Vandaar dat Lidl zo goed draait...Hendrikus schreef:We zouden bijna gaan denken dat je er aandelen hebtrefo schreef:En wat hebben ze toch een prima groenten bij de Lidl. Daar kan geen groentespeciaalzaak tegenop.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«

Hendrikus schreef:We zouden bijna gaan denken dat je er aandelen hebtrefo schreef:En wat hebben ze toch een prima groenten bij de Lidl. Daar kan geen groentespeciaalzaak tegenop.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
.... eieren... blikboterhamworst... appels... slasaus...?!Aanrader voor de komende week.
potje ananas (stukjes),
8 eieren (in stukjes)
4 tomaten (in stukjes),
700 gr. elleboogjes,
3 appels (in stukjes),
1 pot zilveruitjes,
5 augurken (in stukjes),
500 gr. blikboterhamworst (in stukjes)
witte peper,
zout,
paprikapoeder,
peterselie,
tomatenpuree (klein blikje)
3/4 fles slasaus (met magere yoghurt)
Alle ingrediënten zo koud mogelijk verwerken.
Eet smakelijk!

Ik lust heel veel, maar dat gerecht is me toch echt een paar stappen te ver !

Je zou voor een lidl-reclamebureau moeten gaan werken...refo schreef:Je bent verwend....
Maar o.k., neem hamreepjes van de Lidl. Kalkoenreepjes kan ook.
Vandaag een pasta-salade gemaakt van een Lidl recept en van Lidl-ingrediënten.
Aubergine, bol-courgette, paprika. Beetje Italiaanse kruiden, olie en azijn.
Behalve de pasta alles in een koekepan. Pasta koken.
Hele reut als het zo'n beetje gaar is (komt zo nauw niet) door elkaar roeren met genoemde hamreepjes en tenslotte bestrooien met kaas.
Was lekker. En wat hebben ze toch een prima groenten bij de Lidl. Daar kan geen groentespeciaalzaak tegenop.

- Dodo
Driekwart fles slasaus vind ik wel veel.
Onze pastasalade had hamreepjes, kort gekookte broccoli, stukjes tomaat en gehakte peterselie. Aangemaakt met kookroom (Campina, ideaal spul) met een fikse eetlepel mayonaise.
Ik had iets dergelijks wel eens op een bbq op, maar toen was het steenkoud en niet zo naar mijn smaak. Deze vond ik echt heel lekker.
Ik heb in de kringloop ooit een kookboekje van die Campina kookroom gevonden, daar staan heel leuke recepten in. Dat boekje heeft zijn vijftig cent al ruimschoots opgebracht.
Onze pastasalade had hamreepjes, kort gekookte broccoli, stukjes tomaat en gehakte peterselie. Aangemaakt met kookroom (Campina, ideaal spul) met een fikse eetlepel mayonaise.
Ik had iets dergelijks wel eens op een bbq op, maar toen was het steenkoud en niet zo naar mijn smaak. Deze vond ik echt heel lekker.
Ik heb in de kringloop ooit een kookboekje van die Campina kookroom gevonden, daar staan heel leuke recepten in. Dat boekje heeft zijn vijftig cent al ruimschoots opgebracht.
No thank you, dat is ham die geïnjecteerd is.PvS schreef:Dit vinden de jongeren onder ons het lekkerst.Mara schreef:Ik kan niet begrijpen dat jij dit aanraadt.PvS schreef: Aanrader voor de komende week.
Eet smakelijk!
Aan de eigengemaakte zit een rooksmaak.
Vandaar.
Maar zoals refo al aangeeft zijn de hamreepjes ook een succes!
En supermarktham staat sowieso bol van allerlei toevoegingen.
Ik heb gisteravond een salade gemaakt, ik had nog een sucadelapje over en dat heb ik fijngesneden erdoor gedaan.
En mayo, maar dan half om half met yoghurt. Dan heb je wel die mayosmaak, maar is het wat lichter en minder vet.
En als vulsel gekookte aardappelen, ik denk niet dat koude of lauwe pasta hier lekker gevonden wordt, i.i.g. niet door mij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
Heerlijk die recepten voor pastasalades. Bij ons zijn ze altijd ook een succes, vooral bij een BBQ. Ik ga jullie tips zeker gebruiken als ik weer in staat ben om te koken 

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Geïnjecteerde ham? Wat is dat nu weer?
Nogmaals, hij deed het niet zag ik:
http://www.biojournaal.nl/nieuws/2012/0224/Test.pdf
http://www.biojournaal.nl/nieuws/2012/0224/Test.pdf
We leven in een prachtig land, met schitterend voedsel op iedere hoek van de straat.
Controles daarop zijn tamelijk overdreven (vind ik), maar dat heeft tot gevolg dat je als je iets koopt het alleen maar lekker hoeft te vinden. Verder heb je nergens omkijken naar.
En als je klachten hebt over het eten dan moet je maar eens een jaartje in Malawi gaan wonen.
Controles daarop zijn tamelijk overdreven (vind ik), maar dat heeft tot gevolg dat je als je iets koopt het alleen maar lekker hoeft te vinden. Verder heb je nergens omkijken naar.
En als je klachten hebt over het eten dan moet je maar eens een jaartje in Malawi gaan wonen.
- MarthaMartha
bloemkool, krieltjes en een schnitzel.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Nou wij zijn trots op onze hammen hoor!Mara schreef:No thank you, dat is ham die geïnjecteerd is.PvS schreef:Dit vinden de jongeren onder ons het lekkerst.Mara schreef:Ik kan niet begrijpen dat jij dit aanraadt.PvS schreef: Aanrader voor de komende week.
Eet smakelijk!
Aan de eigengemaakte zit een rooksmaak.
Vandaar.
Maar zoals refo al aangeeft zijn de hamreepjes ook een succes!
En supermarktham staat sowieso bol van allerlei toevoegingen.
Ik heb gisteravond een salade gemaakt, ik had nog een sucadelapje over en dat heb ik fijngesneden erdoor gedaan.
En mayo, maar dan half om half met yoghurt. Dan heb je wel die mayosmaak, maar is het wat lichter en minder vet.
En als vulsel gekookte aardappelen, ik denk niet dat koude of lauwe pasta hier lekker gevonden wordt, i.i.g. niet door mij.

refo schreef:We leven in een prachtig land, met schitterend voedsel op iedere hoek van de straat.

En terechtPvS schreef: Nou wij zijn trots op onze hammen hoor!

Ik heb vandaag kipspiesjes gemaakt (van kipfiletjes, gemarineerd in ketjap), met broccoli en een paar wortels, en aardappels.
Als toetje hadden we lekker een stuk watermeloen
Als toetje hadden we lekker een stuk watermeloen

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Een stuk serranoham (1,5 kg) van mijn moeder gekregen. Iemand een recept?