in Urk de boel nog verder escaleerd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Is de ouderling ook een bekende voetballer of is dat iemand anders?
Nee dat is hij niet...
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Aan het Googlen geslagen DDD? :haha
GGotK

Bericht door GGotK »

Simon0612 schreef:
Misschien toch nog maar eens luisteren naar het ochtendgebed van ds de Waard, er zijn ook echt andere geluiden te horen binnen de GG van Urk.
Plaats reactie