Waar denk je op dit moment aan? [3]

Charles

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Charles »

huisman schreef:
helma schreef:

ach.....

Heb veel van zijn preken geleerd destijds in Veenendaal.
Ik ook.

Ik ook. Van de meest aansprekenden heb ik destijds bandjes opgevraagd. Deze zijn inmiddels omgezet naar mp3 en staan op CGK Middelharnis; http://media.cgkmiddelharnis.nl/index.php
Met name de preek over Ezra 9 en Daniel 9 staan me nog goed bij.
helma

Bericht door helma »

Vermiste Urker kotter....
inmiddels is een leeg reddingsvlot gevonden.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Vermiste Urker kotter....
Ik ook. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

helma schreef:Vermiste Urker kotter....
Inmiddels zijn twee van de vier lichamen gevonden; identificatie moet nog plaatsvinden. Twee van de vier opvarenden waren Urkers, beide lid van de CGK Urk (Maranatha).
Hier de reactie van ds. H. Korving (wijkpredikant van één van de vissers) op GrootNieuwRadio: http://www.grootnieuwsradio.nl/k/n663/n ... anaal.html
En hier de reactie van ds. C.P. de Boer (wijkpredikant van de andere visser) op Radio1: http://nos.nl/artikel/2016160-franse-re ... anaal.html
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lassie

Bericht door Lassie »

Aan mijn bed... die ga ik maar eens op zoeken. Trusten allemaal. :baille
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

In de gemeente van de omgekomen vissers op Urk worden morgen speciale preken gehouden: http://www.maranatha-urk.nl/65-voorbere ... rkdiensten
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:In de gemeente van de omgekomen vissers op Urk worden morgen speciale preken gehouden: http://www.maranatha-urk.nl/65-voorbere ... rkdiensten
Hopelijk bieden deze diensten troost en hoop..en dit lees ik ook op jouw link: In middagdienst bediening Heilige Doop

Daar word ik stil van.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Charles

Bericht door Charles »

Aan het bericht waarmee mn (niet christelijke) college vanochtend kwam. Namelijk dat in haar woonplaats een dominee niet meer op de kansel mag omdat hij het bestaan van Jezus ontkent. Ze vroeg zich af waarom hij dan dominee was.

Google leert me dat het al een oud bericht is (december 2014).
http://www.destadnijkerk.nl/lokaal/hist ... 1.html#com.

Ik zou wel eens een gedegen recensie van dat boek willen lezen.

Edit: reeds gevonden: http://dewaarheidsvriend.nl/blog/van-de-kansel-geweerd
Mara

Bericht door Mara »

Lees wat de hoogleraar ervan zegt:
Het zijn verwarrende tijden. En die tijden leveren verwarde mensen op. Zelfs zodanig verwarde mensen dat ze volgens hoogleraar Hjalmar van Marle gekke, gewelddadige dingen kunnen doen. NOS- indringer Tarik Z. staat niet op zichzelf.

Er is een groep kwetsbare, verwarde mensen die niet in het zicht is van de geestelijke gezondheidszorg en die zich 'in deze tijden' bedreigd kan voelen en gekke dingen kan doen.''

We zijn terechtgekomen in een tijdsgewricht waarin we niet meer goed weten voor wie we bang moeten zijn. In de Tweede Wereldoorlog was het duidelijk wie de vijand was. In de Koude Oorlog ook. Maar nu? Zit de vijand ver weg? Is hij dichtbij? Is het iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk? Of een blanke die bekeerd is?''

AD.nl
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:
Lees wat de hoogleraar ervan zegt:
Het zijn verwarrende tijden. En die tijden leveren verwarde mensen op. Zelfs zodanig verwarde mensen dat ze volgens hoogleraar Hjalmar van Marle gekke, gewelddadige dingen kunnen doen. NOS- indringer Tarik Z. staat niet op zichzelf.

