Juist! en daarom is het voor mij nog maar zeer de vraag of vrouwen in mogen stemmen in de gemeente!Unionist schreef:Je spreekt met je stem
SGP loopt weer subsidie mis
Nou de praktijk in de Ger Gem vind ik af en toe nogal gênant. We zijn bezig met een nieuwe kerk van miljoenen euro's.Unionist schreef:Dat is wel een heel revolutionaire uitspraak. Mods doe er iets aan!!jvdg schreef: Ik vind dat goed, ondanks het feit dat er misschien legio bijbelteksten zijn aan te halen die dat afkeuren.![]()
Ik vind dat vrouwen alleen bij schriftelijke stemming mee mogen doen, mits ze er niet bij praten.
De vrouwen hoeven daar niet over te stemmen, dan doen de mannen wel. Ze mogen, indien vermogend,.natuurlijk wel geld lenen aan de kerk.
Daar ken ik ook een voorbeeld van ja. Een GG die het interieur van de kerk en zalencomplex ging aanpakken. De kerkenraad vond, geheel terecht, dit meer een vrouwenzaak, en wou dus een vrouws-lidmaten-vergadering houden waar de dames mochten stemmen over de plannen. Uiteindelijk niet doorgegaan vanwege het dringende negatieve advies van enkele predikanten.refo schreef:Nou de praktijk in de Ger Gem vind ik af en toe nogal gênant. We zijn bezig met een nieuwe kerk van miljoenen euro's.
De vrouwen hoeven daar niet over te stemmen, dan doen de mannen wel. Ze mogen, indien vermogend,.natuurlijk wel geld lenen aan de kerk.
Even afgezien het vrouwen standpunt, waar de vrouwen ook zelf bij zijn, en zo te zien vinden ze het wel best, anders zou er wel wat anders gebeuren , En de vrouwen die deze behandeling niet pikken zijn al lang weg.
Maar daar van af gezien allemaal. hoe men het wenden of keren , elke partij mag zich in richten zo als men wil, elke Christelijk godsdienstige overtuiging heeft het recht en respect om het geloof te beleven als men wil, zo dus ook met dat vrouwen stand punt, men kan het daar mee eens zijn of niet.Maar het weigeren van subsidie aan de SGP is een vorm van--- Christenvervolging.---
Dat nooit accepteren .
Maar daar van af gezien allemaal. hoe men het wenden of keren , elke partij mag zich in richten zo als men wil, elke Christelijk godsdienstige overtuiging heeft het recht en respect om het geloof te beleven als men wil, zo dus ook met dat vrouwen stand punt, men kan het daar mee eens zijn of niet.Maar het weigeren van subsidie aan de SGP is een vorm van--- Christenvervolging.---
Dat nooit accepteren .
Noem die teksten dan eens op? Ik ken alleen teksten over niet spreken, en dan nog wel in de gemeente... en onderdanig zijn aan haar man... die dingen sluiten stemrecht niet uit hoor.jvdg schreef:In onze HHK gemeente hebben alle vrouwelijke lidmaten stemrecht, net zoals zij dat hadden binnen de GB gemeente in de NHK.
Ik vind dat goed, ondanks het feit dat er misschien legio bijbelteksten zijn aan te halen die dat afkeuren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik stelde:misschien zijn er bijbelteksten aan te halen.Marnix schreef:Noem die teksten dan eens op? Ik ken alleen teksten over niet spreken, en dan nog wel in de gemeente... en onderdanig zijn aan haar man... die dingen sluiten stemrecht niet uit hoor.jvdg schreef:In onze HHK gemeente hebben alle vrouwelijke lidmaten stemrecht, net zoals zij dat hadden binnen de GB gemeente in de NHK.
Ik vind dat goed, ondanks het feit dat er misschien legio bijbelteksten zijn aan te halen die dat afkeuren.
Eens, uiteraardAdorote schreef:Maar daar van af gezien allemaal. hoe men het wenden of keren , elke partij mag zich in richten zo als men wil, elke Christelijk godsdienstige overtuiging heeft het recht en respect om het geloof te beleven als men wil, zo dus ook met dat vrouwen stand punt, men kan het daar mee eens zijn of niet.
Wat een onzin en larmoyant taalgebruik. Het weigeren van een subsidie is het weigeren van een subsidie, hoe belangrijk die ook is. Wat heeft dat nou met Christenvervolging te maken?Adorote schreef: Maar het weigeren van subsidie aan de SGP is een vorm van--- Christenvervolging.---
Dat nooit accepteren .
