kabinet balkenende 4 gevallen!

Faramir

Re: kabinet balkenende 4 gevallen!

Bericht door Faramir »

jvdg schreef: Eerst stel je dat de SGP een onmogelijke, vermaledijde partij is, en vervolgens hoop je op een positieve uitspraak door de Hoge Raad.
Ik kan dat niet rijmen.
Ik denk niet enkel aan mijzelf. De SGP heeft punten die onmogelijk bij andere partijen passen. Ik ben het grondig oneens met de SGP, maar als zij een achterban hebben en onderscheidend zijn tov andere partijen heeft het bestaansrecht. Pas als de verschillen marginaal zijn kunnen partijen beter samenwerken vind ik en opgaan in 1.
De achterban van de SGP is (behoorlijk) trouw, maar niet groot genoeg om de door jou voorgestelde kiesdrempel te kunnen halen.
Kijk, zo ver had ik het nog niet uitgedacht. :) Dan zullen ze dus flink aan de bak moeten en een aantrekkelijke campagne moeten gaan voeren.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
jvdg

Bericht door jvdg »

Faramir schreef:
jvdg schreef: Eerst stel je dat de SGP een onmogelijke, vermaledijde partij is, en vervolgens hoop je op een positieve uitspraak door de Hoge Raad.
Ik kan dat niet rijmen.
Ik denk niet enkel aan mijzelf. De SGP heeft punten die onmogelijk bij andere partijen passen. Ik ben het grondig oneens met de SGP, maar als zij een achterban hebben en onderscheidend zijn tov andere partijen heeft het bestaansrecht. Pas als de verschillen marginaal zijn kunnen partijen beter samenwerken vind ik en opgaan in 1.
De achterban van de SGP is (behoorlijk) trouw, maar niet groot genoeg om de door jou voorgestelde kiesdrempel te kunnen halen.
Kijk, zo ver had ik het nog niet uitgedacht. :) Dan zullen ze dus flink aan de bak moeten en een aantrekkelijke campagne moeten gaan voeren.
Ik zal je als campagneleider aanbevelen bij Menno de Bruyne. :hum
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

huisman schreef:
Luther schreef:
refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.
Als het kabinet niet was gevallen was Camiel Eurlings de kroonprins van het CDA nu komen de verkiezingen voor hem te vroeg (jammer hij komt beter over dan JP)
Balkenende(hoewel ook niet alles) lijkt me op dit moment beter als Camiel Eurlings. Wellicht is Verhagen wel beter dan Balkenende.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:
refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.
Als het kabinet niet was gevallen was Camiel Eurlings de kroonprins van het CDA nu komen de verkiezingen voor hem te vroeg (jammer hij komt beter over dan JP)
Balkenende(hoewel ook niet alles) lijkt me op dit moment beter als Camiel Eurlings. Wellicht is Verhagen wel beter dan Balkenende.
Gisteren was Balkenende op campagne in Nijmegen. Zijn speech werd live uitgezonden door www.politiek24.nl. Het was weer heel goed. Die man is gewoon een heel goede campaigner!
Eurlings is een goede wijn, die je niet te snel moet open trekken.
Laat hem na de verkiezingen fractievoorzitter worden, dan heeft hij alle stadia en trappen van voorbereiding gehad en kan hij bij de verkieizingen in 2012/2013 aantreden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

citaat schreef:Gisteren was Balkenende op campagne in Nijmegen. Zijn speech werd live uitgezonden door http://www.politiek24.nl. Het was weer heel goed. Die man is gewoon een heel goede campaigner!
Met vier keer vallen en opstaan was het contract van Balkenende in het bedrijfsleven allang niet meer verlengt. De achterban van het CDA heeft in ieder geval geen vertrouwen meer in Balkenende als lijsttrekker. Wellicht is er elders binnen het CDA plaats voor hem, een goede politicus is het wel, maar geen leider.
refo

Bericht door refo »

Marie-Henriëtte schreef:
citaat schreef:Gisteren was Balkenende op campagne in Nijmegen. Zijn speech werd live uitgezonden door http://www.politiek24.nl. Het was weer heel goed. Die man is gewoon een heel goede campaigner!
Met vier keer vallen en opstaan was het contract van Balkenende in het bedrijfsleven allang niet meer verlengt. De achterban van het CDA heeft in ieder geval geen vertrouwen meer in Balkenende als lijsttrekker. Wellicht is er elders binnen het CDA plaats voor hem, een goede politicus is het wel, maar geen leider.
Wat een geleuter.

