Prinsjesdag 2009

jvdg

Re: Prinsjesdag 2009

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:
Luther schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Wie weet waar ik de Algemene Beschouwingen in zijn geheel op het Internet kan bezichtigen? In de vorm van een video-opname.
Nee, dat kan in Nederland niet. In Belgie kun je 2 weken erna alle politieke debatten nog nakijken. In Nederland schijnt dat er aan te komen, zo zei de kamervoorzitter pas.
Zie: http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... /video.cfm
Nederland loopt in dat opzicht dus achter vergeleken met België. En dan te bedenken dat veel Nederlanders nog dagelijks spottende grapjes maken over onze "domme" zuiderburen.
Zakelijk gezien denk ik wel eens: waren ze maar zo dom. :)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:
Luther schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Wie weet waar ik de Algemene Beschouwingen in zijn geheel op het Internet kan bezichtigen? In de vorm van een video-opname.
Nee, dat kan in Nederland niet. In Belgie kun je 2 weken erna alle politieke debatten nog nakijken. In Nederland schijnt dat er aan te komen, zo zei de kamervoorzitter pas.
Nederland loopt in dat opzicht dus achter vergeleken met België. En dan te bedenken dat veel Nederlanders nog dagelijks spottende grapjes maken over onze "domme" zuiderburen.
Ik was te snel: http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 0754055247
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Luther schreef:
Zakelijk gezien denk ik wel eens: waren ze maar zo dom. :)
In België kun je na twee weken de politieke debatten nakijken, in Nederland kan dat dus de volgende dag al :haha. Je zakelijke "wens" zou dus nog wel eens in vervulling kunnen gaan.
Luther schreef:Ik was te snel: http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 0754055247
Bedankt Luther. De jonge Luther vond ik trouwens mooier en beter bij jou passen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:In België kun je na twee weken de politieke debatten nakijken, in Nederland kan dat dus de volgende dag al :haha. Je zakelijke "wens" zou dus nog wel eens in vervulling kunnen gaan.
Nee, je kunt in België life mee kijken en direct daarna op de genoemde site het debat integraal nakijken. Het blijft zo'n twee weken zichtbaar.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte

Luther schreef:
Marie-Henriëtte schreef:In België kun je na twee weken de politieke debatten nakijken, in Nederland kan dat dus de volgende dag al :haha. Je zakelijke "wens" zou dus nog wel eens in vervulling kunnen gaan.
Nee, je kunt in België life mee kijken en direct daarna op de genoemde site het debat integraal nakijken. Het blijft zo'n twee weken zichtbaar.
Oke, maar dat kan in Nederland toch ook, life mee kijken :quoi Niet direct, maar wel zeker de volgende dag, kunnen we de Algemene Beschouwingen op Internet bezichtigen. Ik denk dat de Algemene Beschouwingen voor ons langer zichtbaar blijven op Internet, dan twee weken. Dus dan staan we zo'n beetje quitte aan onze zuiderburen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:
Luther schreef:
Oke, maar dat kan in Nederland toch ook, life mee kijken :quoi Niet direct, maar wel zeker de volgende dag, kunnen we de Algemene Beschouwingen op Internet bezichtigen. Ik denk dat de Algemene Beschouwingen voor ons langer zichtbaar blijven op Internet, dan twee weken. Dus dan staan we zo'n beetje quitte aan onze zuiderburen.
Met dit verschil dat ik gisteren constateerde dat de helft er maar op staat. Na Van Geel is de uitzending niet online gezet... (Ik heb al naar de NOS gemaild.)
refo

Bericht door refo »

De debatten zijn integraal live te bekijken via http://www.tweedekamer.nl. een archief zie ik daar niet.

