Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
Pedagogische adviezen voor speciale kinderen van Trix van Lieshout
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
De opname van Norbet Lieth

Laatst ook 2 preken over de opname gehoord;
http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&d.id=965
http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&d.id=968

Laatst ook 2 preken over de opname gehoord;
http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&d.id=965
http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&d.id=968
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Niet gekocht maar gekregen
2x Ludlum.
Voorlopig dus leesstof in de bus en trein
2x Ludlum.
Voorlopig dus leesstof in de bus en trein
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Tip voor boekenlezers: volgende week vrijdag heeft de TU Kampen weer haar jaarlijkse open dag. In de bieb van de uni is er dan altijd verkoop van afgeschreven boeken, voor werkelijk BELACHELIJK lage prijzen - 50 cent voor een paperback, 1 euro voor een harde kaft of zoiets.
Verwacht er natuurlijk geen boeken van oudvaders (blijft GKV hè
), maar bijvoorbeeld boeken van prof. S. Greijdanus (aanrader!), prof. B. Holwerda, dr. A. Kuyper zijn er zeker wel te vinden. Verder ook vaak wel bijbelverklaringen van Calvijn, maar die zullen er niet lang liggen denk ik.
Verwacht er natuurlijk geen boeken van oudvaders (blijft GKV hè

dit boek wordt besteld:

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Is Calvijn geen oudvader dan?Upquark schreef:Tip voor boekenlezers: volgende week vrijdag heeft de TU Kampen weer haar jaarlijkse open dag. In de bieb van de uni is er dan altijd verkoop van afgeschreven boeken, voor werkelijk BELACHELIJK lage prijzen - 50 cent voor een paperback, 1 euro voor een harde kaft of zoiets.
Verwacht er natuurlijk geen boeken van oudvaders (blijft GKV hè), maar bijvoorbeeld boeken van prof. S. Greijdanus (aanrader!), prof. B. Holwerda, dr. A. Kuyper zijn er zeker wel te vinden. Verder ook vaak wel bijbelverklaringen van Calvijn, maar die zullen er niet lang liggen denk ik.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
je gaat me toch niet vertellen dat jij dat in het Nederlands gaat lezen?albion schreef:dit boek wordt besteld:

Dat vinnikniekunne...

~~Soli Deo Gloria~~
albion schreef:dit boek wordt besteld:

Al lezend begon ik eindelijk iets van m'n autistische leerlingen te begrijpen.
Oh, wat mij betreft wel hoor.Bert Mulder schreef:Is Calvijn geen oudvader dan?Upquark schreef:Tip voor boekenlezers: volgende week vrijdag heeft de TU Kampen weer haar jaarlijkse open dag. In de bieb van de uni is er dan altijd verkoop van afgeschreven boeken, voor werkelijk BELACHELIJK lage prijzen - 50 cent voor een paperback, 1 euro voor een harde kaft of zoiets.
Verwacht er natuurlijk geen boeken van oudvaders (blijft GKV hè), maar bijvoorbeeld boeken van prof. S. Greijdanus (aanrader!), prof. B. Holwerda, dr. A. Kuyper zijn er zeker wel te vinden. Verder ook vaak wel bijbelverklaringen van Calvijn, maar die zullen er niet lang liggen denk ik.

- Bert Mulder
- Contacteer:
Foute opvatting, die je met velen hier deelt. Geef mij de echte oudvaders maar, die de naam verdienen. Vele zogenaamde 'nadere reformatie' zijn de term niet zo waardig, dacht ik.Upquark schreef:Oh, wat mij betreft wel hoor.Bert Mulder schreef:Is Calvijn geen oudvader dan?Upquark schreef:Tip voor boekenlezers: volgende week vrijdag heeft de TU Kampen weer haar jaarlijkse open dag. In de bieb van de uni is er dan altijd verkoop van afgeschreven boeken, voor werkelijk BELACHELIJK lage prijzen - 50 cent voor een paperback, 1 euro voor een harde kaft of zoiets.
Ik meende alleen dat met oudvaders meestal de mannen van de Nadere Reformatie mee bedoelden. Niet dus..?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
En wie schaar jij daar onder? (die de naam niet waardig zijn?)Bert Mulder schreef:Foute opvatting, die je met velen hier deelt. Geef mij de echte oudvaders maar, die de naam verdienen. Vele zogenaamde 'nadere reformatie' zijn de term niet zo waardig, dacht ik.Upquark schreef:Oh, wat mij betreft wel hoor.Bert Mulder schreef:Is Calvijn geen oudvader dan?Upquark schreef:Tip voor boekenlezers: volgende week vrijdag heeft de TU Kampen weer haar jaarlijkse open dag. In de bieb van de uni is er dan altijd verkoop van afgeschreven boeken, voor werkelijk BELACHELIJK lage prijzen - 50 cent voor een paperback, 1 euro voor een harde kaft of zoiets.
Ik meende alleen dat met oudvaders meestal de mannen van de Nadere Reformatie mee bedoelden. Niet dus..?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Degenen, die zo hoog op het voetstuk staan, dat de 'echte oudvaders' helemaal in hun schaduw vallen...albion schreef:
En wie schaar jij daar onder? (die de naam niet waardig zijn?)
Denk niet dat het stichtelijk is hier namen te noemen. Ook gedenkende, dat die mensen niet zichzelf op dat voetstuk plaatsten, en mensen van gelijke beweging als ons waren....
Nieuw debat: Wie mag je als oudvader kwalificeren?

Bert, ik neem aan dat jij met 'oudvaders' bedoelt allen die in het verleden de reformatie van de kerk voorstonden? Dus ook Irenaeus om maar iemand te noemen? Of is dat dan weer een kerkvader? Verwarrend...
Dat bedoel ik nou......Upquark schreef:Bert, ik neem aan dat jij met 'oudvaders' bedoelt allen die in het verleden de reformatie van de kerk voorstonden? Dus ook Irenaeus om maar iemand te noemen? Of is dat dan weer een kerkvader? Verwarrend...