Waarom moeten refohandelaren met refoklanten in aanraking worden gebracht. Een christen moet een zoutend zout en een lichtend licht zijn in het hele jaar en ook in zijn beroep.Gijs83 schreef:Een stuk ontmoeting op z'n tijd voor refo-gezinnen is toch niet verkeerd? Het materialisme keur ik ook niet goed, maar reformatorische handelaren moeten toch ook met hun 'refo-klanten' in aanraking kunnen komen. Daarvoor is zo'n beurs toch een ultieme gelegenheid! Ik denk niet dat je te snel met evangeliseren moet aankomen. Zorg dan bv. voor bezinnende stand ofzo...
@Wilma vd Berg: Ondanks je algemene opmerkingen: ik ben het er wel mee eens. Maar ik wilde n.a.v. de topic dit geluid eens laten horen. Ik zal je ook vertellen waarom.
We zaten op een camping in het noorden des lands, zo'n 40 plekken. Christelijke camping, dus ook (breed) christelijke gezinnen. Zondagavond zongen we een klein uurtje psalmen en gezangen. Toen daarna iemand vroeg: we zitten nu uit allemaal verschillende kerken bij elkaar. kunnen we deze week ook niet een keer een Bijbelstudie doen en met elkaar bidden, werd dat door een mevrouw uit één van de afgescheiden kerken weggeveegd: (Ik citeer letterlijk!) "Nee, daar willen we echt niet over praten. Laten we het maar gewoon bij koetjes en kalfjes houden. Al die Bijbelstudie, daar zit de duivel tussen."
Degelijk gereformeerd, zal nooit een kerkdienst overslaan, draait op volle toeren mee met alle refohappenings, zoals Naar Buiten, waar ze morgen heen zou gaan, etc., etc.
Ik weet niet hoe jullie dit taxeren, maar ik vind dit ontzettend verdrietig. Bovendien ben ik bang (ik hoop ten onrechte) dat dit tekenend is voor de Gereformeerde Gezindte.