GGiN BV te Nieuwerkerk wordt GGiN

jvdg

Re: GGiN BV te Nieuwerkerk wordt GGiN

Bericht door jvdg »

caprice schreef:
astroguy schreef:ds. Van der Meer of "binnen verband".
Aha. Dus Ds. Van der Meer van buiten verband in oprichting, wil binnen verband van de buitenverband van de uitgetredenen, maar als die daar niet voor kiezen, wordt buitenverband binnenverband bij uitgetreden, en Ds. van der Meer wordt geen binnen verband, maar blijft buiten verband (dan nog steeds in oprichting) en ook nog een beetje oud gereformeerd?

Ik snap het.
Ik niet.
albion

Bericht door albion »

caprice schreef:
Aha. Dus Ds. Van der Meer van buiten verband in oprichting, wil binnen verband van de buitenverband van de uitgetredenen, maar als die daar niet voor kiezen, wordt buitenverband binnenverband bij uitgetreden, en Ds. van der Meer wordt geen binnen verband, maar blijft buiten verband (dan nog steeds in oprichting) en ook nog een beetje oud gereformeerd?

Ik snap het.
Nou, ik niet.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
caprice

Bericht door caprice »

Zo doorzichtig is kerkelijk Nederland nou.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

caprice schreef:

Ik snap het.
:quoi
jvdg

Bericht door jvdg »

caprice schreef:Zo doorzichtig is kerkelijk Nederland nou.
:)
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

jvdg schreef:
:)
:cry
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Misschien dat het toch beter zou zijn als heel gereformeerd Nederland zich zou herstellen uit die warboel. ;)
Reformer

Bericht door Reformer »

Jongere schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niet zo symphatiek tegenover het oude kerkverband van ds. van der Meer om een daar geschorste dominee bij je eigen kerkverband binnen te halen. Ik hoop dan ook dat ze voor de eenheid kiezen in plaats van voor weer een noodoplossing. Al zal de predikantennood binnen de GGiNbinnenverband ook niet al te klein zijn.
Voor de duidelijkheid: Ds. A.P. van der Meer is niet geschorst, maar heeft zijn lidmaatschap van de OGGiN opgezegd.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
accoord

Bericht door accoord »

Het zou een warm gebaar zijn van de GGiN binnen verband als er van hun kant een geopende deur naar de buiten verbanders zou worden gegeven. En niet alleen naar de gemeenten zelf, maar ook, al is het hoogstwaarschijnlijk tevergeefs, naar de enige predikant! Welke situatie zal het teweeg brengen wanneer bijvoorbeeld 5 gemeenten binnenkort de overstap naar binnen verband gaan maken en over 2 jaar Ds. Wink overlijdt? De gemeenten zijn dan al ingeburgerd in het 'nieuwe' kerkverband en moeten dan hun dominee van het vorig kerkverband nog gaan begraven.
Wat zou het fijn zijn wanneer er samensprekingen gehouden kunnen worden en van weerszijden fouten erkend zouden worden, zodat ook Ds. Wink mee kan en mag 'verhuizen'.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Reformer schreef:Voor de duidelijkheid: Ds. A.P. van der Meer is niet geschorst, maar heeft zijn lidmaatschap van de OGGiN opgezegd.
Wat een onzin. Als je er toch over wil beginnen ga dan niet om de feiten heen. Die zijn wat dit betreft als volgt.

Op donderdag 10 mei 2007 is de schorsing uitgesproken. Op maandag 14 mei 2007 komt het nieuws naar buiten (via z'n zoon) dat hij zijn ambt neergelegd heeft per zaterdag 12 mei 2007 (dus is overgegaan tot een andere staat des levens). Op maandag 18 juni 2007 is het appelschrift van A.P. van der Meer ongegrond verklaart dus de schorsing gehandhaafd. Eerst op woensdag 26 september 2007 zegde hij zijn lidmaatschap van de OGGiN op.
alex45

Bericht door alex45 »

I
Laatst gewijzigd door alex45 op 23 okt 2008, 13:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

De kwestie ds. Van der Meer mag verder blijven rusten.
HHKtE

Bericht door HHKtE »

wat een toestand daar in Veenendaal verder valt het mij op dat Ds A P vander Meer voorheen het grootste deel van het jaar ziek was en niet kon voorgaan
Nu preekt hij wat af thuis en het hele land door
Merkwaardig
albion

Bericht door albion »

Mona Lisa schreef:
Reformer schreef:Voor de duidelijkheid: Ds. A.P. van der Meer is niet geschorst, maar heeft zijn lidmaatschap van de OGGiN opgezegd.
Wat een onzin. Als je er toch over wil beginnen ga dan niet om de feiten heen. Die zijn wat dit betreft als volgt.

Op donderdag 10 mei 2007 is de schorsing uitgesproken. Op maandag 14 mei 2007 komt het nieuws naar buiten (via z'n zoon) dat hij zijn ambt neergelegd heeft per zaterdag 12 mei 2007 (dus is overgegaan tot een andere staat des levens). Op maandag 18 juni 2007 is het appelschrift van A.P. van der Meer ongegrond verklaart dus de schorsing gehandhaafd. Eerst op woensdag 26 september 2007 zegde hij zijn lidmaatschap van de OGGiN op.
Dan ben je toch niet goed op de hoogte. Ds. A.P. van der Meer heeft zijn ambt neergelegd. Er moest nog over vergaderd worden of er een schorsing zou plaatsvinden.
albion

Bericht door albion »

alex45 schreef:Ds. A.P van der Meer heeft 3 trouwerijen gedaan in Veenendaal. D.w.z. dat Ds. Wink al voor Ds. A. P van der Meer gekozen heeft. Het maakt dus niet veel uit of er een classis vergadering komt. In 1980 hadden we ook geen keuze megelijkheid.
Ik vind zelf dit een grove belediging voor het verband van OGGIN om een een geschorste dominee te nemen. Ook heeft de gemeente van Veenendaal geen ouderlingen en is er elke zondag een formulier gebed dus er wordt niets meer aangehaald. Ds Wink heeft steeds gezegd dat er geen kandidaten zijn.

Als ik kan kiezen stem ik voor Oud Geref. Gem. in Ned.
Ds. Van der Meer heeft zelf ook geen ouderlingen, dus kan hij zich daar goed bij vinden denk ik
Gesloten