Ma Vis schreef:Marnix schreef:Helma, je kan de was toch ook gewoon ophangen?

Kijk, een vloer is wel wat meer een basisbehoefte dan een wasdroger toch?

: Welnee; je kunt toch ook op een kale vloer leven? Lekker makkelijk in schoonmaak en onderhoud.
Dat was een geintje.
Maarr, ik ben het wel eens met de theorie dat er tegenwoordig meer 'stille armoede' (zo noemen ze dat toch) is dan je denkt.
Én dat er een gevaar schuilt dat we te materialistisch worden tegenwoordig.
Want, laten we eerlijk zijn, de meeste van ons zullen denk ik op een dag meer tijd kwijt zijn aan materiele zaken dan met Goddelijke zaken...

:
Als je weet dat iemand in je omgeving "het krap heeft" dan kan je toch gewoon zelf helpen? Heel praktisch bijvoorbeeld, betaal eens de boodschappen, geef ze wat overtollige kleding of speelgoed, wees wat creatief!
En waarom moeten aardse dingen altijd gescheiden worden van Goddelijke zaken? Je kan heel gelovig met aardse zaken bezig zijn en heel aards met Goddelijke zaken.
Dat materialisme een groot gevaar is, zal ik niet ontkennen, maar ik denk dat het in deze ook beter is om eerst eens te kijken naar jezelf om daarna eens aan te wijzen waar het bij anderen zo fout zit. En dan merk ik bij mezelf ook dat ik vaak ook nog materialistischer bent dan ik dacht

: