bodyscan schiphol

Josephus

Re: bodyscan schiphol

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Als ik beveiligingsbeambte was geweest had ik me op een fundamentalistische moslim met zelfkastijdingslittekens op het voorhoofd maximaal uitgeleefd!
Wat houdt je tegen om te solliciteren? Aan je motivatie zal het vast niet liggen. :hum
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Josephus

Bericht door Josephus »

MarthaMartha schreef:
Bart schreef:als je niks te verbergen hebt dan maak je je volgens mij niet zo druk om de privacy.
onzin...
je loopt toch ook niet in je nakie over straat...
Dat lijkt me toch iets anders (en het is ook nog eens verboden). Op een bodyscan ben je op een bepaalde manier wel zichtbaar, maar voor anderen niet herkenbaar.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Josephus schreef:
MarthaMartha schreef:
Bart schreef:als je niks te verbergen hebt dan maak je je volgens mij niet zo druk om de privacy.
onzin...
Dat lijkt me toch iets anders (en het is ook nog eens verboden). Op een bodyscan ben je op een bepaalde manier wel zichtbaar, maar voor anderen niet herkenbaar.
kan wezen, maar kijk even naar de plaatjes die in dit topic staan.... ook zó wil je niet over straat....

en de stelling van Bart dat als je niks te verbergen hebt, je je niet druk maakt om de privacy... daarmee ben ik het oneens.
(ik heb niks te verbergen, maar als er een kerel in mijn toilettas en tussen mijn maandverband staat te wroeten op schiphol voel ik me toch niet gemakkelijk - zegt net zoveel over mij als over de algemene stelling)

misschien ligt dat voor mannen anders, ervaren ze het anders, ik weet het niet.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Josephus

Bericht door Josephus »

MarthaMartha schreef:en de stelling van Bart dat als je niks te verbergen hebt, je je niet druk maakt om de privacy... daarmee ben ik het oneens.
(ik heb niks te verbergen, maar als er een kerel in mijn toilettas en tussen mijn maandverband staat te wroeten op schiphol voel ik me toch niet gemakkelijk - zegt net zoveel over mij als over de algemene stelling)

Ik geloof niet dat dit met het verschil tussen mannen en vrouwen te maken heeft. Ook als man heb je wel eens dingen in je toilettas die op zich niet iedereen hoeft te zien.

Ik ben het op theoretisch niveau oneens met de stelling van Bart. Daarmee bedoel ik dat het zwaarwegende recht op privacy c.q. de integriteit van het lichaam eigenlijk niet met zulke argumenten terzijde geschoven kan worden.

Anderzijds stel ik me in de praktijk pragmatisch op. Het is nu eenmaal zo dat tegenwoordig niet iedereen er dezelfde omgangsvormen op na houdt (heel eufemistisch uitgedrukt). En dus is een onderzoek of fouillering, hoe vervelend ook, soms helaas noodzakelijk. Het is ook in het belang van mijn eigen veiligheid. Ik zeker niet de illusie dat die veiligheid daarmee voor 100% wordt gegarandeerd, maar ik vind wel dat je het kwaadwillenden zo lastig mogelijk moet maken. En ja, dan lijden ook hier de goeden onder de kwaden.
Bart

Bericht door Bart »

een beambte in me tas laten wroeten is ook niet leuk maar wel nodig en bovendien (vele gaan daar aan voorbij)
je wordt door de computer bekeken !!!! En dus als je niks te verbergen hebt mogen er van mij 100 computers naar mij en bagage kijken
Marnix

Bericht door Marnix »

