Gebed gevraagd

Evangelist

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Evangelist »

Job schreef: Gisteren, 22:06 Elke dag kijk ik vol verwachting op RD.nl: zouden de oud-diakenen uit Ger.Gem. Tricht-Geldermalsen het kort geding al hebben afgewend? Het kan toch niet anders dan dat ze dat zullen doen?

Maar helaas lijkt het door te gaan morgen. Het is heel triest, we kunnen het niet vaak genoeg herhalen, als de kerk hun ruzies (op zich ook al erg dat die er zijn) gaat uitvechten voor de aardse rechter. Gebed gevraagd voor die gemeente.
Helemaal eens, Job! Zeker omdat de grond die zij juridisch menen te hebben, zeer aanvechtbaar is.

Maar los daarvan: Hoe zou je nog willen dienen, als je (weer) in de kerkenraad zou zitten omdat je een kort geding gewonnen hebt, met in de vordering een dwangsom? Hoe kun je daarvan menen dat dit tot welzijn van de gemeente is? Hopelijk is het na morgen snel afgelopen en ook duidelijk dat de burgerlijke rechter zich niet bevoegd verklaard.
Hartelijke groet,
Evangelist
merel

Bericht door merel »

Pjotr92 schreef: 07 apr 2026, 19:08 Helaas niet.. ik heb de afgelopen weken 7 EMDR sessies gehad. Maar ze hebben bijna geen effect gehad.. je moet bij EMDR cijfers geven aan de herinnering van je trauma, en bij mij bleef het tussen de 10 en de 8,5 hangen. Verder zakte het niet. Maar ik had met de bewuste therapeut niet de beste band, eigenlijk was het vetrouwen weg.. dus wellicht dat het daardoor kwam. Hebben nu besloten om het bij een andere therapeut te gaan proberen, maar er staan nog 50 mensen voor me op de wachtlijst dus dat kan nog wel even duren.. ook ga ik misschien weer naar Traumacentrum Nederland, daar ben ik 3 jaar geleden ook geweest en dat heeft me toen ook wel veel opgeleverd. Alleen hebben ze daar ook een wachttijd van 25 weken..

Op medicatie gebied gaat het ook niet beter.. ook daarvoor stap ik over naar iemand anders, maar ook daarvoor is een wachtlijst. Het liefst zou ik direct stoppen, want heb het alleen dat het alleen maar slechter is gegaan sinds ik dit spul slik..
Hoe gaat het met jou?
Job

Bericht door Job »

Evangelist schreef: Gisteren, 22:26
Job schreef: Gisteren, 22:06 Elke dag kijk ik vol verwachting op RD.nl: zouden de oud-diakenen uit Ger.Gem. Tricht-Geldermalsen het kort geding al hebben afgewend? Het kan toch niet anders dan dat ze dat zullen doen?

Maar helaas lijkt het door te gaan morgen. Het is heel triest, we kunnen het niet vaak genoeg herhalen, als de kerk hun ruzies (op zich ook al erg dat die er zijn) gaat uitvechten voor de aardse rechter. Gebed gevraagd voor die gemeente.
Helemaal eens, Job! Zeker omdat de grond die zij juridisch menen te hebben, zeer aanvechtbaar is.

Maar los daarvan: Hoe zou je nog willen dienen, als je (weer) in de kerkenraad zou zitten omdat je een kort geding gewonnen hebt, met in de vordering een dwangsom? Hoe kun je daarvan menen dat dit tot welzijn van de gemeente is? Hopelijk is het na morgen snel afgelopen en ook duidelijk dat de burgerlijke rechter zich niet bevoegd verklaard.
Of ze inhoudelijk gelijk hebben in hun klacht of niet, dat weet ik niet en ik hoef het ook niet te weten. Maar dan nog zouden ze, zoals ds. Zondag terecht zei, liever ongelijk moeten lijden. Dat is Bijbels en vruchtbaar. Naar de rechter stappen beslist niet.

Maar je hebt gelijk in je laatste alinea: praktisch zie je het inderdaad ook nog niet voor je.
Plaats reactie