albion schreef:mentos schreef:albion schreef:
vergis je niet. Jij gaat naar school en relax, ik ga naar school en werk! Kom ik uit school mag ik nog een heleboel dingen doen...

En scholieren hoeven nooit iets te doen als ze uit school komen, toch?

als je op school goed opgelet hebt in de klas, dan heb je al voor de helft je huiswerk al gedaan. Zeker weten!

Als leraar kan je dat makkelijk zeggen, maar leerlingen denken er toch echt anders over. Als één bepaalde docent niet al te veel huiswerk opgeeft, betekent dit echt niet dat de leerlingen zich die middag moeten gaan vervelen: er moet nog voor zes of zeven andere vakken hard gewerkt worden.
Dit kan
zeker niet in de les, want als er in de les al huiswerk behandeld wordt, is dit het gemaakte huiswerk, niet het huiswerk voor de volgende les.
Meestal worden de lessen echter niet gevuld met huiswerk. Zo wordt er bij de exacte vakken in de lessen vaak stilgestaan bij de theorie, terwijl het huiswerk alleen bestaat uit het telkens weer in praktijk brengen van het geleerde.
Niet alleen bij de exacte vakken is dit het geval: ook de leraar Engels zou raar opkijken als ik, terwijl hij ons een prachtige uitzending van de BBC liet zien, alvast mijn idioom zou gaan leren…
Ik ben er trouwens best benieuwd naar om het verhaal van de kant van een leraar te horen. Hoelang zijn die leraren nu echt met school bezig?
Hebben ze nu echt het recht om zich erover te gaan beklagen dat zij het zo druk hebben in vergelijking met hun leerlingen?