EGG

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
Klavier schreef: Er komt altijd weer een zaak bovendrijven die als voorwaarde voor de ander wordt benoemd.
Zolang je daarin geen verandering brengt, is de samenwerking in organisatievorm onmogelijk. Nogmaals, een streven ernaar is geweldig! Maar er is eerst een andere strijd te winnen.
En dat is een zware, ben ik bang.
Ik weet niet hoe oud je (u) ben(t), maar ik meen dat de generatie van mijn leeftijd geen behoeft meer heeft om te kissebissen of het nou 2, 3 of 8 verbonden zijn.
En dát is een belangrijke mededeling voor de christenheid!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

miscanthus schreef:ik ga al!
Wel zwak dat je dingen stelt waar ik bijbelse bezwaren tegen heb en me vervolgens vraagt op te hoepelen als ik het er niet mee eens ben. Toon maar aan dat er iets anders staat dan er staat.

(Ik laat de quote van afgewezen even buiten beschouwing want die slaat nergens op).
Miscanthus, hoe serieus wil je nog genomen worden als je op grond van één, twee teksten even de DL wilt afserveren?
Is dát wellicht bevorderlijk voor de eenheid?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Afgewezen schreef:
Wel zwak dat je dingen stelt waar ik bijbelse bezwaren tegen heb en me vervolgens vraagt op te hoepelen als ik het er niet mee eens ben. Toon maar aan dat er iets anders staat dan er staat.

(Ik laat de quote van afgewezen even buiten beschouwing want die slaat nergens op).
Miscanthus, hoe serieus wil je nog genomen worden als je op grond van één, twee teksten even de DL wilt afserveren?
jouw opmerkingen zijn ook niet altijd in die richting....
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

En jullie zijn allemaal mijn broers en zussen in Christus!!
Helaas ik verschil van mening met sommigen van jullie..
maar ik weet ook niet alles
Ik denk dat het belangrijk is elkaar als broeders en zusters te zien en als ik denk dat jij de fout ingaat met je te praten en niet jou af te serveren...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Margriet schreef:En jullie zijn allemaal mijn broers en zussen in Christus!!
Helaas ik verschil van mening met sommigen van jullie..
maar ik weet ook niet alles
Ik denk dat het belangrijk is elkaar als broeders en zusters te zien en als ik denk dat jij de fout ingaat met je te praten en niet jou af te serveren...
dit heeft mijn instemming
Klavier

Bericht door Klavier »

Miscanthus schreef:
Afgewezen schreef:

jouw opmerkingen zijn ook niet altijd in die richting....
Maar Miscantus, waarom neem je dan een punt van Arminius letterlijk over? Dat is toch vragen om een reactie op dit forum?
limosa

Bericht door limosa »

Het is geen ramp hoor, maar jullie discussieren over zaken waarvoor ik nou juist deze topic over "Wat bindt ons?" had geopend. Opnieuw wordt hier duidelijk dat je alleen tot eenheid komt als je het over uitgangspunten eens bent. Zéggen dat je eenheid wilt en het vervolgens inhoudelijk over bijvoorbeeld de DL niet eens zijn leidt tot niets.

edit: typo
Laatst gewijzigd door limosa op 28 okt 2006, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
memento

Bericht door memento »

Zéggen dat je eenheid wilt en het vervolgens inhoudelijk over bijvoorbeeld de DL niet eens zijn leidt tot niets.
Met alle respect voor Miscantus, maar mensen met zulke ideeën zou ik ook niet in een eenheid-bevorderende stichting willen hebben (dat is: een stichting die eenheid binnen de ger. gez. wil bevorderen).

M.i. is het onderschrijven van de 3FvE absoluut noodzakelijk om binnen de ger. gez. tot eenheid te komen. Daarom: daarover geen discussie.
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
limosa

Bericht door limosa »

Adrianus schreef:Zeg je hiermee dat je de grenzen van deze stichting in het feitelijk functioneren dus nauwer trekt dan die van dit forum? Formeel zijn ze volgens mij namelijk gelijk.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dit absoluut niet persoonlijk, evenmin als mijn reactie gisteren zo was bedoeld. En zoals ik ook in de richting van een van de admins in een persoonlijke mail nader heb toegelicht: is een forum dat een discrepantie tussen formeel en feitelijk kent een goede 'bron' voor een eenheidsstichting? Wat je nu als 'noodsprong' doet is dat je bepaalde forummers gaat uitsluiten op specifiek dit onderwerp, maar hen overigens hun gang laat gaan.
Op een forum dat bedoeld is om discussie te hebben kun je meer randverschijnselen toelaten dan in een vereniging die naar eenheid streeft. Overigens, als de randen het centrum gaan overheersen kan het ook op een forum niet goed gaan. Ik heb ook altijd heel snel genoeg van topics waarin je die dingen uit moet leggen die voor iedereen vanzelfsprekend zouden moeten zijn.
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
geledu