Er is een groep kwetsbare, verwarde mensen die niet in het zicht is van de geestelijke gezondheidszorg en die zich 'in deze tijden' bedreigd kan voelen en gekke dingen kan doen.''

We zijn terechtgekomen in een tijdsgewricht waarin we niet meer goed weten voor wie we bang moeten zijn. In de Tweede Wereldoorlog was het duidelijk wie de vijand was. In de Koude Oorlog ook. Maar nu? Zit de vijand ver weg? Is hij dichtbij? Is het iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk? Of een blanke die bekeerd is?''

AD.nl
En dan hebben we het nog niet eens over mogelijke kernrampen die ons bedreigen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:We zijn terechtgekomen in een tijdsgewricht waarin we niet meer goed weten voor wie we bang moeten zijn. In de Tweede Wereldoorlog was het duidelijk wie de vijand was. In de Koude Oorlog ook. Maar nu? Zit de vijand ver weg? Is hij dichtbij? Is het iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk? Of een blanke die bekeerd is?''

AD.nl
Ik zeg niet dat alles onzin is wat deze hoogleraar zegt. Maar dit is echt onzin. Hoezo wist je in WOII precies wie de vijand was? Toen kon net zo goed je buurman een verrader zijn en een Duitser iemand die een hekel had aan het nazisme en de jodenvervolging. Dan kwam je met je buurman bedrogen uit en was je met de Duitse soldaat goed af.

Dit soort praat is prima om mensen bang te maken. Laten we als christenen daar toch niet aan meedoen, maar de enige zekerheid zoeken die er te vinden is.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:We zijn terechtgekomen in een tijdsgewricht waarin we niet meer goed weten voor wie we bang moeten zijn. In de Tweede Wereldoorlog was het duidelijk wie de vijand was. In de Koude Oorlog ook. Maar nu? Zit de vijand ver weg? Is hij dichtbij? Is het iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk? Of een blanke die bekeerd is?''

AD.nl
Ik zeg niet dat alles onzin is wat deze hoogleraar zegt. Maar dit is echt onzin. Hoezo wist je in WOII precies wie de vijand was? Toen kon net zo goed je buurman een verrader zijn en een Duitser iemand die een hekel had aan het nazisme en de jodenvervolging. Dan kwam je met je buurman bedrogen uit en was je met de Duitse soldaat goed af.

Dit soort praat is prima om mensen bang te maken. Laten we als christenen daar toch niet aan meedoen, maar de enige zekerheid zoeken die er te vinden is.
Het gaat over mensen die op het randje leven eilander, niet over mensen die kunnen relativeren!

Daarom eindigde hij ook met een goede raad: Zo werkt terrorisme ook. Het werkt ontwrichtend, ook als er geen terroristische dreiging is. En politici kunnen die ontwrichtende werking verergeren door nog banger te maken. Alle politici zouden er goed aan doen hun toon te matigen, om mensen niet nog onrustiger te maken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:

AD.nl

Het gaat over mensen die op het randje leven eilander, niet over mensen die kunnen relativeren!

Daarom eindigde hij ook met een goede raad: Zo werkt terrorisme ook. Het werkt ontwrichtend, ook als er geen terroristische dreiging is. En politici kunnen die ontwrichtende werking verergeren door nog banger te maken. Alle politici zouden er goed aan doen hun toon te matigen, om mensen niet nog onrustiger te maken.
De hoogleraar zegt iets over de tijd waarin we zouden leven. "We" zijn terechtgekomen in een tijdsgewricht waarin "we" niet meer goed weten voor wie "we" bang moeten zijn. Waarom schrijft hij "we" als hij alleen mensen zou bedoelen die op het randje leven?
Volgens mij is hij zelf bezig om angst aan te wakkeren.
helma

Bericht door helma »

Luther schreef:In de gemeente van de omgekomen vissers op Urk worden morgen speciale preken gehouden: http://www.maranatha-urk.nl/65-voorbere ... rkdiensten
http://www.cip.nl/artikel/47152/Ik-zag- ... -de-dienst
Gesloten