Marie-Henriëtte schreef:Hoe zal het eigenlijk de burgers vergaan die incontinentie materiaal dragen door gezondheidsproblemen? Die worden vast extra gefouilleerd nadat zij door de bodyscan zijn gegaan. Schandalig gewoon, daar gaat je privacy en Al-Qaida maar lachen in hun vuistje.
Hoezo? De bodyscan heeft daar geen last van hoor.... als het van stof is kijkt ie er doorheen. En je kan wel heel hard klagen... maar Al-Qaida bestaat nou eenmaal... en als je gaat vliegen heb je liever niet iemand van die gasten naast je zitten. Wat is jou voorstel? Controles afschaffen en zo de kans op aanslagen veel groter maken onder het motto: We gaan niet toegeven want dan laten we ons door hen domineren?
Joannah schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Hoe zal het eigenlijk de burgers vergaan die incontinentie materiaal dragen door gezondheidsproblemen? Die worden vast extra gefouilleerd nadat zij door de bodyscan zijn gegaan. Schandalig gewoon, daar gaat je privacy en Al-Qaida maar lachen in hun vuistje.
ja, die groep moordenaars zetten de hele wereld naar hun hand.En dat kunnen ze ook, want alle "beschaafde" landen hebben anti-discrminatie wetten.Dus iedereen wordt hetzelfde behandeld, en als je iets niet aanstaat, gil je gewoon onmiddelllijk: "Discriminatie!!!"
haha, dat valt tegen... mijn schoonmoeder is puur nederlands maar heeft donker haar en een vrij getinte huid... en toen ze naar Israel ging en weer terug werd zij telkens uit de rij gehaald voor extra controle, vragen etc :D
MarthaMartha schreef:
Josephus schreef:
MarthaMartha schreef:
onzin...
kan wezen, maar kijk even naar de plaatjes die in dit topic staan.... ook zó wil je niet over straat....

en de stelling van Bart dat als je niks te verbergen hebt, je je niet druk maakt om de privacy... daarmee ben ik het oneens.

Zo hoef je toch ook niet over straat? Het is echt niet zo dat iedereen je zo ziet... hooguit (de komende maanden, daarna wordt het door een computer overgenomen) 1 beveiliger die hele dag naar zulke foto's kijkt.... en het alternatief is om gefouilleerd te worden... das ook niet alles he... Of je het leuk vindt of niet, je moet bedenken dat het om veiligheid gaat. Als men daar niks aan zou doen zou het vliegtuig veel minder veilig zijn, zou er ook meer gesmokkeld kunnen worden enzovoorts. Kortom, wat is je alternatief? En als jij je via zo'n bodyscan even 10 seconden niet veilig voelt maar de algehele veiligheid er flink door wordt verhoogd, moet je dan je eigen belang (op korte termijn) misschien niet even aan de kant zetten?

p.s. het heeft niet zozeer met mannen / vrouwen te maken, in beide gevallen is zijn sommigen wat preuts en anderen totaal niet.... hoewel bij vrouwen misschien wat meer uitschieters zijn richting "preutse" kant. (verstandelijk vs. emotioneel) Heeft misschien ook wel meer te maken met andere zaken, de "zwembad-discussie" zeg maar. Misschien moet je dan, als je door een bodyscan gaat, even een beetje relativeren, het nuchter bekijken... die man of vrouw kijkt niet naar jou maar naar evt. voorwerpen. Ziet de hele dag van die foto's en kijkt er niet van op... Waar schaam je je voor? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Joannah

Bericht door Joannah »

haha, dat valt tegen... mijn schoonmoeder is puur nederlands maar heeft donker haar en een vrij getinte huid... en toen ze naar Israel ging en weer terug werd zij telkens uit de rij gehaald voor extra controle, vragen etc [quote][/quote]Ik ben blond en wordt er tussen AMS en TLV ook uitgehaald.
Geloof me, de Israelische beveiliging volgt je al voordat je in de rij staat.
Die nemen geen risiko's.En durven nog wel te discrimineren, met goede reden.
die nigeriaan had die zelfkastijdingslittekens op zijn voorhoofd, terwijl ik, als blonde, niet islamitisch uitziende, wel eens tot erg dicht bij mijn ondergoed e.d. ben gefoulieerd en bevoeld.
Ik blijf het daarom absurd vinden dat Guusje ter Horst gewoon durft te zeggen, dat er geen reden was aan te nemen dat deze toch redelijk openlijk zichtbare moslimfundamentalist geen verder fouilieren benodigde.
Hiermee nam ze dus mede de verantwoordelijkheid voor het lage kwaliteitsniveau van de beveiliging!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
refo

Bericht door refo »

Het is wel opvallend.
In Europa was men al weer aan het denken om de flesjes-maatregel af te schaffen. Prompt komt er een of andere malloot met een flesje spul wat niet werkt door allerlei controles heen.
Heel de wereld weer in rep en roer.