Ik weet niet of de NOS er altijd en dan integraal bij is. Zo niet, dan kun je ook niet terecht bij uitzendinggemist.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Luther schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Misschien lezen jullie wel eens het weekblad Elsevier. Wie dit blad al wat langer leest kan zich wellicht het interview nog herinneren uit december 2006 met ex-moslima Naema Tahir. De titel luidde: “Hef gewoon belasting op burqa’s en niqaabs, dan is het zo over”. Ik denk dat Wilders het advies van deze schrijfster en juriste van harte heeft aangenomen. Met Tahir is niets mis, geen haan die er naar kraaide nadat zij deze uitspraken had gedaan. Iedereen sprak juist over een ‘vrijgevochten’ ex-moslima. Nu worden er op deze pagina zeer onsmakelijke vergelijkingen gemaakt van Wilders met de jaren "30. Als jullie die vergelijkingen per se willen maken dan kun je het beste naar Iran kijken. Het bestuur van dit land heeft al een tijdje voor ogen om Israël te bombarderen; het beloofde land waarvan het merendeel uit Joodse inwoners bestaat. Een presidentskandidaat in Iran had dit jaar zelfs verkondigd dat hij Israël "voor altijd kon stoppen". Dat noem ik pas een herleving van de jaren "30, alleen zeggen ze in Iran alles in het openbaar wat Hitler achter gesloten deuren besprak. Wilders heeft altijd stellingname genomen tegen het Iran van Ahmadinejad. Ik ben geen fan van Wilders, maar dit soort vergelijkingen maken zijn gewoon beneden alle peil. Ik heb gezegd ;).
Beste MH,
Je leest niet goed... Ik weet zeker dat Wilders niet die macht zal krijgen die Hitler kreeg. Wel maak ik een vergelijking tussen Wilders' wijze van redeneren en die van Hitler.
Citaat Hitler: "Es ist das judische Volk, das uns die Arbeit entnommen hat. Es sind die Juden die die Witschaftskrise organisiert haben."
Citaat Wilders: "Deze economische cirisis is veroorzaakt door de jarenlnage massa-immigratie die de afgelopen 40 jaar meer dan 200 miljoen euro heeft gekost. Dit kabinet wil het multi-culti-feest laten doorgaan en om dat te betalen moeten hardwerkende Nederlanders inleveren, moeten hardwerkende Nederlanders doorwerken tot 67 jaar. (...) Nee dit kabinet doet niets: Hoe meer islam, hoe mooier, en het CDA doet niets. CDA staat tegenwoordig voor: Christenen dienen Allah."

Kortom: Kijk en vergelijk. Volgens mij is dat dezelfde retoriek!

Jij komt met de vergelijking met Iran. Daar heerst een zedenpolitie. Juist die achterlijke organisatie van de macht wil Wilders invoeren door de politie af te sturen op mensen met een hoofddoekje, zoals in Iran de politie wordt afgestuurd op mensen die een kruisje dragen.
...en lees in dit opzicht vandaag op www.elsevier.nl:
'Grote PVV-aanhang gevaar voor rechtsstaat'

Na het onderzoek van wetenschappers beweren dat Geert Wilders een gevaar is voor de democratie, doet Integratieminister Eberhard van der Laan (PvdA) er nog een schepje bovenop: als de PVV heel groot wordt, dan wordt de rechtsstaat bedreigd.

Minister Van der Laan maakt zich zorgen over de aanhang van de PVV
Pechtold: Eindelijk
D66-leider Alexander Pechtold roept het naar eigen zeggen al drie jaar: 'Geert Wilders is een racist en extreem-rechts. Maar nu eindelijk is er een wetenschappelijke onderbouwing.'

Volgens de Volkskrant omarmt Pechtold de conclusie van drie wetenschappers die in een onderzoek over radicalisering Wilders als extreem-rechts kwalificeren. De onderzoekers, die werken in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zalen, zeggen ook dat de PVV de sociale cohesie en de democratie ondermijnt.
Van der Laan zegt dat in een interview met gratis krant De Pers.

Eén gek
De minister verwacht niet dat de partij van Wilders werkelijk zoveel zetels zal krijgen als nu in de peilingen, maar hij is bezorgd.

‘Als één iemand iets geks roept, moet je niet meteen denken: is dat gevaarlijk voor de rechtsstaat? Maar als veel mensen dat roepen, dan is dat iets waar je rekening mee moet houden,' aldus de minister.