Balkenende I was vanaf het begin een sprong in het diepe. Niemand wilde met de LPF. Balkenende wel: want NL moet wel geregeerd worden.
Balkenende II was geen echt kabinet.
Daarna Balkenende III. Gevallen over Hirsi Ali.
En nu IV. Gevallen over Uruzgan.

In het algemeen is in NL een premier niet een leider. Een beetje op de winkel passen. En proberen de kikkers in de kruiwagen te houden. Dat heb je nu eenmaal met een driepartijenkabinet.

Daarom zit sinds 1918 slechts 1 op de 7 kabinetten de rit uit. (Bron: ND)

En de premier als lijsttrekker of een nieuwkomer? De premierbonus is zeker 5 zetels. Als het niet meer is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

refo schreef:Balkenende I was vanaf het begin een sprong in het diepe. Niemand wilde met de LPF. Balkenende wel: want NL moet wel geregeerd worden.

Kijk, dát bedoel ik. Een premier met een beetje sterk leiderschap had heel wat onheil kunnen voorkomen. Balkenende voelt zich volop gesteund door zijn partij dat hij weer als lijsttrekker moet optreden. Maar ondertussen wordt er flink aan de stoelpoten van Balkenende gezaagd door niemand minder dan zijn eigen partijgenoten. Het is ook nog maar de vraag, of de achterban van het CDA de keuze voor Balkenende als lijsttrekker kan waarderen. We zullen zien of het CDA de rekening gepresenteerd krijgt.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Wat een geleuter.

Balkenende I was vanaf het begin een sprong in het diepe. Niemand wilde met de LPF. Balkenende wel: want NL moet wel geregeerd worden.

In het algemeen is in NL een premier niet een leider. Een beetje op de winkel passen. En proberen de kikkers in de kruiwagen te houden. Dat heb je nu eenmaal met een driepartijenkabinet.

En de premier als lijsttrekker of een nieuwkomer? De premierbonus is zeker 5 zetels. Als het niet meer is.
Ik ben het met je eens en help het je te hopen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Wat een geleuter.

Helemaal gelijk, refo! (Klein foutje: je vergist je tussen II en III: precies omgedraaid.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Luther schreef: Eurlings is een goede wijn, die je niet te snel moet open trekken.
Laat hem na de verkiezingen fractievoorzitter worden, dan heeft hij alle stadia en trappen van voorbereiding gehad en kan hij bij de verkieizingen in 2012/2013 aantreden.
Pieter van Geel maar laten vertrekken :quoi
Gian

Bericht door Gian »

Marie-Henriëtte schreef: Een premier met een beetje sterk leiderschap had heel wat onheil kunnen voorkomen.
Zeker niet waar.
Waarom zouden ze v Rompuy gekozen hebben voor Europa?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
huisman

Bericht door huisman »

Gian schreef:
Marie-Henriëtte schreef: Een premier met een beetje sterk leiderschap had heel wat onheil kunnen voorkomen.
Zeker niet waar.

den Uil was een sterk leider en zijn kabinet viel ook. Je moet iemand van elastiek hebben(Lubbers) om de rit uit te zitten
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Gian schreef:
Zeker niet waar.

den Uil was een sterk leider en zijn kabinet viel ook. Je moet iemand van elastiek hebben(Lubbers) om de rit uit te zitten
Het is hier misschien al vaker gezegd: Er zijn maar 7 kabinetten vanaf de 2e Wereldoorlog die de rit hebben uitgezeten. Een premier heeft daar doorgaans maar weinig invloed op.
Laten we niet vergeten dat we ook in de maatschappij in een gezagscrisis zitten, die ook de politiek niet voorbijgaat. Mensen die met gezag spreken, zijn zeldzaam, ook in de politiek. Dat treft Balkenende ook, maar hij kan er zelf weinig aan doen.

Ik kan de vraag ook omdraaien: weten jullie iemand in de politiek (de afgelopen 10 jaar) die met groot gezag sprak/spreekt en de boel op basis daarvan bij elkaar had kunnen houden?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Ik kan de vraag ook omdraaien: weten jullie iemand in de politiek (de afgelopen 10 jaar) die met groot gezag sprak/spreekt en de boel op basis daarvan bij elkaar had kunnen houden?
Ja, de afgelopen 25 jaar zelfs.
Maar zijn partij had maar 2 of 3 stemmen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:Ik kan de vraag ook omdraaien: weten jullie iemand in de politiek (de afgelopen 10 jaar) die met groot gezag sprak/spreekt en de boel op basis daarvan bij elkaar had kunnen houden?
Ja, de afgelopen 25 jaar zelfs.
Maar zijn partij had maar 2 of 3 stemmen.
Ja absoluut.
Bas van der Vlies is zo iemand.
Maar ik bedoelde iemand van een grote partij.
Plaats reactie