Muziek voor als je in een dip zit?

Christiaan

Bericht door Christiaan »

bazz schreef:ik luister als ik in een dip zit het liefst melancholieke muziek, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik niet de enige ben :) gedeelde smart is halve smart, dat idee. als ik in een dip zit, ben ik meestal niet zo in stemming voor klassieke muziek, maar als ik me lekker voel luister ik het wel regelmatig (om christiaan alvast de wind uit de zeilen te halen :D )
Dat dacht je, dat dacht je.
Wat voor klassieke muziek luister je dan normaal????
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:
bazz schreef:ik luister als ik in een dip zit het liefst melancholieke muziek, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik niet de enige ben :) gedeelde smart is halve smart, dat idee. als ik in een dip zit, ben ik meestal niet zo in stemming voor klassieke muziek, maar als ik me lekker voel luister ik het wel regelmatig (om christiaan alvast de wind uit de zeilen te halen :D )
Als je Christiaan de wind uit de zeilen wilt halen moet je zeggen dat je luistert naar zeer onbekende muziek van vóór 1780. Toch? :lol:
Christiaan

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:
Als je Christiaan de wind uit de zeilen wilt halen moet je zeggen dat je luistert naar zeer onbekende muziek van vóór 1780. Toch? :lol:
Als je denkt dat zo is dan denk je verkeerd, het zou erg leuk zijn.
Maar wat betreft klassieke muziek is er ook na 1780 nog mooie muziek geschreven ik dan aan Beethoven en Mendelssohn, die symphonieën zijn prachtig. De verspers van Rachmaninov zijn ook erg mooi.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

bazz

Bericht door bazz »

als ik klassiek luister zijn het meestal de symfonieën van Shostakovich, maar Rachmaninov kan ik ook wel waarderen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Christiaan schreef:
Marnix schreef:
Christiaan schreef:
Marnix schreef:Hm tja, hier gaan mensen verschillend mee om he. De een gaat als hij in een dip zit melancholische muziek ofzo luisteren... omdat het bij de stemming past, de ander gaat hele vrolijke muziek draaien om de stemming te laten omslaan.

Ik doe het allebei wel eens..... Niet: vrolijke muziek: Muse, Radiohead bijv.... vrolijke muziek: The Electrics (schots/ierse christelijke band die een mix maakt van punkrock en folk) :) Vrolijke muziek, vrolijke teksten :)
Nooit iets van klassieke muziek??
Niet als ik in een dip zit. Ik luister wel eens klassiek, vooral als mijn ouders het aan hebben staan of klassiek in combinatie met andere muziekstijlen... puur klassiek luister ik niet vaak, heel af en toe een keertje. Maar ik ga het niet opzetten als ik in een dip zit nee :)
Wel eens geprobeerd?????? Klassieke muziek luisteren als je in een dip zit?
Nee... maar dan moet je meer van klassieke muziek houden, om er door uit een dip te komen... ik luister er dus andere muziek voor... en hoop dat je de verschillen in smaak accepteert. Probeer me niet te bekeren ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Christiaan

Marnix schreef:
Christiaan schreef:
Marnix schreef:
Christiaan schreef: Nooit iets van klassieke muziek??
Niet als ik in een dip zit. Ik luister wel eens klassiek, vooral als mijn ouders het aan hebben staan of klassiek in combinatie met andere muziekstijlen... puur klassiek luister ik niet vaak, heel af en toe een keertje. Maar ik ga het niet opzetten als ik in een dip zit nee :)
Wel eens geprobeerd?????? Klassieke muziek luisteren als je in een dip zit?
Nee... maar dan moet je meer van klassieke muziek houden, om er door uit een dip te komen... ik luister er dus andere muziek voor... en hoop dat je de verschillen in smaak accepteert. Probeer me niet te bekeren ;)
Aha, een ding probeer het gewoon is te luisteren. Vindt je het mooi of niet even goede (of slechte) vrienden.

Marnix

Bericht door Marnix »

Ik kan klassiek soms wel waarderen. Heb laatst het grachtenconcert in Amsterdam gekeken, wat Beethoven geluisterd.... maar ik zou het niet luisteren als ik in een dip zit.... en vind andere muziek vaak interessanter, hoewel klassiek zeker heel mooi kan zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Christiaan

Marnix schreef:Ik kan klassiek soms wel waarderen. Heb laatst het grachtenconcert in Amsterdam gekeken, wat Beethoven geluisterd.... maar ik zou het niet luisteren als ik in een dip zit.... en vind andere muziek vaak interessanter, hoewel klassiek zeker heel mooi kan zijn.
Maar heb je het wel eens geluisterd toen je in een dip zat???
Er is ook er veel opgewekte klassieke muziek. :mrgreen:

Dianne

Bericht door Dianne »

Christiaan schreef:
Marnix schreef:Ik kan klassiek soms wel waarderen. Heb laatst het grachtenconcert in Amsterdam gekeken, wat Beethoven geluisterd.... maar ik zou het niet luisteren als ik in een dip zit.... en vind andere muziek vaak interessanter, hoewel klassiek zeker heel mooi kan zijn.
Strauss bijvoorbeeld :lol:
Marnix

Bericht door Marnix »

Christiaan schreef:
Weet ik maar omdat ik meer into andere soorten muziek ben luister ik liever van die muziek als ik in een dip zit... dan is herkenbaarheid en zo ook wel fijn ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Overigens hou ik wel van muziek als Era, met koren... of een flink orkest... vooral vanwege de vele muzieklijnen die er inzitten... en omdat ik vrij audiofiel ben ingesteld en een beetje bombastische klassiek / zang erg goed klinkt. Ik heb een vrij audiofiele geluidsinstallatie (zijn er meer audiofans hier?) en dan klinkt het wel errug lekker :)
Christiaan

Marnix schreef:Overigens hou ik wel van muziek als Era, met koren... of een flink orkest... vooral vanwege de vele muzieklijnen die er inzitten... en omdat ik vrij audiofiel ben ingesteld en een beetje bombastische klassiek / zang erg goed klinkt. Ik heb een vrij audiofiele geluidsinstallatie (zijn er meer audiofans hier?) en dan klinkt het wel errug lekker :)
Al geluisterd naar de muziek op de topic oude muziek??

Petrus

Bericht door Petrus »

Om uit een dip te komen is Enya ook uitermate geschikt..............heel dromerig................
bazz

Bericht door bazz »

mwah... van enya raak ik juist in een dip. als ik in een dip zit, moet ik ook vooral geen opgewekte muziek gaan luisteren, dan word ik alleen maar chago. en strauss werkt me helemaal op de zenuwen :) ik houd wel van wat zware, trage muziek, het mag af en toe wat bombastisch zijn, en liefst ook wel met een paar scherpe randjes, het moet allemaal niet te gelikt zijn.
BJD

Bericht door BJD »

Meestal luister ik klassiek Chopin Valses e.d maar als ik in een "dip" zit dan gaat kinderen voor kinderen aan. Lekker meebrullen en ik, en ik", en ik, ik ben te dik" :lol: "Op een onbewoond ei-ei-eiland", lekker hard...
Plaats reactie