Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Mara

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Mara »

Twee teleurstellende bieb-boeken, dus maar uit mijn eigen voorraadje gepakt:
Waterval, Liesbeth Morren

Wat een prachtig boek! Vlot geschreven, je wordt meteen het verhaal in getrokken.
Het lijkt enigszins voorspelbaar te worden, maar het krijgt een verrassende wending.
Wat mij betreft een aanrader. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik ben bezig met het boek "Lees!", wat Jongere een keer aangeraden heeft. Heel interessant, en het geeft veel te denken over welke keuzes je maakt en zou moeten maken bij het lezen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Dodo schreef:Ik ben bezig met het boek "Lees!", wat Jongere een keer aangeraden heeft. Heel interessant, en het geeft veel te denken over welke keuzes je maakt en zou moeten maken bij het lezen.
Leuk!
dennis

Bericht door dennis »

Dodo schreef:Ik ben bezig met het boek "Lees!", wat Jongere een keer aangeraden heeft. Heel interessant, en het geeft veel te denken over welke keuzes je maakt en zou moeten maken bij het lezen.
Ik vond het een heel interessant boek.
huisman

Bericht door huisman »

Wie kent dit boek ? (uitgegeven bij De Banier)

Afbeelding
Als ik christenen hoor bidden voor de redding van ‘verloren zielen’, vraag ik mij of ze zich realiseren welke complete chaos ze veroorzaken met hun gebeden …

De lesbische hoogleraar Rosaria Champagne Butterfield had een goed leven. Ze doceerde Engels bij een vooraanstaande universiteit, had twee huizen en nam actief deel aan de homo- en lesbogemeenschap. Haar huis was een ontmoetingsplaats voor activistische studenten die, net als zij, de wereld wilden veranderen. Maar als ze bijna veertig is, krijgt ze een brief van een dominee. Dat is het begin van een reeks schokkende ontdekkingen.

Het christendom, dat Butterfield op zijn best als iets doms en op zijn slechtst als iets zeer schadelijks beschouwde, blijkt bij nader onderzoek
Deze verandering zet haar hele wereld op zijn kop. Zelf omschrijft ze het als een auto-ongeluk.

Deze autobiografie is het verhaal van Butterfields bekering en zij vertelt haar levensverhaal zoals alleen een professor Engels dat kan: kritisch, onderzoekend, eerlijk en diepgravend.

Rosaria Champagne Butterfield en haar man wonen met drie van hun vier kinderen in North-Carolina (VS) waar haar man voorganger is in de Reformed Presbyterian Church.
Het eerste hoofdstuk kun je hier lezen: http://www.debanier.nl/overig/een-onwaa ... /#bladeren

Het eerste hoofdstuk lees je in één adem uit.........toch heb ik altijd een beetje wantrouwen bij zulke boeken..hopelijk onterecht.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

huisman schreef:Wie kent dit boek ? (uitgegeven bij De Banier)

Afbeelding
Als ik christenen hoor bidden voor de redding van ‘verloren zielen’, vraag ik mij of ze zich realiseren welke complete chaos ze veroorzaken met hun gebeden …

De lesbische hoogleraar Rosaria Champagne Butterfield had een goed leven. Ze doceerde Engels bij een vooraanstaande universiteit, had twee huizen en nam actief deel aan de homo- en lesbogemeenschap. Haar huis was een ontmoetingsplaats voor activistische studenten die, net als zij, de wereld wilden veranderen. Maar als ze bijna veertig is, krijgt ze een brief van een dominee. Dat is het begin van een reeks schokkende ontdekkingen.

Het christendom, dat Butterfield op zijn best als iets doms en op zijn slechtst als iets zeer schadelijks beschouwde, blijkt bij nader onderzoek
Deze verandering zet haar hele wereld op zijn kop. Zelf omschrijft ze het als een auto-ongeluk.

Deze autobiografie is het verhaal van Butterfields bekering en zij vertelt haar levensverhaal zoals alleen een professor Engels dat kan: kritisch, onderzoekend, eerlijk en diepgravend.

Rosaria Champagne Butterfield en haar man wonen met drie van hun vier kinderen in North-Carolina (VS) waar haar man voorganger is in de Reformed Presbyterian Church.
Het eerste hoofdstuk kun je hier lezen: http://www.debanier.nl/overig/een-onwaa ... /#bladeren

Het eerste hoofdstuk lees je in één adem uit.........toch heb ik altijd een beetje wantrouwen bij zulke boeken..hopelijk onterecht.
Ik ben erg benieuwd naar je reactie als je het helemaal gelezen hebt. Ik denk erover het aan te schaffen nl.
huisman

Bericht door huisman »

lien75 schreef:
huisman schreef:Wie kent dit boek ? (uitgegeven bij De Banier)

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar je reactie als je het helemaal gelezen hebt. Ik denk erover het aan te schaffen nl.
Het staat een beetje in een verkeerd topic. Ik ben het nog niet aan het lezen (behalve het eerste hoofdstuk dan) en wacht net als jij op een aanradende recensie van een forummer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik vind dat eerste hoofdstuk helemaal niet zo boeiend. Ik zou niet snel naar dit boek grijpen.
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Dodo schreef:Ik vind dat eerste hoofdstuk helemaal niet zo boeiend. Ik zou niet snel naar dit boek grijpen.
En wat vind jij er dan niet boeiend aan?
Dodo

Bericht door Dodo »

Een vrij langdradige opsomming van hoe ze in het verleden dacht en meningen had over van alles. Het kon me werkelijk niet boeien.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik vind het ook een beroerde titel trouwens. De eerste logische, voor de hand liggende bekering moet nog geschieden.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Een vrij langdradige opsomming van hoe ze in het verleden dacht en meningen had over van alles. Het kon me werkelijk niet boeien.
Nou, het is wel boeiend geschreven. Maar wel een beetje Amerikaansig.
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Ik denk dat je daar inderdaad wel een beetje doorheen moet prikken, dat Amerikaanse...
Maar het was wel eerlijk en ongekunsteld ...
De kern, onze trots en hoogmoed... Treffend zoals ze dat verwoordt.
Maar ook de schuld van het niet werkelijk luisteren van christenen naar mensen die buiten staan.
refo

Bericht door refo »

Literair is het een rommeltje. Eén grote eentonige monoloog. Ze schrijft niet voor de lezer, maar voor zichzelf.
Zoiets staat ook op haar site: het is meer een dagboekachtig verhaal om haar kinderen te vertellen wat er is gebeurd.

De Engelse titel is nog erger: The Secret Thoughts of an Unlikely Convert
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:Literair is het een rommeltje. Eén grote eentonige monoloog.
Het een volgt niet noodzakelijkerwijs uit het ander. :huhu
Overigens heb ik alleen maar even de eerste bladzijden ingezien.
Plaats reactie