Bericht door geledu »

limosa schreef:
Adrianus schreef:Zeg je hiermee dat je de grenzen van deze stichting in het feitelijk functioneren dus nauwer trekt dan die van dit forum? Formeel zijn ze volgens mij namelijk gelijk.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dit absoluut niet persoonlijk, evenmin als mijn reactie gisteren zo was bedoeld. En zoals ik ook in de richting van een van de admins in een persoonlijke mail nader heb toegelicht: is een forum dat een discrepantie tussen formeel en feitelijk kent een goede 'bron' voor een eenheidsstichting? Wat je nu als 'noodsprong' doet is dat je bepaalde forummers gaat uitsluiten op specifiek dit onderwerp, maar hen overigens hun gang laat gaan.
Op een forum dat bedoeld is om discussie te hebben kun je meer randverschijnselen toelaten dan in een vereniging die naar eenheid streeft. Overigens, als de randen het centrum gaan overheersen kan het ook op een forum niet goed gaan. Ik heb ook altijd heel snel genoeg van topics waarin je die dingen uit moet leggen die voor iedereen vanzelfsprekend zouden moeten zijn.

Helemaal mee eens, maar helaas is het de laatste tijd wel steeds vaker het geval dat je zaken uit moet gaan leggen die in de Geref gez. vanzelfsprekend behoren te zijn.
Dit is waarschijnlijk ook het punt van Adrianus en met hem nog wel verschillende anderen.

Misschien is het raadzaam de discussie over eenheid te voeren met diegenen die ook van harte de forumregels kunnen en wilen onderschrijven.

We hebben het er in een
eerder topic over registratie voorwaarden ook al gehad over het onderschrijven van de forumregels, maar blijkbaar is zelfs daar geen eenheid in mogelijk.
Zolang de vervloekte Arminiaanse leer wordt geaccepteerd of het gevaar daarvan wordt afgezwakt en de zuiverheid van de 3 FvE wordt betwijfeld zijn we helaas nog ver van eenheid af......
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

geledu schreef:
limosa schreef:

Helemaal mee eens, maar helaas is het de laatste tijd wel steeds vaker het geval dat je zaken uit moet gaan leggen die in de Geref gez. vanzelfsprekend behoren te zijn.
Dit is waarschijnlijk ook het punt van Adrianus en met hem nog wel verschillende anderen.

Misschien is het raadzaam de discussie over eenheid te voeren met diegenen die ook van harte de forumregels kunnen en wilen onderschrijven.

We hebben het er in een
eerder topic over registratie voorwaarden ook al gehad over het onderschrijven van de forumregels, maar blijkbaar is zelfs daar geen eenheid in mogelijk.
Zolang de vervloekte Arminiaanse leer wordt geaccepteerd of het gevaar daarvan wordt afgezwakt en de zuiverheid van de 3 FvE wordt betwijfeld zijn we helaas nog ver van eenheid af......
Ben het zeer zeker met je eens, Geledu, en ook Limosa en Memento. Als we hier moeten uitleggen wat de 5 punten van het calvinisme zijn....

We moeten de woorden van Hosea 4 goed in gedachten houden. Niet om Nederland, of Canada, op 1 lijn te zetten met Israel. Voor Israel moeten we hier de kerk lezen:
1 Hoort des HEEREN woord, gij kinderen Israels! want de HEERE heeft een twist met de inwoners des lands,1) omdat er geen trouw, en geen weldadigheid,2) en geen kennis van God in het land is;3)
2 Maar4) vloeken en liegen, en doodslaan, en stelen, en overspel doen; zij breken door, en bloedschulden raken aan bloedschulden.5)
3 Daarom zal het land treuren,6) en een iegelijk, die daarin woont, kwelen,7) met het gedierte des velds, en met het gevogelte des hemels; ja, ook de vissen der zee zullen weggeraapt worden.8)
4 Doch niemand twiste noch bestraffe iemand;9) want uw volk is10) als die met den priester twisten.11)
5 Daarom zult gij vallen12) bij dag, ja,13) zelfs de profeet zal met u vallen bij nacht;14) en Ik zal uw moeder uitroeien.15)
6 Mijn volk is uitgeroeid,16) omdat het zonder kennis is;17) dewijl gij de kennis verworpen hebt,18) heb Ik u ook verworpen, dat gij Mij het priesterambt niet zult bedienen; dewijl gij de wet uws Gods vergeten hebt, zal Ik ook uw kinderen vergeten.19) 7 Gelijk zij meerder geworden zijn,20) alzo hebben zij tegen Mij gezondigd; Ik zal hunlieder eer in schande veranderen.21)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie