Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Mara

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mara »

Wat verdrietig Jolanda. Sterkte!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:Onze buren (waar we goed bevriend mee zijn) hebben een neefje gekregen. Al voor de geboorte werd duideliijk dat het niet levensvatbaar zou zijn, het kindje heeft een open schedel. De meeste kinderen overlijden kort na de geboorte, mede omdat zij geen hersens hebben.
Toen dit jongetje werd geboren, had het wel hersens die op een goede manier verbonden was met de hersenstam. Maar door de open schedel is het er wel "uit gevallen" en hangt het in een vlies er een beetje bij.
Tegen alle verwachtingen in heeft het kindje gehuilt, gedronken, gepoept, geplast, kortom alles wat een baby behoort te doen en leeft het, na twee dagen nog steeds.
Je leeft mee, en zweeft ergens tussen hoop en vrees.
Is dat de helft van een tweeling?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Onze buren (waar we goed bevriend mee zijn) hebben een neefje gekregen. Al voor de geboorte werd duideliijk dat het niet levensvatbaar zou zijn, het kindje heeft een open schedel. De meeste kinderen overlijden kort na de geboorte, mede omdat zij geen hersens hebben.
Toen dit jongetje werd geboren, had het wel hersens die op een goede manier verbonden was met de hersenstam. Maar door de open schedel is het er wel "uit gevallen" en hangt het in een vlies er een beetje bij.
Tegen alle verwachtingen in heeft het kindje gehuilt, gedronken, gepoept, geplast, kortom alles wat een baby behoort te doen en leeft het, na twee dagen nog steeds.
Je leeft mee, en zweeft ergens tussen hoop en vrees.
Is dat de helft van een tweeling?
Voor zover ik weet niet.
Vandaag moeten ze naar het ziekenhuis en daar zal dan blijken of er iets gedaan kan worden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

Nee, niet van een tweeling inderdaad, maar van het trieste verhaal ben ik ook op de hoogte ja. Het jongetje heeft zijn hersentjes los op zijn achterhoofd zitten. De schedel is volgens mij rondom wel dicht. Het is moeilijk te verzorgen en het lekt veel vocht. Ze hadden verwacht dat het kindje tijdens de bevalling zou overlijden, door de druk op het hoofd, maar dat is niet gebeurd. Ze hadden verwacht dat het niets zou kunnen, maar het kan eten, drinken, ademen en huilen. Wat een zorgen zijn er toch...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

Het kindje is gistermiddag overleden. Het heeft ruim een week geleefd, maar in in zijn korte leven heeft hij zoveel van Gods grootheid en liefde mogen getuigen, meer dan ik ooit heb gedaan.
Tijdens de avonddienst liet de predikant psalm 8 zingen: uit de mond der zuigelingen heb Ik mijn sterkte gegrondvest.

Ik heb het niet droog kunnen houden.
gertje

Bericht door gertje »

JolandaOudshoorn schreef:Het kindje is gistermiddag overleden. Het heeft ruim een week geleefd, maar in in zijn korte leven heeft hij zoveel van Gods grootheid en liefde mogen getuigen, meer dan ik ooit heb gedaan.
Tijdens de avonddienst liet de predikant psalm 8 zingen: uit de mond der zuigelingen heb Ik mijn sterkte gegrondvest.

Wat een verdriet voor de ouders..
Hoe bedoel je dat Jolanda, dat dit kindje getuigd heeft, wil je daar iets meer over vertellen?
JolandaOudshoorn

gertje schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Het kindje is gistermiddag overleden. Het heeft ruim een week geleefd, maar in in zijn korte leven heeft hij zoveel van Gods grootheid en liefde mogen getuigen, meer dan ik ooit heb gedaan.

Hoe bedoel je dat Jolanda, dat dit kindje getuigd heeft, wil je daar iets meer over vertellen?
Moeilijk om te omschrijven. Het is vooral de kracht en het wonder van het leven dat God heeft laten zien. De wijde omgeving heeft beseft dat het leven hier op aarde zo relatief is in het licht van de eeuwigheid; een week op aarde, maar wel een eeuwig leven. Dat geeft de ouders, ondanks het verdriet, ook vreugde.
Ik kan het niet zo goed uitdrukken, sorry...
gertje

Bericht door gertje »

JolandaOudshoorn schreef:
gertje schreef:

Moeilijk om te omschrijven. Het is vooral de kracht en het wonder van het leven dat God heeft laten zien. De wijde omgeving heeft beseft dat het leven hier op aarde zo relatief is in het licht van de eeuwigheid; een week op aarde, maar wel een eeuwig leven. Dat geeft de ouders, ondanks het verdriet, ook vreugde.
Ik kan het niet zo goed uitdrukken, sorry...
Geeft niet, ik begrijp je nu !
helma

Bericht door helma »

:?
slecht slapen i.c.m. met hyperventilatie. Al dágen.
Moe, moe, moe.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef::?
Moe, moe, moe.
Heb je onverwerkte spanning Helma :fi
Ik ben zelden jaloers, maar wel op mensen die zodra ze hun kussen ruiken, slapen. Aan één stuk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef::?
Moe, moe, moe.
:love
sterkte!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Prima. Druk bezig met van alles en nog wat maar tegelijk ook wel ontspannen.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Herman60

Bericht door Herman60 »

Ik ben wat depri, maar ik kan hier niet zeggen waarom ik dat ben....sorry.
henriët

Bericht door henriët »

Herman60 schreef:Ik ben wat depri, maar ik kan hier niet zeggen waarom ik dat ben....sorry.
sterkte!
misschien lekker een eind gaan wandelen, dat wil wel eens goeddoen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

:) goed
M'n zusje is er gezellig met haar zoontje.
Plaats reactie