(offtopic) gepromoveerd. Vanmiddag, ja.huisman schreef: (Ds (Dr) P de Vries is net voor de tweede maal afgestudeerd )
Theologische school GG universitair?
Re: Theologische school GG universitair? (uit: Ayaan Hirsi Ali)
Het boek hadden wij 3 weken geleden al: De heerlijkheid van JHWH in het O.T. met name het boek Ezechiël.Zita schreef:(offtopic) gepromoveerd. Vanmiddag, ja.huisman schreef: (Ds (Dr) P de Vries is net voor de tweede maal afgestudeerd )
Dikke pil met veel woorden in het Hebreeuws. Misschien ga ik hem ooit nog eens lezen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Re: Ayaan Hirsi Ali
Erasmiaan schreef: jonge predikanten een mentor o.i.d. kunnen krijgen

Of bedoel je die 2 of 3 die jonger zijn, dan is dat probleem niet zo groot.
Waarschijnlijk bedoel je startende predikanten, maar die zijn in de GG vaak niet zo jong.
Ho even:vlinder schreef:Erasmiaan schreef: jonge predikanten een mentor o.i.d. kunnen krijgen![]()
Is +50 tegenwoordig al jong?
![]()
Waarschijnlijk bedoel je startende predikanten, maar die zijn in de GG vaak niet zo jong.
student G.W.S. Mulder is van 1973, student R.A.M. Visser van 1974, student A.T. Huijser van 1978, student S.D. Janse van 1984...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zat ik er met mijn 3 maar één naast....Luther schreef:Ho even:vlinder schreef:Erasmiaan schreef: jonge predikanten een mentor o.i.d. kunnen krijgen![]()
![]()
student G.W.S. Mulder is van 1973, student R.A.M. Visser van 1974, student A.T. Huijser van 1978, student S.D. Janse van 1984...
vlinder schreef:Zat ik er met mijn 3 maar één naast....Luther schreef:Ho even:vlinder schreef:Erasmiaan schreef: jonge predikanten een mentor o.i.d. kunnen krijgen![]()
![]()
Je moet je toch maar eens in deze materie verdiepen

Ja dat weet ik, maar 1 is het lang geleden dat iemand op het curatorium is aangenomen van onder de 30 terwijl dat in de tijd van de oudvaders heel gewoon was.Wilhelm schreef:vlinder schreef:Zat ik er met mijn 3 maar één naast....Luther schreef:Ho even:vlinder schreef:![]()
![]()
Je moet je toch maar eens in deze materie verdiepener zijn er heel wat geweest die op jonge leeftijd op de kansel stonden.
Ten tweede hebben die niets meer aan een evt. mentor die hen begeleidt en daar gaat het in dit verband om.

hoezo niet? Kun je het automatisch als je 30+ bent?vlinder schreef: Ten tweede hebben die niets meer aan een evt. mentor die hen begeleidt en daar gaat het in dit verband om.
Ach is een titel nu doorslaggevend ?huisman schreef: 3. Waarom zijn er geen predikanten uit de GerGem die doorstuderen om een Doctorstitel te behalen.
(Ds (Dr) P de Vries is net voor de tweede maal afgestudeerd )
Het zou zo mooi zijn als predikanten uit de rechterkant van onze gezindte zich ook academisch zouden verdiepen in de geloofsleer. Denk dat samenbindend zal werken voor onze hele gezindte.
Neem nu Ds C Harinck , niet gepromoveerd maar wel een autoriteit op div theologische gebieden zeker als het gaat om het Puritanisme. Hij heeft gezag in brede kring.
Zo kan het toch ook ?
Absoluut mee eens , maar als Ds C Harinck de mogelijkheden had gekregen om binnen zijn eigen kerkverband te promoveren had hij het vast gedaan.Wilhelm schreef:Ach is een titel nu doorslaggevend ?huisman schreef: 3. Waarom zijn er geen predikanten uit de GerGem die doorstuderen om een Doctorstitel te behalen.
Het zou zo mooi zijn als predikanten uit de rechterkant van onze gezindte zich ook academisch zouden verdiepen in de geloofsleer. Denk dat samenbindend zal werken voor onze hele gezindte.
Neem nu Ds C Harinck , niet gepromoveerd maar wel een autoriteit op div theologische gebieden zeker als het gaat om het Puritanisme. Hij heeft gezag in brede kring.
Zo kan het toch ook ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
huisman schreef:Absoluut mee eens , maar als Ds C Harinck de mogelijkheden had gekregen om binnen zijn eigen kerkverband te promoveren had hij het vast gedaan.Wilhelm schreef:Ach is een titel nu doorslaggevend ?huisman schreef: 3. Waarom zijn er geen predikanten uit de GerGem die doorstuderen om een Doctorstitel te behalen.
Zo kan het toch ook ?
Kan dat niet dan?
Re: Theologische school GG universitair?
Ds. Golverdingen is gepromoveerd, toch? Kan prima. En zn preken zijn van de studie er zeker niet op achteruit gegaan...
is dat dan nodig? Dr De Vries is gepromoveerd bij een joodse feministe. Zij vond het verrijkend om een promovendus met zo'n uitgesproken theologische visie te hebben. En hij vond het blijkbaar geen probleem.Genade door recht schreef:huisman schreef:
Absoluut mee eens , maar als Ds C Harinck de mogelijkheden had gekregen om binnen zijn eigen kerkverband te promoveren had hij het vast gedaan.
Kan dat niet dan?
Theologie is tot op zekere hoogte ook gewoon wetenschap.
(toen ds. De Wit promoveerde in de scheikunde hoefde hij dat ook niet binnen zijn eigen kerkverband te doen.)
Neem de opmerking van Wilhelm maar ter harte en verdiep je in de materie. De laatste die is aangenomen was 25 jaar. En Huijser was ook onder de 30. Ook ds. De Heer was jonger dan 30 jaar en vele studenten van de laatste jaren waren rond de 30 a 35 jaar toen ze werden aangenomen. Deze had ik op het oog toen ik het over jonge predikanten had.vlinder schreef: Ja dat weet ik, maar 1 is het lang geleden dat iemand op het curatorium is aangenomen van onder de 30 terwijl dat in de tijd van de oudvaders heel gewoon was.
Ten tweede hebben die niets meer aan een evt. mentor die hen begeleidt en daar gaat het in dit verband om.
Mooi toch, als er ook jonge studenten worden aangenomen. Daar kan men (menselijk gesproken) nog lang plezier van hebben...Erasmiaan schreef:Neem de opmerking van Wilhelm maar ter harte en verdiep je in de materie. De laatste die is aangenomen was 25 jaar. En Huijser was ook onder de 30. Ook ds. De Heer was jonger dan 30 jaar en vele studenten van de laatste jaren waren rond de 30 a 35 jaar toen ze werden aangenomen. Deze had ik op het oog toen ik het over jonge predikanten had.vlinder schreef: Ja dat weet ik, maar 1 is het lang geleden dat iemand op het curatorium is aangenomen van onder de 30 terwijl dat in de tijd van de oudvaders heel gewoon was.