Maatregelen kerk ivm coronavirus

merel

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Amstelodamense schreef:Urk en Krimpen: droevig dieptepunt. Schaam me niet om christen te zijn, maar hiervoor schaam ik me wel.
Nou inderdaad. De journalisten waren soms erg irritant, maar een aantal mensen gaf tenminste normaal antwoord. Beschamend was de aanval en trap van achteren en het omver rijden van de journalist, terwijl je ook nog eens rijdt in een auto vol kinderen. Wat een voorbeeld.
Hollander

Bericht door Hollander »

J.C. Philpot schreef:(...) Ik mag hopen dat de centrale GG de kerkenraad tot de orde roept, om alle maatregelen te nemen om herhalingen te voorkomen.
De Urkse kerkenraad is neem ik aan eerst aan zet?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Hollander schreef:
J.C. Philpot schreef:(...) Ik mag hopen dat de centrale GG de kerkenraad tot de orde roept, om alle maatregelen te nemen om herhalingen te voorkomen.
De Urkse kerkenraad is neem ik aan eerst aan zet?
Gezien eerdere uitingen in de media, weet ik niet wat ik van hen moet verwachten.

Maar hoe dan ook, het lijkt mij duidelijk dat ze in Urk niet op deze manier doorkunnen. Dan staat binnenkort op zondag de ME in Urk op de stoep. Ik hoop dat ook in Urk word ingezien dat dat zo niet kan.

Ik ben er echt boos over, en moet me inhouden om de kwalificacties van Wim Anker te hergebruiken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Heb me er gisteren erg naar over gevoeld. In één weekend twee berichten uit onze gezindte in de media. Van beiden is de oorzaak niet van af te schuiven op de media, de wereld of de duivel. De oorzaak bij deze berichten ligt bij onze gezindte zelf. Zo werken we zelf mee aan de afbraak van godsdienstvrijheid en vrijheid van onderwijs.
J.C. Philpot

Erskinees schreef:Heb me er gisteren erg naar over gevoeld. In één weekend twee berichten uit onze gezindte in de media. Van beiden is de oorzaak niet van af te schuiven op de media, de wereld of de duivel. De oorzaak bij deze berichten ligt bij onze gezindte zelf. Zo werken we zelf mee aan de afbraak van godsdienstvrijheid en vrijheid van onderwijs.
Helemaal mee eens. Verschikkelijk dit.

Wel respect voor de man in pak in Krimpen, die de boosdoeners naar binnen stuurt en zijn excuses maakt.

Maar ook ik heb spijt dat ik gisteren even op nu.nl heb gekeken. Het zat en zit ook mij flink dwars.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Erskinees schreef:Heb me er gisteren erg naar over gevoeld. In één weekend twee berichten uit onze gezindte in de media. Van beiden is de oorzaak niet van af te schuiven op de media, de wereld of de duivel. De oorzaak bij deze berichten ligt bij onze gezindte zelf. Zo werken we zelf mee aan de afbraak van godsdienstvrijheid en vrijheid van onderwijs.

Wel respect voor de man in pak in krimpen, die de boosdoeners naar binnen stuurt en zijn excuses maakt.
Dat klopt. Uit de berichtgeving vernam ik dat dat de koster was. Ik denk dat ik wel vragen hierover krijg op mijn werk :bobo
J.C. Philpot

merel schreef:Dat klopt. Uit de berichtgeving vernam ik dat dat de koster was. Ik denk dat ik wel vragen hierover krijg op mijn werk :bobo
Die arme man zal ook niet zijn fijnste jaar in zijn carrierre als koster hebben.

Het ergste van alles is dat de naam van de Heere hierdoor gelasterd word. In Urk al op het moment van het incident door de verslaggever.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 29 mar 2021, 08:26, 2 keer totaal gewijzigd.

George Whitefield
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

In principe werd er redelijk normaal gereageerd. Op die vier opvliegende heren na. Die zouden natuurlijk niet zonder begeleiding over straat mogen.
Die schopvideo op Urk is wel raar. Dat zijn geen kerkgangers.
Hollander

Bericht door Hollander »

Dit is het gevolg van een kerkenraad die nieuw beleid maakt in lijn met de standpunten van corona-ontkenners of complotdenkers. Urk blijkt daarvoor een perfecte landingsplaats te zijn.

