De Mammon

Marnix

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef:
JolandaOudshoorn schreef:ik gebruik mijn droger nooit :? Hij staat al jaren ongebruikt in de schuur, dus als iemand interesse heeft.....
Hm waarom niet? Heb je tijd teveel ofzo? :) Ik gebruik hem altijd omdat ik vaak geen tijd (of geen zin na een dag werken) heb om de was op te hangen enzo.... het is veel makkelijker. Nadeel is alleen dat je moet uitkijken met bepaalde kleren, kleren soms wat meer krimpen, broeken binnenstebuiten er in etc. :)
verschillende redenen. Het wordt minder kreukeliger, we hebben hem nog nooit in dit huis aangesloten gehad (dus ik weet niet wat ik eigenlijk mis) ik heb een hele mooie waszolder, mijn was is er in een dag droog, en het scheelt bergen energiekosten. En ja, ik heb nog wel 5 min over om mijn was gewoon op te hangen. En met mooi weer hang ik het veel liever buiten omdat het dan zo lekker ruikt en anders zet ik op de zolder een extra raam open voor de frisse lucht!
Duidelijk :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Zullen we maar on-topic gaan?

En open, naar behoefte, een nieuw topic over huishoudelijke apparaten. :lol:
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Heb ook genoeg spullen, maar kan zeggen dat ik er niet aan vast zit.

Moet denken aan een uitspraak van Ds. Kattenberg,
heeft u een fiets of heeft de fiets u?

Dat is ook toepasbaar op andere zaken.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
wim

Bericht door wim »

Christiaan schreef: heeft u een fiets of heeft de fiets u?

Bijvoorbeeld: heeft u een vrouw of heeft de vrouw u? 8)

ds. Kattenberg kan het allemaal kernachtig verwoorden.
Marnix

Bericht door Marnix »

wim schreef:
Christiaan schreef: heeft u een fiets of heeft de fiets u?

Bijvoorbeeld: heeft u een vrouw of heeft de vrouw u? 8)

ds. Kattenberg kan het allemaal kernachtig verwoorden.
haha. Een glimlach neemt spontaan bezit van mij.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Marnix schreef:Helma, je kan de was toch ook gewoon ophangen? ;) Kijk, een vloer is wel wat meer een basisbehoefte dan een wasdroger toch?
:lol: Welnee; je kunt toch ook op een kale vloer leven? Lekker makkelijk in schoonmaak en onderhoud.
Dat was een geintje.

Maarr, ik ben het wel eens met de theorie dat er tegenwoordig meer 'stille armoede' (zo noemen ze dat toch) is dan je denkt.
Én dat er een gevaar schuilt dat we te materialistisch worden tegenwoordig.
Want, laten we eerlijk zijn, de meeste van ons zullen denk ik op een dag meer tijd kwijt zijn aan materiele zaken dan met Goddelijke zaken... :oops:
memento

Bericht door memento »

Want, laten we eerlijk zijn, de meeste van ons zullen denk ik op een dag meer tijd kwijt zijn aan materiele zaken dan met Goddelijke zaken...
Als we met een dankbaar en oprecht hart omgaan met materiële zaken (waaronder werk en gezin de grootste tijdsvreters zijn), is dat heilig leven, het doen van goede werken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ma Vis schreef:
Marnix schreef:Helma, je kan de was toch ook gewoon ophangen? ;) Kijk, een vloer is wel wat meer een basisbehoefte dan een wasdroger toch?
:lol: Welnee; je kunt toch ook op een kale vloer leven? Lekker makkelijk in schoonmaak en onderhoud.
Dat was een geintje.

Maarr, ik ben het wel eens met de theorie dat er tegenwoordig meer 'stille armoede' (zo noemen ze dat toch) is dan je denkt.
Én dat er een gevaar schuilt dat we te materialistisch worden tegenwoordig.
Want, laten we eerlijk zijn, de meeste van ons zullen denk ik op een dag meer tijd kwijt zijn aan materiele zaken dan met Goddelijke zaken... :oops:
Als je weet dat iemand in je omgeving "het krap heeft" dan kan je toch gewoon zelf helpen? Heel praktisch bijvoorbeeld, betaal eens de boodschappen, geef ze wat overtollige kleding of speelgoed, wees wat creatief!
En waarom moeten aardse dingen altijd gescheiden worden van Goddelijke zaken? Je kan heel gelovig met aardse zaken bezig zijn en heel aards met Goddelijke zaken.
Dat materialisme een groot gevaar is, zal ik niet ontkennen, maar ik denk dat het in deze ook beter is om eerst eens te kijken naar jezelf om daarna eens aan te wijzen waar het bij anderen zo fout zit. En dan merk ik bij mezelf ook dat ik vaak ook nog materialistischer bent dan ik dacht :oops:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies. Het gaat er niet om wat je kwijt bent aan materiele dingen maar hoe je daarmee omgaat. Als je twee jassen hebt en er 1 weggeeft stop je daarmee ook tijd in materiele zaken maar wel op een goede manier. Wel goed om dat onderscheid te maken. Je bentw uberhaupt veel tijd kwijt aan materiele zaken want de aarde waarop je geplaatst bent is van materie en alle voorwerpen daarop zijn dat :) Het gaat er om hoeveel belang je aan die aarde en alles daarop hecht, of je je leven er door laat bepalen... of niet.

Vaak wordt geestelijk geluk in de Bijbel daar ook mee vergeleken. Bijvoorbeeld met volle schuren, een overvloed aan graan en wijn en een volle tafel. Maar daar moet je je niet op richten, we mogen ons op God rcihten die onze Vader is en daarom ons geeft wat me nodig hebben, ja veel meer. Dat betreft niet slechts inmateriele dingen.
Plaats reactie