Wat is/zijn je laatste verlies(zen)??

Zosinus

Bericht door Zosinus »

Afgewezen schreef:
Zosinus schreef:Maar onrechtvaardig en vooral onchristelijk is het wel.
Want?......
Omdat we als Christenen recht moeten doen aan onze medemens. Christen zijn en onrecht doen gaan niet samen.

Ik vind Marnix in zijn bijdragen zeer integer. Hij heeft natuurlijk sterke eigen opvattingen en steekt die niet onder stoelen of banken. Maar hij benadert anderen altijd eerlijk en met open visier. Bovendien is hij niet uit op tweedracht, maar zoekt waarheid, naar wat mensen en Christenen bindt of zou moeten binden. Dat kan natuurlijk alleen maar vanuit een kritische houding. Hij onderbouwt zijn bijdragen altijd uitstekend. In al die bijdragen van hem ben ik nauwelijks uitschieters tegengekomen waarin hij op de man speelt. Als anderen wel op de man spelen bij hem - hij heeft in dit opzicht heel wat te verduren gekregen - , blijft hij zachtaardig. Hij beantwoordt verbaal geweld niet met verbaal geweld om het maar zo te zeggen. In dat opzicht bewonder ik hem. .

Dat sommigen op dit forum, de moderatoren incluis, hem voortdurend op de hielen zitten, vind ik niet deugen. Ik vind het een zwaktebod. Het miskent de goede intenties die ik hem kenmerken. Het staat voor mij voor een tendens waarin de ambitie iets te zeggen te hebben aan de wereld en aan mede-christenen wordt opgegeven en de voorkeur gegeven wordt zich op te sluiten in de eigen beperkte kring. De 2% van verschil wordt veel belangrijker dan de 98%`van overeenstemming. Het begrip opbrengen voor elkaars intenties speelt dan geen rol meer. Liefdeloos worden de forumregels er steeds bijgehaald.

In mijn opvattingen over moraal is dat onrechtvaardig. In mijn opvattingen over Christendom is dat onchristelijk.
wim

Bericht door wim »

Zosinus schreef: Ik vind Marnix in zijn bijdragen zeer integer. Hij heeft natuurlijk sterke eigen opvattingen en steekt die niet onder stoelen of banken. Maar hij benadert anderen altijd eerlijk en met open visier. Bovendien is hij niet uit op tweedracht, maar zoekt waarheid, naar wat mensen en Christenen bindt of zou moeten binden. Dat kan natuurlijk alleen maar vanuit een kritische houding. Hij onderbouwt zijn bijdragen altijd uitstekend. In al die bijdragen van hem ben ik nauwelijks uitschieters tegengekomen waarin hij op de man speelt. Als anderen wel op de man spelen bij hem - hij heeft in dit opzicht heel wat te verduren gekregen - , blijft hij zachtaardig. Hij beantwoordt verbaal geweld niet met verbaal geweld om het maar zo te zeggen. In dat opzicht bewonder ik hem. .
Helemaal mee eens. We kunnen het niet eens zijn met zijn onderbouwing, maar dat lijkt me onvoldoende reden voor een ban. We kennen zijn mening ondertussen wel ongeveer en we hebben dat hier altijd getolereerd. Er waait hier een nieuwe wind. En die is niet fris.
Daphne

Bericht door Daphne »

Zosinus schreef:
Afgewezen schreef:
Zosinus schreef:Maar onrechtvaardig en vooral onchristelijk is het wel.
Want?......
Omdat we als Christenen recht moeten doen aan onze medemens. Christen zijn en onrecht doen gaan niet samen.

Ik vind Marnix in zijn bijdragen zeer integer. Hij heeft natuurlijk sterke eigen opvattingen en steekt die niet onder stoelen of banken. Maar hij benadert anderen altijd eerlijk en met open visier. Bovendien is hij niet uit op tweedracht, maar zoekt waarheid, naar wat mensen en Christenen bindt of zou moeten binden. Dat kan natuurlijk alleen maar vanuit een kritische houding. Hij onderbouwt zijn bijdragen altijd uitstekend. In al die bijdragen van hem ben ik nauwelijks uitschieters tegengekomen waarin hij op de man speelt. Als anderen wel op de man spelen bij hem - hij heeft in dit opzicht heel wat te verduren gekregen - , blijft hij zachtaardig. Hij beantwoordt verbaal geweld niet met verbaal geweld om het maar zo te zeggen. In dat opzicht bewonder ik hem. .

Dat sommigen op dit forum, de moderatoren incluis, hem voortdurend op de hielen zitten, vind ik niet deugen. Ik vind het een zwaktebod. Het miskent de goede intenties die ik hem kenmerken.

In mijn opvattingen over moraal is dat onrechtvaardig. In mijn opvattingen over Christendom is dat onchristelijk.
Zullen we hem dan maar heilig gaan verklaren? :D
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daphne

Bericht door Daphne »

wim schreef: Er waait hier een nieuwe wind. En die is niet fris.
Mijn excuses Wim, maar als ik even mag?? Zolang ik hier rondzweef op Refoforum en op OSW, krijgen de Moderatoren en de Administrators altijd gigaveel kritiek over zich heen... Niet terecht denk ik. Dus zoveel nieuws is er niet onder de zon. Altijd kritiek, blegh!!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
wim

Bericht door wim »

Daphne schreef:
Mijn excuses Wim, maar als ik even mag?? Zolang ik hier rondzweef op Refoforum en op OSW, krijgen de Moderatoren en de Administrators altijd gigaveel kritiek over zich heen... Niet terecht denk ik. Dus zoveel nieuws is er niet onder de zon. Altijd kritiek, blegh!!
Niet van mij. Ik spreek voor mezelf. En waarom zoveel kritiek op de wat meer kritiekhebbende mens?
Laatst gewijzigd door wim op 01 dec 2007, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Daphne

Bericht door Daphne »

wim schreef:
Daphne schreef:
Niet van mij. Ik spreek voor mezelf.
Je typt voor je zelf denk ik?? Of heb je iemand aan wie je dingen citeert??
wim

Bericht door wim »

Daphne schreef:
wim schreef:
Daphne schreef:
Tsss. Vanwaar die kritische houding?
Daphne

Bericht door Daphne »

wim schreef:
Daphne schreef:
wim schreef:
Daphne schreef: Mijn excuses Wim, maar als ik even mag?? Zolang ik hier rondzweef op Refoforum en op OSW, krijgen de Moderatoren en de Administrators altijd gigaveel kritiek over zich heen... Niet terecht denk ik. Dus zoveel nieuws is er niet onder de zon. Altijd kritiek, blegh!!
Tsss. Vanwaar die kritische houding?
:D
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Nou mensen, ik ben een keer een dag niet actief en het is meteen weer herrie. Hoe moet dat straks als ik twee weken niet hier meer ben?
Kinderen, heb elkaar toch een beetje lief!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

wim schreef:
Zosinus schreef: Ik vind Marnix in zijn bijdragen zeer integer. Hij heeft natuurlijk sterke eigen opvattingen en steekt die niet onder stoelen of banken. Maar hij benadert anderen altijd eerlijk en met open visier. Bovendien is hij niet uit op tweedracht, maar zoekt waarheid, naar wat mensen en Christenen bindt of zou moeten binden. Dat kan natuurlijk alleen maar vanuit een kritische houding. Hij onderbouwt zijn bijdragen altijd uitstekend. In al die bijdragen van hem ben ik nauwelijks uitschieters tegengekomen waarin hij op de man speelt. Als anderen wel op de man spelen bij hem - hij heeft in dit opzicht heel wat te verduren gekregen - , blijft hij zachtaardig. Hij beantwoordt verbaal geweld niet met verbaal geweld om het maar zo te zeggen. In dat opzicht bewonder ik hem. .
Helemaal mee eens. We kunnen het niet eens zijn met zijn onderbouwing, maar dat lijkt me onvoldoende reden voor een ban. We kennen zijn mening ondertussen wel ongeveer en we hebben dat hier altijd getolereerd. Er waait hier een nieuwe wind. En die is niet fris.
Toch vind ik dit niet fair.
Er is duidelijk een doelgroep aangegeven op het forum.
Veel discussies worden hier gevoerd en er zijn weldegelijk kritische postings mogelijk.
Maar als er hier nu zijn die niet tot de doelgroep behoren en steeds maar weer de reformatorische doelgroep aanvallen op zaken die ons eigen zijn, dan is het toch heel begrijpelijk dat hier tegen opgetreden wordt ?
Maar helaas lees ik hier vaak dat er meer respect is voor mensen en gebeurtenissen buiten onze gereformeerde gezindte als daar binnen.
Al ik de postings lees van verschillende onder ons , dan lijkt het meer en meer een forum te worden waar het eigen nest met grote regelmaat bevuild wordt en waar zonder liefde enkel met kritiek naar onze reformatorische traditie gekeken wordt.

