Enkel genoemd ja! Als een bedrijfspoedel van de tweede rang. We zullen het erover eens zijn dat bovenstaande punten belangrijker zijn dan de bezuingingen of het gesteggel over Griekenland. En het geven van steun aan het kabinet beleid is verkocht door wat verworvenheden van de refozuil veilig te laten stellen. Over bovenstaande punten wordt verder - behoudens het recht af en toe te mogen preken - gezwegen als het gaat om het verlenen van steun.eilander schreef:Oneens. Voor het grootste deel steunt de SGP dit kabinet. Dat betekent dat je wat minder kritisch over komt.Auto schreef:Eens, ik miste ook een inhoudelijke bijdrage die de SGP normaal wel doet en het punt wat Thieme ter sprake bracht, daar heeft de SGP nog steeds niet een goed antwoord op. En aangezien zij dit nu al een paar keer gedaan heeft, dan is toch te verwachten dat er eens een goed weerwoord op komt vanuit de SGP.Willem schreef:De SGP gisteren totaal geen visie. Enkel heel kortzichtig wat kleine puntjes voor achterban scoren. Verder nog onderuit geschoffeld door PvdD omwille van SGP steun van de bio-industrie. Thieme had een punt. Wanneer gaat de SGP weer voor landsbelang i.p.v. wat verworvenheden van refozuil pogen veilig stellen?
Over de bio-industrie legt mevr. Thieme de vinger erbij dat de SGP heeft beloofd om geld uit te trekken voor landbouwinnovaties. Dat is niet hetzelfde als afschaffing van de bio-industrie. Maar Vd Staaij draait er wel een beetje omheen ja.
Fundamenteler vind ik dat je de dingen waarvoor de SGP opkomt "verworvenheden van de refozuil" noemt. Dat gaat dan, neem ik aan, over financiële positie van gezinnen. Ik noem een aantal dingen die er daarnáást ook nog gezegd zijn:
- redelijk uitvoerige oproep tot het houden van Gods geboden (over landsbelang gesproken!)
- abortusproblematiek
- huwelijk als trouwverbond
- Europa
- Israël
De redenering is; "We weten nu wel wat we hebben maar niet wat we krijgen". We weten idd dat het land (wij) grote zonden hebben maar we weten niet wat mischien God - uit genade - zal doen. We verwachten dat God niets zal doen blijkbaar. De SGP is een partij van ongelovigen geworden.
En ja, Rutte is meesterlijk bezig en steekt met kop en schouders boven de rest uit. Maar wat zegt dat nu in bijbels perspectief?