Stel: we bannen alle risico's uit. Iedereen met slechts een zwembroek resp bikini in het vliegtuig. Liefst geboeid. Bagage verboden (meteen goed voor de Amerikaans economie).
Dan blazen bepaalde types wel bussen op. Of veerboten. Of ze rijden gewoon een markt op met een lelijke eend. Want als die types bestaan, dan vinden ze wel wegen. Ze hebben geen haast.

Ik weet wel een stuk of wat manieren om heel Amsterdam plat te leggen. Of een andere grote stad. Wat mij verbaast is dat het nooit gebeurt. Zitten ze maar met vliegtuigen te rotzooien. Ik acht El Qaida echt wel intelligenter dan wat ze nu doen. Een mallotige Nigeriaan met een flesje deo.
En bovendien: waarom is er nooit iemand veroordeeld voor 11 september? We weten toch wie het is? Voor de rechter met die man!

Waarom vliegen we eigenlijk nog? Laten ze die air planes maar op..eten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Joannah

Bericht door Joannah »

Het meest absurde blijft voor mij dat "we" Afghanistan en Irak zijn gaan straffen, terwijl de daders bijna allemaal uit dat satanische Saoedi Arabie komen.(doodstraf op bekering tot christelijk geloof, en kerken illegaal)
Een nigeriaan, die toevallig naar school (madras waarschijnlijk) ging in Jemen, is nu reden om dat land ook maar aan te pakken.en dan Somalie ook maar, zeker...EN zo komt Al Qaida naar je toe deze winter.. USA en UK doen precies wat Al Qaida wil. totdat "we" totaal uitgeput en verzwakt zijn...
Ik had USA en UK etc intelligenter ingeschat, een oorlog tegen zelfmoordenaars is niet te winnen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marnix

Bericht door Marnix »

En laten we Harderwijkers niet vergeten, want daar komt Volkert van der G. vandaan :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

refo schreef: Ik acht El Qaida echt wel intelligenter dan wat ze nu doen. Een mallotige Nigeriaan met een flesje deo.
Inderdaad, we moeten Al Qaida niet onderschatten. De grootste voorzorgsmaatregelen moeten getroffen worden na de mislukte aanslag tijdens Kerst. Maar in Nederland nemen we het niet nauw met deze maatregelen.
refo schreef:En bovendien: waarom is er nooit iemand veroordeeld voor 11 september? We weten toch wie het is? Voor de rechter met die man!
De verantwoordelijke massamoordenaars achter 11 september worden nog steeds gezocht in Afghanistan. Al negen jaar lang. Ondertussen zijn die natuurlijk al met de noorderzon vertrokken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:En bovendien: waarom is er nooit iemand veroordeeld voor 11 september? We weten toch wie het is? Voor de rechter met die man!

Huh, volgens mij zijn die daders met de andere 3900 slachtoffers omgekomen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Luther schreef:

Al Qaida is meer dan alleen misdadige piloten.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:
Luther schreef:

Al Qaida is meer dan alleen misdadige piloten.
Klopt, maar misschien is het goed om de illusie te laten varen dat de westerse wereld met conventionele middelen deze haatdragende club ten onder kan krijgen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lourens

Bericht door Lourens »

Weer levenslang voor 'twintigste kaper' 9/11
http://www.nu.nl/buitenland/2155442/wee ... r-911.html
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Plaats reactie