TV kijken

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: TV kijken

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef: Het aanbod is voor 95% bagger.
klopt als 10 zwerende vingers
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: TV kijken

Bericht door wim »

Rens schreef:
Hendrikus schreef: Het aanbod is voor 95% bagger.
klopt als 10 zwerende vingers

Inderdaad. Voor mij ook een reden om geen TV te hebben. Maar sommigen (ik ken er een aantal) zijn wel degelijk in staat alleen naar die 5% niet-bagger te kijken. Dat wordt altijd ontkend.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: TV kijken

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
Marnix schreef:Albion, hoezo is de tv volgens jou passief? Mijn ervaring is dat het actief is. Als je er verantwoord mee om wil gaan moet je weten wat je wel en niet wil zien... niet doelloos gaan zappen maar weten wat je wil kijken.

Daar is de EO-gids overigens ook heel geschikt voor. Ik pleit dan ook in twee opzichten voor TV kijken met Visie. :D
Het is maar de vraag of je je zelf 'de baas' en op een slecht moment aan het zappen gaat. We bidden in het Onze Vader: "Leid ons niet in verzoeking". Nou met TV doe je dat zeker. Die kun je buiten de deur houden, maar internet word tegenwoordig steeds moeilijker. Ik vraag af of op TV tegenwoordig nog wel veel goeds te vinden is. Het is ook de sfeer die van het TV kijken uitgaat. Verhoud dat zich met een leven met God. Ik denk dat je je wel met betere dingen bezig kunt houden!
Ik kom op tv zeker nog goede dingen tegen. Dingen die echt goed zijn omdat er van God getuigd wordt, daarnaast ook veel dingen die goed zijn omdat ze ontspannend of leerzaam zijn. Ik snap niet precies wat je dan met de sfeer van tv-kijken bedoelt. En je met betere dingen bezig houden? Is dat een pleidooi om iedere vorm van ontspanning te staken? Misschien kan je je standpunt iets verder uitwerken, zodat ik het wat beter begrijp.
Albion schreef:k ben in een heleboel dingen geïnteresseerd, dan spring je gauw van het ene net naar het andere. De meeste omroepen hebben wel een programma waar je door geboeid wordt en dan blijf het vaak bij kijken en de avond is om voor je het weet. Bovendien moeten ze er niet doorheen praten (want anders kan je het niet volgen) etc. Als het afgelopen is dan ligt er nog een heleboel werk op je te wachten (waar je niet aan toe gekomen bent omdat je alleen maar gekeken hebt). (Maar dat heb ik met het kijken naar een DVD eigenlijk ook. Of ik moet een documentaire bekijken waar ik vragen bij stel zodat mijn leerlingen die kunnen beantwoorden, dan ben ik toch nog bezig geweest).
Als ik naar de radio luister, dan strijk ik ondertussen of ik maak de kamer schoon, of ik kijk na. Dan ben je ook bezig.
Hm tja, dat is een wat andere discussie inderdaad, over time-management en of tv daar een bedreiging voor is. Dat verschilt denk ik per persoon. Ik heb er weinig moeite mee om een uurtje tv te kijken en hem dan uit te zetten, dan blijf ik niet veel langer kijken dan gepland. Met internet vind ik dat juist lastiger. :)

Hendrikus, hoeveel procent bagger is hangt ook af van wat je interessant vindt of niet. Als je van techniek / wetenschap enzo houdt, van sport kijken, natuurfilms, nieuw uit de regio enzovoorts is er best een hoop leuks op. Vind je al die dingen niet interessant, dan vind je logischerwijs ook veel minder leuks op tv :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie