Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%

Totaal aantal stemmen: 86

Mara

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef: De app Coronamelder waarschuwde mij vorige week ook dat ik in de buurt was geweest van iemand met corona, en dus mogelijk besmet zou kunnen zijn. Gezien de datum die genoemd werd, moet dat ook in zo'n opnamesetting zijn gebeurd. Nu hadden we wel degelijk voldoende afstand bewaard, en de test bleek gelukkig negatief.
Zolang je geen klachten hebt, heeft zo'n test meestal weinig nut.
Ze kunnen pas goed meten als je voldoende virussen in je neus/keel hebt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco

Bericht door Marco »

Mara schreef:
Hendrikus schreef: De app Coronamelder waarschuwde mij vorige week ook dat ik in de buurt was geweest van iemand met corona, en dus mogelijk besmet zou kunnen zijn. Gezien de datum die genoemd werd, moet dat ook in zo'n opnamesetting zijn gebeurd. Nu hadden we wel degelijk voldoende afstand bewaard, en de test bleek gelukkig negatief.
Dat is de reden om pas na vijf dagen te testen. Behalve natuurlijk als je eerder verschijnselen krijgt.
Adagio

Bericht door Adagio »

De dominee kan de preek en de gebeden opnemen op een ander moment dan de zanggroep bij elkaar komt om liederen op te nemen. Achteraf wordt het samengemonteerd tot een kerkdienst voor online uitzending.
Ik hoop dit niet mee te hoeven maken. Waarom zou een pastor tweemaal moeten bidden of de Geest in de raderen mag komen - alsof de eerste keer niet genoeg was. Of - bekijkt hij tijdens de uitzending zijn eigen werk c.q. het resultaat van de technici?
Hoe ging de Heere Jezus te werk in Zijn bediening: "En Jezus omging al de steden en vlekken, lerende in hun synagogen, en predikende het Evangelie des Koninkrijks, en genezende alle ziekten en alle kwalen onder het volk. En Hij de scharen ziende, werd innerlijk met ontferming bewogen over hen, omdat zij vermoeid en verstrooid waren, gelijk schapen die geen herder hebben. Toen zeide Hij tot Zijn discipelen: De oogst is wel groot, maar de arbeiders zijn weinige; Bidt dan den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote."
DDD

Bericht door DDD »

Er lijkt me niets mis mee om je eigen gebed mee te bidden hoor. Dat doe je ook als je een gebed uitschrijft en voordraagt. Over het algemeen genomen is dat voor de luisteraars een stuk prettiger dan mensen die maar verzuchten wat in hen opkomt. Want daar is lang niet altijd veel van de heilige Geest in te bespeuren.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik zie geen verschil tussen een gebed uitspreken en later afspelen ten opzichte van een gebed opschrijven en later lezen. Idem voor de instructies rondom het Onze Vader en de gebeden die we in het Psalmboek aantreffen.

Neem Psalm 25 vers 1 as voorbeeld: Een Psalm van David, Tot U, o HEERE, hef ik mijn ziel op.

We mogen weten dat David nu leeft door aanschouwen en niet door het geloof. Niettemin voel ik me zeer verbonden met hem, door het Woord wat hij heeft nagelaten. Het gaat er dus om dat zijn woorden van toen, onze woorden van nu worden. En dat hoeven we niet van nu terug te projecteren op toen.

Nu is een gebed in 2021 vol van zonden en onvolmaaktheid, wat van de schriftuurlijke voorbeelden niet gezegd kan worden.

Overigens wekt het bij mij ook bevreemding als je bijvoorbeeld een reeds overleden dominee een gebed hoort uitspreken zoals die op een geluidsdrager is vastgelegd.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marco schreef:
Mara schreef:
Dat is de reden om pas na vijf dagen te testen. Behalve natuurlijk als je eerder verschijnselen krijgt.
Precies. Ik kon me pas laten testen 5 dagen na het "contactmoment" dat in de app werd genoemd. Maar ik had geen klachten, en gelukkig nog steeds niet.
~~Soli Deo Gloria~~
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Adagio schreef: Ik hoop dit niet mee te hoeven maken. Waarom zou een pastor tweemaal moeten bidden of de Geest in de raderen mag komen - alsof de eerste keer niet genoeg was. Of - bekijkt hij tijdens de uitzending zijn eigen werk c.q. het resultaat van de technici?
Hoe ging de Heere Jezus te werk in Zijn bediening: "En Jezus omging al de steden en vlekken, lerende in hun synagogen, en predikende het Evangelie des Koninkrijks, en genezende alle ziekten en alle kwalen onder het volk. En Hij de scharen ziende, werd innerlijk met ontferming bewogen over hen, omdat zij vermoeid en verstrooid waren, gelijk schapen die geen herder hebben. Toen zeide Hij tot Zijn discipelen: De oogst is wel groot, maar de arbeiders zijn weinige; Bidt dan den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote."
Het NT bestaat voor een groot gedeelte uit brieven die op een bepaald moment zijn opgesteld en pas later zijn voorgelezen aan de gemeenten. Prima dat het niet je voorkeur heeft, maar principieel zie ik geen problemen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Maakt het hebben van klachten dat je meer virus hebt?

