Naar Buiten

Luther
Contacteer:

Re: Naar Buiten

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:Een stuk ontmoeting op z'n tijd voor refo-gezinnen is toch niet verkeerd? Het materialisme keur ik ook niet goed, maar reformatorische handelaren moeten toch ook met hun 'refo-klanten' in aanraking kunnen komen. Daarvoor is zo'n beurs toch een ultieme gelegenheid! Ik denk niet dat je te snel met evangeliseren moet aankomen. Zorg dan bv. voor bezinnende stand ofzo...
Waarom moeten refohandelaren met refoklanten in aanraking worden gebracht. Een christen moet een zoutend zout en een lichtend licht zijn in het hele jaar en ook in zijn beroep.
@Wilma vd Berg: Ondanks je algemene opmerkingen: ik ben het er wel mee eens. Maar ik wilde n.a.v. de topic dit geluid eens laten horen. Ik zal je ook vertellen waarom.
We zaten op een camping in het noorden des lands, zo'n 40 plekken. Christelijke camping, dus ook (breed) christelijke gezinnen. Zondagavond zongen we een klein uurtje psalmen en gezangen. Toen daarna iemand vroeg: we zitten nu uit allemaal verschillende kerken bij elkaar. kunnen we deze week ook niet een keer een Bijbelstudie doen en met elkaar bidden, werd dat door een mevrouw uit één van de afgescheiden kerken weggeveegd: (Ik citeer letterlijk!) "Nee, daar willen we echt niet over praten. Laten we het maar gewoon bij koetjes en kalfjes houden. Al die Bijbelstudie, daar zit de duivel tussen."
Degelijk gereformeerd, zal nooit een kerkdienst overslaan, draait op volle toeren mee met alle refohappenings, zoals Naar Buiten, waar ze morgen heen zou gaan, etc., etc.
Ik weet niet hoe jullie dit taxeren, maar ik vind dit ontzettend verdrietig. Bovendien ben ik bang (ik hoop ten onrechte) dat dit tekenend is voor de Gereformeerde Gezindte.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef: We zaten op een camping in het noorden des lands, zo'n 40 plekken. Christelijke camping, dus ook (breed) christelijke gezinnen. Zondagavond zongen we een klein uurtje psalmen en gezangen. Toen daarna iemand vroeg: we zitten nu uit allemaal verschillende kerken bij elkaar. kunnen we deze week ook niet een keer een Bijbelstudie doen en met elkaar bidden, werd dat door een mevrouw uit één van de afgescheiden kerken weggeveegd: (Ik citeer letterlijk!) "Nee, daar willen we echt niet over praten. Laten we het maar gewoon bij koetjes en kalfjes houden. Al die Bijbelstudie, daar zit de duivel tussen."
Degelijk gereformeerd, zal nooit een kerkdienst overslaan, draait op volle toeren mee met alle refohappenings, zoals Naar Buiten, waar ze morgen heen zou gaan, etc., etc.
Ik weet niet hoe jullie dit taxeren, maar ik vind dit ontzettend verdrietig. Bovendien ben ik bang (ik hoop ten onrechte) dat dit tekenend is voor de Gereformeerde Gezindte.
Past geheel in het plaatje toch?
.... schreef:Ik wil geen domper zijn hoor,
maar pas is nog vanaf de kansel ernstig
gewaarschuwd voor zogenaamde interkerkelijke
diensten (in vankantiestreken).
Deze moeten we mijden.
Je heb er een allegaarjte van wat beslist niet
geestelijk één is...
Nee, dan maar liever koetjes en kalfjes.... Triest!
~~Soli Deo Gloria~~
Auto

Bericht door Auto »

Ik verzoek een ieder om WAARDIG met elkaar te discussieren, topic gaat gelijk dicht bij zowel ter ener als de andere zijde opmerkingen worden gemaakt!
vlinder

Bericht door vlinder »

Auto schreef:Ik verzoek een ieder om WAARDIG met elkaar te discussieren, topic gaat gelijk dicht bij zowel ter ener als de andere zijde opmerkingen worden gemaakt!
:haha :haha Welke kant mag ik wel opmerkingen maken?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Gian schreef:
Ichtus schreef:
Enne, waarschijnlijk sta ik er vandaag ook even, bij de ingang :jongle
Ga je evangeliseren?
Beste mensen, ik wil even wat gevoelens over 'Naar Buiten' kwijt.
Ik zal wel helemaal weggehoond worden, maar Gian slaat hier een spijker op de kop. Ik las het verslag van de eerste dag Naar Buiten in het RD en ik zei tegen mijn vrouw: Ik heb de neiging om morgen te gaan en dan met een stapel evangelisatiefolders.
Luther, je draaft wel erg door met deze posting.
Heb je een slechte vakantie gehad of zo? Of een date met 500 mieren? :)

Maar in ernst: ben je wel eens naar Naar Buiten geweest? Het is gewoon een gezellig familie-evenement in eigen sfeer; zie het verslagje van Jolanda.
Overigens: jammer, dat ik je niet gezien heb, Jolanda; ik heb nog op lopen letten, maar het is vrij uitgestrekt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

mmm eveneens heb ik nog zittern turen, extra lang rond de stand van OSW gehangen.
En ja, enerzijds kan ik meevoelen met Luther, aan de andere kant, we moeten de dingen ook niet zwaarder maken dan ze al zijn. Maar ik begrijp Luthers teleurstelling wel na zo'n opmerking op de camping.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Het is gewoon een gezellig familie-evenement in eigen sfeer; zie het verslagje van Jolanda.
Nee, Tiberius, ik weet wel wat Naar Buiten is. Zoals jij het nu verwoord, is het precies. Heerlijk weg in eigen sfeer. Heerlijk! Hoeven we even geen zoutend zout en lichtend licht te zijn t.o.v. die boze buitenwereld. Ik heb niks met "eigen sfeer". Lees het interview met prof. A. van de Beek in het RD van vandaag. Hij verwoord precies hoe ik meen dat we in deze wereld moeten staan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JolandaOudshoorn

Luther schreef:
Tiberius schreef:Het is gewoon een gezellig familie-evenement in eigen sfeer; zie het verslagje van Jolanda.
Nee, Tiberius, ik weet wel wat Naar Buiten is. Zoals jij het nu verwoord, is het precies. Heerlijk weg in eigen sfeer. Heerlijk! Hoeven we even geen zoutend zout en lichtend licht te zijn t.o.v. die boze buitenwereld. Ik heb niks met "eigen sfeer". Lees het interview met prof. A. van de Beek in het RD van vandaag. Hij verwoord precies hoe ik meen dat we in deze wereld moeten staan.
Nu zie ik die beurs niet als eigen sfeer. En ik behoor daar net zo een licht en zout te zijn als in Amstedam of waar dan ook. Het is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:
Nu zie ik die beurs niet als eigen sfeer. En ik behoor daar net zo een licht en zout te zijn als in Amstedam of waar dan ook. Het is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Inderdaad Jolanda. Ben ik helemaal met je eens. En daarom heb ik dus de neiging om evangelisatiefolders mee te nemen...;)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Luther schreef:
Luther schreef:
Inderdaad Jolanda. Ben ik helemaal met je eens. En daarom heb ik dus de neiging om evangelisatiefolders mee te nemen...;)
Zou dat werken die evangelisatiefolders :quoi
JolandaOudshoorn

Gijs83 schreef:
Hoe zou jij reageren als er jou een werd aangeboden?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:
Ik zou hem wel aanpakken en eens doorlezen, maar waarschijnlijk niet direct en wellicht ook niet tijdens de beurs, maar ik denk dat veel mensen je een beetje zoiets: :fi of dit :nonnon , dan heeft het dus neit echt effect.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
Goeie vraag Jolanda!
Ik zou graag een gesprek aanknopen, met als doel de vraag: Wie is de Heere Jezus voor u.
Ik ben bang voor de reacties...
JolandaOudshoorn

Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:
Ik zou hem wel aanpakken en eens doorlezen, maar waarschijnlijk niet direct en wellicht ook niet tijdens de beurs, maar ik denk dat veel mensen je een beetje zoiets: :fi of dit :nonnon , dan heeft het dus neit echt effect.
Dus jij bent met mij eens dat de Naar Buiten beurs in wezen niet anders is dan Amsterdam. En dat ik daarom kan genieten van de naar Buiten evenzo als van een dagje Amsterdam.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:
Dus jij bent met mij eens dat de Naar Buiten beurs in wezen niet anders is dan Amsterdam. En dat ik daarom kan genieten van de naar Buiten evenzo als van een dagje Amsterdam.
Ik snap dit niet echt. Kun je het nader uitleggen?
Plaats reactie