Ik heb inderdaad de vrijheid genomen om een antwoord te schrijven. Het is eigenlijk zeer eenvoudig. Gods Woord bepaalt wat zonden zijn. Valse godsdiensten, zijn godsdiensten die niet in overeenstemming zijn met Gods Woord, de Bijbel.lanfy schreef:Jammer dat CC niet zelf antwoord, maar ik heb geduld! Maar om op je antwoord terug te komen, wie gaat er dan bepalen wat "zonden" zijn? En wie gaat bepalen wat "valse godsdiensten" zijn? Met andere woorden, hoe zie jij dan een theocratie? Zou je in een theocratie kunnen leven met het feit dat er ook "andersdenkenden" zijn? Maar zijn die "andersdenkenden" in een theocratie hetzelfde als de christenen van nu in deze samenleving? En trouwens, geloven dmv geweld kan wel zeker! Lees de geschiedenis maar na!
Ik weet niet of we naar een theocratie moeten/kunnen. Dat zie ik namelijk als een Godsregering. Volgens mij is het volgens de Nederlandse grondwet niet zomaar mogelijk om de democratie op te doeken.
Geloven door geweld kan niet. Dat is dan een dwanggeloof, en geen echt geloof. Alleen maar een slaafse vreze.