Ik heb me 5 dagen na het verstrijken van de quaraintaineperiode van mijn dochter laten testen, zonder klachten. Ik werd positief bevonden en heb daarna ook geen klachten gekregen.
Mara

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Maakt het hebben van klachten dat je meer virus hebt?
Als je heel vroeg na een besmetting test, kan de test nog negatief zijn (dus dat je niet besmet bent met het virus), omdat het enkele dagen tot meer dan een week kan duren voordat er voldoende virus is in de cellen van je neus en keel. Er is dan nog niet genoeg virus om met de test te vinden.
Als je te laat test, als iemand al meer dan een week klachten heeft, kan het zijn dat het virus niet meer voldoende aanwezig is in de neus en keel. In dat geval is er weinig virus aanwezig en is er ook weinig kans dat iemand nog anderen zal besmetten.
bron: RIVM
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Als je heel vroeg na een besmetting test, kan de test nog negatief zijn (dus dat je niet besmet bent met het virus), omdat het enkele dagen tot meer dan een week kan duren voordat er voldoende virus is in de cellen van je neus en keel. Er is dan nog niet genoeg virus om met de test te vinden.
Als je te laat test, als iemand al meer dan een week klachten heeft, kan het zijn dat het virus niet meer voldoende aanwezig is in de neus en keel. In dat geval is er weinig virus aanwezig en is er ook weinig kans dat iemand nog anderen zal besmetten.
Ja dat begrijp ik. Jij verbond echter het hebben van klachten aan (de hoeveelheid van) het virus wat je bij je draagt. En ik vraag me af of dit klopt. Ik had het virus bij me, terwijl ik klachtenvrij was. Vandaar mijn opmerking.
JvW

Bericht door JvW »

Ad Anker schreef:
Mara schreef:
Ja dat begrijp ik. Jij verbond echter het hebben van klachten aan (de hoeveelheid van) het virus wat je bij je draagt. En ik vraag me af of dit klopt. Ik had het virus bij me, terwijl ik klachtenvrij was. Vandaar mijn opmerking.
Het schijnt zo te zijn dat je wel het virus bij je kunt hebben zonder dat je klachten hebt. Dit betekent volgens mij dat je lichaam de hoeveelheid virussen zelf nog genoeg in kan dammen en je dus niet ziek wordt. Dit zal dus per persoon verschillen De ene wordt al wat ziek van die hoeveelheid virussen, terwijl de ander nergens last van heeft. Hoe meer virusdeeltjes aanwezig zijn, hoe erger de klachten is op zich een logisch iets volgens mij.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Mara

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Ja dat begrijp ik. Jij verbond echter het hebben van klachten aan (de hoeveelheid van) het virus wat je bij je draagt. En ik vraag me af of dit klopt. Ik had het virus bij me, terwijl ik klachtenvrij was. Vandaar mijn opmerking.
Als er heel veel virusdeeltjes zijn, zul je meer klachten hebben. Bij de Britse variant zien ze dat ook.
Als er in het team van mijn schoondochter iemand positief getest is, wordt direkt het hele team getest.
Er komen dan verpleegkundigen uit die totaal geen klachten hebben, maar toch positief zijn en enkele verdachten - omdat ze keelpijn hebben of hoesten - komen negatief uit de test.
Alles is dus mogelijk.
JvW schreef:Het schijnt zo te zijn dat je wel het virus bij je kunt hebben zonder dat je klachten hebt.
Dat is ook het verraderlijke.
Isala

Bericht door Isala »

In Wuhan gingen destijds leden van (huis)kerken de straat op , gehuld in beschermende kleding, om mensen het evangelie bekent te maken.
Zij hebben van deze gelegenheid gebruik gemaakt, en hun kostelijke tijd uitgebuit.
Ik kijk er vol respect naar terug, en zou willen dat er in Nederland meer aan dit voorbeeld gehoor gegeven werd. (ik ken ze wel die het doen, maar niet veel vanuit de traditionele kerken, dat vind ik jammer).
Hora est!
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Er heeft een flinke besmetting in een kerkelijke gemeente plaatsgevonden in een belendend dorp. Ingewijdenen spreken over 100den kerkgangers tijdens 1 dienst.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Herman schreef:Er heeft een flinke besmetting in een kerkelijke gemeente plaatsgevonden in een belendend dorp. Ingewijdenen spreken over 100den kerkgangers tijdens 1 dienst.
?
Zal dan snel genoeg breed uitgemeten worden in het nieuws als het klopt.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 23 jan 2021, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie