Marie-Henriëtte schreef:Hoe zal het eigenlijk de burgers vergaan die incontinentie materiaal dragen door gezondheidsproblemen? Die worden vast extra gefouilleerd nadat zij door de bodyscan zijn gegaan. Schandalig gewoon, daar gaat je privacy en Al-Qaida maar lachen in hun vuistje.
Hoezo? De bodyscan heeft daar geen last van hoor.... als het van stof is kijkt ie er doorheen. En je kan wel heel hard klagen... maar Al-Qaida bestaat nou eenmaal... en als je gaat vliegen heb je liever niet iemand van die gasten naast je zitten. Wat is jou voorstel? Controles afschaffen en zo de kans op aanslagen veel groter maken onder het motto: We gaan niet toegeven want dan laten we ons door hen domineren?
Joannah schreef:Marie-Henriëtte schreef:Hoe zal het eigenlijk de burgers vergaan die incontinentie materiaal dragen door gezondheidsproblemen? Die worden vast extra gefouilleerd nadat zij door de bodyscan zijn gegaan. Schandalig gewoon, daar gaat je privacy en Al-Qaida maar lachen in hun vuistje.
ja, die groep moordenaars zetten de hele wereld naar hun hand.En dat kunnen ze ook, want alle "beschaafde" landen hebben anti-discrminatie wetten.Dus iedereen wordt hetzelfde behandeld, en als je iets niet aanstaat, gil je gewoon onmiddelllijk: "Discriminatie!!!"
haha, dat valt tegen... mijn schoonmoeder is puur nederlands maar heeft donker haar en een vrij getinte huid... en toen ze naar Israel ging en weer terug werd zij telkens uit de rij gehaald voor extra controle, vragen etc
MarthaMartha schreef:Josephus schreef:MarthaMartha schreef:Bart schreef:als je niks te verbergen hebt dan maak je je volgens mij niet zo druk om de privacy.
onzin...
je loopt toch ook niet in je nakie over straat...
Dat lijkt me toch iets anders (en het is ook nog eens verboden). Op een bodyscan ben je op een bepaalde manier wel zichtbaar, maar voor anderen niet herkenbaar.
kan wezen, maar kijk even naar de plaatjes die in dit topic staan.... ook zó wil je niet over straat....
en de stelling van Bart dat als je niks te verbergen hebt, je je niet druk maakt om de privacy... daarmee ben ik het oneens.
(ik heb niks te verbergen, maar als er een kerel in mijn toilettas en tussen mijn maandverband staat te wroeten op schiphol voel ik me toch niet gemakkelijk - zegt net zoveel over mij als over de algemene stelling)
misschien ligt dat voor mannen anders, ervaren ze het anders, ik weet het niet.
Zo hoef je toch ook niet over straat? Het is echt niet zo dat iedereen je zo ziet... hooguit (de komende maanden, daarna wordt het door een computer overgenomen) 1 beveiliger die hele dag naar zulke foto's kijkt.... en het alternatief is om gefouilleerd te worden... das ook niet alles he... Of je het leuk vindt of niet, je moet bedenken dat het om veiligheid gaat. Als men daar niks aan zou doen zou het vliegtuig veel minder veilig zijn, zou er ook meer gesmokkeld kunnen worden enzovoorts. Kortom, wat is je alternatief? En als jij je via zo'n bodyscan even 10 seconden niet veilig voelt maar de algehele veiligheid er flink door wordt verhoogd, moet je dan je eigen belang (op korte termijn) misschien niet even aan de kant zetten?
p.s. het heeft niet zozeer met mannen / vrouwen te maken, in beide gevallen is zijn sommigen wat preuts en anderen totaal niet.... hoewel bij vrouwen misschien wat meer uitschieters zijn richting "preutse" kant. (verstandelijk vs. emotioneel) Heeft misschien ook wel meer te maken met andere zaken, de "zwembad-discussie" zeg maar. Misschien moet je dan, als je door een bodyscan gaat, even een beetje relativeren, het nuchter bekijken... die man of vrouw kijkt niet naar jou maar naar evt. voorwerpen. Ziet de hele dag van die foto's en kijkt er niet van op... Waar schaam je je voor?