Historisch besef
Van der Laan stelt zich zich als minister daarom terughoudend op met het registreren van etniciteit of nationaliteit voor beleidsdoeleinden, aldus De Pers. ‘Ik ben optimistisch, maar met een heleboel historisch besef. Het is een kwestie van better safe than sorry,’ aldus de minister.

Afgelopen weekend werd een onderzoek gepubliceerd waarin Wilders als extreemrechts wordt geduid. Ook is hij volgens de onderzoekers een bedreiging van de rechtsstaat, een term die Van der Laan heeft overgenomen.
Marie-Henriëtte

Luther citeert uit Elsevier schreef:Na het onderzoek van wetenschappers beweren dat Geert Wilders een gevaar is voor de democratie, doet Integratieminister Eberhard van der Laan (PvdA) er nog een schepje bovenop: als de PVV heel groot wordt, dan wordt de rechtsstaat bedreigd.

Minister Van der Laan maakt zich zorgen over de aanhang van de PVV
Pechtold: Eindelijk
D66-leider Alexander Pechtold roept het naar eigen zeggen al drie jaar: 'Geert Wilders is een racist en extreem-rechts. Maar nu eindelijk is er een wetenschappelijke onderbouwing.'

Volgens de Volkskrant omarmt Pechtold de conclusie van drie wetenschappers die in een onderzoek over radicalisering Wilders als extreem-rechts kwalificeren. De onderzoekers, die werken in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zalen, zeggen ook dat de PVV de sociale cohesie en de democratie ondermijnt.
Van der Laan zegt dat in een interview met gratis krant De Pers.

Eén gek
De minister verwacht niet dat de partij van Wilders werkelijk zoveel zetels zal krijgen als nu in de peilingen, maar hij is bezorgd.

‘Als één iemand iets geks roept, moet je niet meteen denken: is dat gevaarlijk voor de rechtsstaat? Maar als veel mensen dat roepen, dan is dat iets waar je rekening mee moet houden,' aldus de minister.

Historisch besef
Van der Laan stelt zich zich als minister daarom terughoudend op met het registreren van etniciteit of nationaliteit voor beleidsdoeleinden, aldus De Pers. ‘Ik ben optimistisch, maar met een heleboel historisch besef. Het is een kwestie van better safe than sorry,’ aldus de minister.

Afgelopen weekend werd een onderzoek gepubliceerd waarin Wilders als extreemrechts wordt geduid. Ook is hij volgens de onderzoekers een bedreiging van de rechtsstaat, een term die Van der Laan heeft overgenomen.
Niets nieuws onder de zon Luther, jaar in jaar uit wordt Wilders extreem-rechts genoemd, de uitkomst van dit onderzoek naar de politieke geaardheid van Wilders en overige PVV leden verbaast mij dan geenszins. Echter hebben wij ook te maken met andere extreem-rechtse burgers die zich in januari 2009 in groepen verzamelde en opriepen tot het vergassen van Joden. Dat soort taal vind ik wel iets dichter in de buurt komen bij de defintie "extreem-rechts" dan flapuit Wilders.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:Niets nieuws onder de zon Luther, jaar in jaar uit wordt Wilders extreem-rechts genoemd, de uitkomst van dit onderzoek naar de politieke geaardheid van Wilders en overige PVV leden verbaast mij dan geenszins. Echter hebben wij ook te maken met andere extreem-rechtse burgers die zich in januari 2009 in groepen verzamelde en opriepen tot het vergassen van Joden. Dat soort taal vind ik wel iets dichter in de buurt komen bij de defintie "extreem-rechts" dan flapuit Wilders.
Jammer dat je dit punt eruit pikt. Er stond iets in dat nieuwsbericht, dat vele malen interessanter is, en wat ik hier ook al vele malen heb verdedigd, namelijk wat minister Van der Laan zei: Een grote PVV is een bedreiging voor onze rechtstaat.
Plaats reactie