Ik hoop dat de kerkenraad de schuldvraag niet alleen afschuift op de BMW-bestuurder, de slaande en schoppende personen of de opgetrommelde strijdbare niet-GG'ers. De kerkenraad zal bij zichzelf te rade moeten gaan of zij werkelijk de Bijbelse koers hebben gevaren en hun keuzes voor Gods aangezicht kunnen verantwoorden.
merel

Bericht door merel »

Simon0612 schreef:In principe werd er redelijk normaal gereageerd. Op die vier opvliegende heren na. Die zouden natuurlijk niet zonder begeleiding over straat mogen.
De schopvideo was Krimpen. Het autoincident was Urk
J.C. Philpot

Hollander schreef:Dit is het gevolg van een kerkenraad die nieuw beleid maakt in lijn met de standpunten van corona-ontkenners of complotdenkers. Urk blijkt daarvoor een perfecte landingsplaats te zijn.

Ik hoop dat de kerkenraad de schuldvraag niet alleen afschuift op de BMW-bestuurder, de slaande en schoppende personen of de opgetrommelde strijdbare niet-GG'ers. De kerkenraad zal bij zichzelf te rade moeten gaan of zij werkelijk de Bijbelse koers hebben gevaren en hun keuzes voor Gods aangezicht kunnen verantwoorden.
Exact.

George Whitefield
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
J.C. Philpot schreef:

Wel respect voor de man in pak in krimpen, die de boosdoeners naar binnen stuurt en zijn excuses maakt.
Dat klopt. Uit de berichtgeving vernam ik dat dat de koster was. Ik denk dat ik wel vragen hierover krijg op mijn werk :bobo
Die vragen krijg ik ook. Nou en?
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

merel schreef:
Amstelodamense schreef:Urk en Krimpen: droevig dieptepunt. Schaam me niet om christen te zijn, maar hiervoor schaam ik me wel.
Nou inderdaad. De journalisten waren soms erg irritant, maar een aantal mensen gaf tenminste normaal antwoord. Beschamend was de aanval en trap van achteren en het omver rijden van de journalist, terwijl je ook nog eens rijdt in een auto vol kinderen. Wat een voorbeeld.
Ik keur geweld ten strengste af, maar die verslaggevers van het sensatie-lievende Powned staan er ook echt om bekend dat ze praktisch met camera en al bij je op de tenen gaan staan en enorme druk op je uitvoeren om antwoord te geven.
Waarmee ik de reacties van de geweldplegers niet goedkeur.

Overigens werd mij bij wijze van scherts door mijn (seculiere) buurman over de schutting nog gevraagd of ik al een kerkelijke knokploeg had opgericht.
Die vraag deed mij geen pijn.
Wel mijn treurige en pijnlijke antwoord was dat ik helaas al een jaar geen kerkgebouw meer binnen ben geweest.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Simon0612 schreef:In principe werd er redelijk normaal gereageerd. Op die vier opvliegende heren na. Die zouden natuurlijk niet zonder begeleiding over straat mogen.
Op Urk zijn er naast het autoaincident door veel kerkgangers nare woorden en opmerkingen geuit richting de journalisten. Ook dat hoort niet bij de christelijke levenshouding.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Van Ewijk schreef:
merel schreef:
Ik keur geweld ten strengste af, maar die verslaggevers van het sensatie-lievende Powned staan er ook echt om bekend dat ze praktisch met camera en al bij je op de tenen gaan staan en enorme druk op je uitvoeren om antwoord te geven.
Waarmee ik de reacties van de geweldplegers niet goedkeur.

Overigens werd mij bij wijze van scherts door mijn (seculiere) buurman over de schutting nog gevraagd of ik al een kerkelijke knokploeg had opgericht.
Die vraag deed mij geen pijn.
Wel mijn treurige en pijnlijke antwoord was dat ik helaas al een jaar geen kerkgebouw meer binnen ben geweest.
Ik kreeg idd ook een appje of ik al n karatetrap had uitgedeeld. We hebben er daarna een goed gesprek over gehad.
Ik kon het niet laten overigens om te vragen of er bij de Amsterdam Arena ook zoveel journalisten stonden.
Plaats reactie