Het heeft te maken te maken met het uitvoeren van internationale verdragen waaraan we ons m.i. terecht hebben gebonden. Hoewel ik het niet zie gebeuren, zou ik het goed vinden als de SGP op haar schreden zou terugkeren en de partij voor vrouwen zou openen.
Laatst gewijzigd door Zosinus op 09 feb 2007, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mmm. Christenvervolging is een groot woord maar refo-treiteren is het op z'n minst. Die internationale verdragen zijn ingezet als een middel om de SGP hun subsidie af te pakken. Ze waren waarschijnlijk bedoeld om onderdrukking tegen te gaan maar worden hier oneigenlijk gebruikt om een partij, waarvan ieder weldenkend mens kan weten dat van onderdrukking geen sprake is, te benadelen.Zosinus schreef:Wat een onzin en larmoyant taalgebruik. Het weigeren van een subsidie is het weigeren van een subsidie, hoe belangrijk die ook is. Wat heeft dat nou met Christenvervolging te maken?Adorote schreef: Maar het weigeren van subsidie aan de SGP is een vorm van--- Christenvervolging.---
Dat nooit accepteren .
Het heeft te maken te maken met het uitvoeren van internationale verdragen waaraan we ons m.i. terecht hebben gebonden. Hoewel ik het niet zie gebeuren, zou ik het goed vinden als de SGP op haar schreden zou terugkeren en de partij voor vrouwen zou openen.
hahaha, die kerels die waarschijnlijk 's ochtends aan hun vrouw vragen welke sokken ze moeten aantrekken moeten zelf over de kleur van de gordijntjes in het zaaltje bij de kerk gaan nadenken omdat de vrouwen hun mond moeten houden, weet je zeker dat het geen 1-april grap is?memento schreef:Daar ken ik ook een voorbeeld van ja. Een GG die het interieur van de kerk en zalencomplex ging aanpakken. De kerkenraad vond, geheel terecht, dit meer een vrouwenzaak, en wou dus een vrouws-lidmaten-vergadering houden waar de dames mochten stemmen over de plannen. Uiteindelijk niet doorgegaan vanwege het dringende negatieve advies van enkele predikanten.
Het SGP standpunt is zo gek nog niet.
Het is niet te hopen dat we een vrouwelijke minister van financiën
krijgen.

Het is niet te hopen dat we een vrouwelijke minister van financiën
krijgen.
Hoewel, als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat het bij mij thuis andersom is ....Nu schreef:Mannen boos over uitgaven vrouw
Uitgegeven: 10 februari 2007 07:29
Laatst gewijzigd: 10 februari 2007 11:32
UTRECHT - Drie op de vijf stellen ruziën regelmatig over geld. Meestal gaat de onenigheid over het bestedingspatroon van de vrouw.
Stellen hebben zelfs meer mot over geld dan over het huishouden of de kinderen. Dat blijkt zaterdag uit het Geld en Relatie-onderzoek van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud).
Geldgeheim
Volgens het Nibud hebben vrouwen meer geheimen over geld dan mannen. Liegen over de prijs van een aankoop, geld achterhouden of een uitgave stiekem doen; uit het onderzoek blijkt dat één op de drie vrouwen een geldgeheim heeft. Van de mannen geeft 16 procent toe wel eens iets achter te houden voor de partner.
Zelfstandig
Het instituut denkt dat de ruzies over geld ontstaan omdat mannen en vrouwen anders over geld denken. Mannen hebben meer over voor geld, menen dat veel geld hen zelfstandig maakt en vinden merkartikelen belangrijker dan vrouwen. Vrouwen maken zich meer zorgen over geld en doen vaker een aankoop zonder eerst na te denken of ze het artikel echt nodig hebben.
Het instituut adviseert samenwonende stellen een eigen rekening naast een gezamenlijke rekening te onderhouden om al te grote problemen te voorkomen en om beurten de financiële administratie te doen.
Zo ken ik een GG waar de vrouwenvereniging het mocht regelen.memento schreef:Daar ken ik ook een voorbeeld van ja. Een GG die het interieur van de kerk en zalencomplex ging aanpakken. De kerkenraad vond, geheel terecht, dit meer een vrouwenzaak, en wou dus een vrouws-lidmaten-vergadering houden waar de dames mochten stemmen over de plannen. Uiteindelijk niet doorgegaan vanwege het dringende negatieve advies van enkele predikanten.
Het ziet er prachtig uit en zo blijkt maar weer dat een ieder zo zijn of haar kwaliteiten heeft.