Waterval, Liesbeth Morren
Wat een prachtig boek! Vlot geschreven, je wordt meteen het verhaal in getrokken.
Het lijkt enigszins voorspelbaar te worden, maar het krijgt een verrassende wending.
Wat mij betreft een aanrader.

Leuk!Dodo schreef:Ik ben bezig met het boek "Lees!", wat Jongere een keer aangeraden heeft. Heel interessant, en het geeft veel te denken over welke keuzes je maakt en zou moeten maken bij het lezen.
Ik vond het een heel interessant boek.Dodo schreef:Ik ben bezig met het boek "Lees!", wat Jongere een keer aangeraden heeft. Heel interessant, en het geeft veel te denken over welke keuzes je maakt en zou moeten maken bij het lezen.
Het eerste hoofdstuk kun je hier lezen: http://www.debanier.nl/overig/een-onwaa ... /#bladerenAls ik christenen hoor bidden voor de redding van ‘verloren zielen’, vraag ik mij of ze zich realiseren welke complete chaos ze veroorzaken met hun gebeden …
De lesbische hoogleraar Rosaria Champagne Butterfield had een goed leven. Ze doceerde Engels bij een vooraanstaande universiteit, had twee huizen en nam actief deel aan de homo- en lesbogemeenschap. Haar huis was een ontmoetingsplaats voor activistische studenten die, net als zij, de wereld wilden veranderen. Maar als ze bijna veertig is, krijgt ze een brief van een dominee. Dat is het begin van een reeks schokkende ontdekkingen.
Het christendom, dat Butterfield op zijn best als iets doms en op zijn slechtst als iets zeer schadelijks beschouwde, blijkt bij nader onderzoek
Deze verandering zet haar hele wereld op zijn kop. Zelf omschrijft ze het als een auto-ongeluk.
Deze autobiografie is het verhaal van Butterfields bekering en zij vertelt haar levensverhaal zoals alleen een professor Engels dat kan: kritisch, onderzoekend, eerlijk en diepgravend.
Rosaria Champagne Butterfield en haar man wonen met drie van hun vier kinderen in North-Carolina (VS) waar haar man voorganger is in de Reformed Presbyterian Church.
Ik ben erg benieuwd naar je reactie als je het helemaal gelezen hebt. Ik denk erover het aan te schaffen nl.huisman schreef:Wie kent dit boek ? (uitgegeven bij De Banier)
Het eerste hoofdstuk kun je hier lezen: http://www.debanier.nl/overig/een-onwaa ... /#bladerenAls ik christenen hoor bidden voor de redding van ‘verloren zielen’, vraag ik mij of ze zich realiseren welke complete chaos ze veroorzaken met hun gebeden …
De lesbische hoogleraar Rosaria Champagne Butterfield had een goed leven. Ze doceerde Engels bij een vooraanstaande universiteit, had twee huizen en nam actief deel aan de homo- en lesbogemeenschap. Haar huis was een ontmoetingsplaats voor activistische studenten die, net als zij, de wereld wilden veranderen. Maar als ze bijna veertig is, krijgt ze een brief van een dominee. Dat is het begin van een reeks schokkende ontdekkingen.
Het christendom, dat Butterfield op zijn best als iets doms en op zijn slechtst als iets zeer schadelijks beschouwde, blijkt bij nader onderzoek
Deze verandering zet haar hele wereld op zijn kop. Zelf omschrijft ze het als een auto-ongeluk.
Deze autobiografie is het verhaal van Butterfields bekering en zij vertelt haar levensverhaal zoals alleen een professor Engels dat kan: kritisch, onderzoekend, eerlijk en diepgravend.
Rosaria Champagne Butterfield en haar man wonen met drie van hun vier kinderen in North-Carolina (VS) waar haar man voorganger is in de Reformed Presbyterian Church.
Het eerste hoofdstuk lees je in één adem uit.........toch heb ik altijd een beetje wantrouwen bij zulke boeken..hopelijk onterecht.
Het staat een beetje in een verkeerd topic. Ik ben het nog niet aan het lezen (behalve het eerste hoofdstuk dan) en wacht net als jij op een aanradende recensie van een forummer.lien75 schreef:Ik ben erg benieuwd naar je reactie als je het helemaal gelezen hebt. Ik denk erover het aan te schaffen nl.huisman schreef:Wie kent dit boek ? (uitgegeven bij De Banier)
Het eerste hoofdstuk lees je in één adem uit.........toch heb ik altijd een beetje wantrouwen bij zulke boeken..hopelijk onterecht.
En wat vind jij er dan niet boeiend aan?Dodo schreef:Ik vind dat eerste hoofdstuk helemaal niet zo boeiend. Ik zou niet snel naar dit boek grijpen.
Nou, het is wel boeiend geschreven. Maar wel een beetje Amerikaansig.Dodo schreef:Een vrij langdradige opsomming van hoe ze in het verleden dacht en meningen had over van alles. Het kon me werkelijk niet boeien.
Het een volgt niet noodzakelijkerwijs uit het ander.refo schreef:Literair is het een rommeltje. Eén grote eentonige monoloog.