Is dat dan het doel van zo'n forum ?
Zijn er onder ons die werkelijk zo ver weg zijn gegroeid van onze bevindelijk gereformeerde wortels ?
Worden de postings nog geschreven met het besef dat er Een is die meeleest en die ziet naar het binnenste van ons ?
Is er , bij alle kritiek, nog liefde in ons hart om juist de reformatorische traditie waarin we , als het goed is, allen zijn opgegroeid, te bewaren ?
Niet om de traditie maar omdat de Heere in het verleden maar ook in het heden betoond heeft van onze gereformeerde gezindte af te weten.

Laten we dan niet schoppen en liefdeloos alles aanwijzen wat in onze ogen fout is, maar laat ons opmerken de dingen die er nog mogen zijn.
Laten we zoeken naar wat ons bind.
Laten we nu eens stoppen met allerlei kritiek op alle mogelijke zaken die altijd in onze gezindte gevonden werden.
Maar laten we staan voor de waarheid , laat ons bidden om de uitstorting van Gods Geest.
Laten we uitzien naar een herleving .
Want de tijd is donker, onze jeugd staat in het midden van een door en door geseculariseerde samenleving.
Daarom moeten we stoppen met het bevechten en het verketteren van ambtsdragers en kerkverbanden.
Stoppen met het belachelijk maken van het nauwe leven van vele van Gods volk.
Ook al hebben we soms andere gedachten over bepaalde zaken , we moeten dan dingen bespreken en benoemen vanuit de liefde.

En dat voelen m.i. de mods goed aan.
We moeten uitkijken dat het geen forum wordt waar er enkel geschopt en afbrekend kritisch gesproken wordt.
En vanuit dat oogpunt kan ik hun handelswijze van de afgelopen weken heel goed begrijpen , en waardeer ik hun duidelijke optreden.
Niet om kinderachtig te doen , maar om het reformatorische karakter van dit forum te behouden.

Ruimte voor vragen , opbouwende kritiek en positief kritische gesprekken is er genoeg, en laten we dat met z'n allen waarderen.
wim

Bericht door wim »

JolandaOudshoorn schreef:Nou mensen, ik ben een keer een dag niet actief en het is meteen weer herrie. Hoe moet dat straks als ik twee weken niet hier meer ben?
Ja mama. Ik ga het proberen. Ik heb aan niemand een hekel hoor. Daar moet je mensen toch voor kennen.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

JolandaOudshoorn schreef:Nou mensen, ik ben een keer een dag niet actief en het is meteen weer herrie. Hoe moet dat straks als ik twee weken niet hier meer ben?
En dan te bedenken dat het morgen alweer de eerste advent zondag is.
Dat Hij uit liefde voor ons kwam!!!
wim

Bericht door wim »

Wilhelm schreef:We moeten uitkijken dat het geen forum wordt waar er enkel geschopt en afbrekend kritisch gesproken wordt.
Met veel van wat je schrijft kan ik het alleen maar eens zijn. Maar dat er een verrechtsing gaande is, is wel duidelijk. Toen RF eenmaal goed liep na de OSW-periode had ik heel weinig kritiek op de mods. Er was meer ruimte voor kritiek. Tenminste, zo zie ik dat.

Er wordt ook wel heel snel een term als 'schoppen' gebruikt wanneer iemand kritisch is. Je krijgt ook heel snel het etiket 'gefrustreerd' opgeplakt. Er zijn nu eenmaal mensen die wat kritischer in het leven staan en niet alles voor zoete koek slikken.

Vergeet ook niet dat de gereformeerde gezindte veel breder is dan de mods ons willen doen geloven. De uiteenlopende meningen die binnen onze gezindte (de refo's zogezegd) leven, mogen hier toch wel geventileerd worden?
Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

Rens schreef:
Gian schreef: Aan die avators mag anders ook wel eens wat gedaan worden... :shock: :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb nu een aantal deels verontwaardigde persoonlijke berichten gehad over mijn avatar. Het is een jongen met het syndroom van down. Veel mensen op dit forum hebben een oudvader als avatar. Ik heb persoonlijk van deze mensen meer levenswijsheid geleerd als van de oudvaders, dus heb ik gekozen voor een foto van zo'n fantastisch supermensje.
Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

Overigens mogen de moderators zelf de koers bepalen van dit forum en als dit de koers is dan kunnen we kiezen om te blijven of om weg te gaan. Misschien een idee om je tijd te besteden op fora die dichter bij je geloofsopvattingen liggen?
Gesloten