solidair met christenen in Libanon en Palestina

elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Mohammed schreef:goeiedag mensen,

grappig, wilde gisteren reageren, bleek de toko gesloten te zijn.

eve wat vragen beantwoorden. of ik geloof dat de Bijbel Godswoord is? ja zeker. maar niet het nieuwe testament. echte orginele Bijbel zoals die door God bewoordt is tot aan elke letter nauwkeurig.

of ik geloof dat Jezus door God naar de aarde is gestuurd met opdracht de mensen het Rechte Pad te wijzen? ja zeker.
Hmm, geloof je ook dat Jezus dat Rechte Pad zelf is? Volgens Zijn eigen woorden is Hij de Weg, de Waarheid en het Leven en is Hij de enige Weg tot God de Vader. (Joh. 14:6)
Mohammed schreef: of ik geloof dat Jezus de zoon van God is? nee. hiermee wil ik niet tekort doen aan Jezus, maar het feit is gewoon dat God geen kinderen nodig heeft . daarvoor is Hij God, Hij heeft geen zoon of dochter nodig. Hij is niet zelfde als wij. Hij is staat veel hoger. wij zijn in staat om kinderen te maken. Hij hoef dat niet.
Zijn kracht en kunde , daar kunnen wij bij lang na niet aan tippen.
Kortom, volgens jou is God de ultieme abstractie, niet in staat tot relaties en volkomen onpersoonlijk? :?
Tja, als je dat een superieur Godsbeeld vindt. :?
Ik vind het maar armoedig.

Bovendien maak je Jezus hiermee uit voor leugenaar:
Marc. 14:61 Maar Hij zweeg stil, en antwoordde niets. Wederom vraagde Hem de hogepriester, en zeide tot Hem: Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods?
62 En Jezus zeide: Ik ben het. En gijlieden zult den Zoon des mensen zien zitten ter rechter hand der kracht Gods, en komen met de wolken des hemels.
MBE

Bericht door MBE »

elbert schreef:Bovendien maak je Jezus hiermee uit voor leugenaar:
Marc. 14:61 Maar Hij zweeg stil, en antwoordde niets. Wederom vraagde Hem de hogepriester, en zeide tot Hem: Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods?
62 En Jezus zeide: Ik ben het. En gijlieden zult den Zoon des mensen zien zitten ter rechter hand der kracht Gods, en komen met de wolken des hemels.
Als iemand aangeeft niet in het nieuwe testament te geloven als Gods woord, dan overtuigen teksten uit het nieuwe testament dus niet.

Mohammed, als je wel in het oude testament zegt te geloven, wie is dan de zoon uit psalm twee?
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne, en gij op den weg vergaat, wanneer Zijn toorn maar een weinig zou ontbranden. Welgelukzalig zijn allen, die op Hem betrouwen
Om even terug te komen op het onderwerp van deze topic..... hebben jullie gezien dat Dorcas hulp verleent aan getroffenen in Libanon? er stond een advertentie in het RD.
Petrus

Bericht door Petrus »

Het ontkennen van het Nieuwe Testament, de Drieëne God waar wij allen hier onvoorwaardelijk in geloven en vanuit leven, Christus Jezus als de Weg, de Waarheid en het Leven, de Deur naar God de Vader en ga zo nog maar even door, allemaal zaken waar wij rotsvast in geloven en vanuit leven, worden door Mohammed niet gelooft..............daar is hij zonneklaar in in zijn posting.

Het roept bij mij haast de verzuchting op: Mods doe er wat aan, maar wij gaan daar niet over.

Maar ik hoop dat ik de Mods die verantwoordelijk zijn voor het rteilen en zeilen van dit forum zich nu terdege achter de oren gaan krabben, en in alle wijsheid een degelijke en verantwoorde beslissing mogen gaan nemen die in de lijn van de grondslagen van dit forum liggen.

Mods: veel wijsheid toebeden!!!
MBE

Bericht door MBE »

Petrus schreef:Het ontkennen van het Nieuwe Testament, de Drieëne God waar wij allen hier onvoorwaardelijk in geloven en vanuit leven, Christus Jezus als de Weg, de Waarheid en het Leven, de Deur naar God de Vader en ga zo nog maar even door, allemaal zaken waar wij rotsvast in geloven en vanuit leven, worden door Mohammed niet gelooft..............daar is hij zonneklaar in in zijn posting.

Het roept bij mij haast de verzuchting op: Mods doe er wat aan, maar wij gaan daar niet over.

Maar ik hoop dat ik de Mods die verantwoordelijk zijn voor het rteilen en zeilen van dit forum zich nu terdege achter de oren gaan krabben, en in alle wijsheid een degelijke en verantwoorde beslissing mogen gaan nemen die in de lijn van de grondslagen van dit forum liggen.

Het lijkt mij op dit moment wel een spanningsveld. Moeten we onze zuil direct dichtgooien voor iedereen die langs komt? Regels zijn regels, dat wel, maar zo sluit je hem ook direct af van de waarheid.
Petrus

Bericht door Petrus »

MBE schreef:
Petrus schreef:Het ontkennen van het Nieuwe Testament, de Drieëne God waar wij allen hier onvoorwaardelijk in geloven en vanuit leven, Christus Jezus als de Weg, de Waarheid en het Leven, de Deur naar God de Vader en ga zo nog maar even door, allemaal zaken waar wij rotsvast in geloven en vanuit leven, worden door Mohammed niet gelooft..............daar is hij zonneklaar in in zijn posting.

Het lijkt mij op dit moment wel een spanningsveld. Moeten we onze zuil direct dichtgooien voor iedereen die langs komt? Regels zijn regels, dat wel, maar zo sluit je hem ook direct af van de waarheid.
Daarom schreef ik ook "Mods, veel wijsheid toegebeden"!!!!!!!!!
Mohammed

Bericht door Mohammed »

dus er is geen plaats voor iemand die niet zelfde denkwijze heeft?
Petrus

Bericht door Petrus »

Mohammed schreef:dus er is geen plaats voor iemand die niet zelfde denkwijze heeft?
Allerbeste Mohammed,

ik ben eigenlijk benieuwd naar iets specifieks:

Is die "vriend" die jou geattendeerd heeft op, en jou ingeschreven heeft bij Refoforum, zélf een forummer van Refoforum?

Of leest die als "gast" mee??

Daarnaast, als antwoord op jouw vraag, er is wél plaats voor andersdenkenden, zolang die maar zich bevinden binnen "de gereformeerde gezindte" zoals die in de forumregels zijn vermeld.
Laatst gewijzigd door Petrus op 07 aug 2006, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
plebe

Bericht door plebe »

Mohammed schreef:dus er is geen plaats voor iemand die niet zelfde denkwijze heeft?
Beste Mohamed,

Ziehier het antwoord/de ruimte die dit forum biedt:

Grondslag
Als grondslag wil deze website de Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid hanteren. Ze wil staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.

Doelgroep
Refoforum is bedoeld voor de Gereformeerde Gezindte.

Nadrukkelijk willen wij wijzen op het volgende. Degenen die de Grondslag onderschrijven en staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie zijn van harte welkom op het forum. Degenen die niet in de lijn van de (Nadere) Reformatie staan of van de Grondslag zijn weggegroeid verzoeken wij zich niet als lid te registreren.

Het onderschrijven van de Grondslag en het staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie uit zich in het (doop- of belijdend-)lidmaatschap van één van de volgende kerkgenootschappen:
. de Hersteld Nederlandse Hervormde Kerk
. de Gereformeerde Gemeenten
. de Gereformeerde Gemeenten in Nederland
. de Oud Gerformeerde Gemeenten in Nederland
. de Christelijk Gereformeerde Kerken rondom Bewaar het Pand
. de Protestantse Kerk in Nederland voor zover het vanwege de grondslag van de PKN bezwaarde leden betreft die daarvan echter lid zijn omdat zij deze niet kúnnen verlaten

Doelstelling
Refoforum is een forum voor de Gereformeerde Gezindte waarop degenen die daartoe behoren met elkaar discussieren over zaken die spelen in de Gereformeerde Gezindte zelf óf over de interactie tussen de Gereformeerde Gezindte en de samenleving in het algemeen.
Met deze discussies trachten de deelnemers daaraan van elkaar te leren om enerzijds te komen tot een beter begrip van de Gereformeerde Gezindte zelf en anderzijds sterker te staan in de vraagstukken op het grensvlak van de Gereformeerde Gezindte en de samenleving in het algemeen.

Gedragsregels
Op het forum gelden een aantal gedragsregels:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
- Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.
- Het is verboden te vloeken, lasterlijke taal neer te schrijven of anderszins de grenzen van het betamelijke te overschrijden.
- Het is niet toegestaan om op een onbijbelse manier (niet stichtelijke wijze) te discussieren over onderwerpen aangaande het zevende gebod.

Modereren
Op het forum wordt gemodereerd. Dat houdt in dat een aantal moderators meelezen om te zien of bovenstaande gedragsregels gevolgd worden. Indien zij vaststellen dat deze regels overtreden worden kunnen zij, zonder nadere aankondiging of verantwoording, ingrijpen en postings aanpassen of verwijderen.

Uw avatar dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- Geen logo van een kerk.
- Geen afbeelding van een heilsfeit, van God of van Jezus. Ook geen afbeeldingen die naar genoemde zaken verwijzen.
- Geen vermelding van de naam van God of Jezus.
- Geen afbeeldingen van personen die buiten de traditie van de Reformatie of Nadere Reformatie staan.
- Geen verwijzing naar sport en/of sportevenementen.
- Geen verwijzing naar wereldse zaken die binnen de gereformeerde gezindte niet algemeen geaccepteerd zijn.

Uw handtekening dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- Geen afbeelding, alleen tekst is toegestaan.
- Geen vermelding van de naam van God of Jezus.
- Geen uitspraken van personen die buiten de traditie van de Reformatie of Nadere Reformatie staan.
- Geen verwijzing naar sport en/of sportevenementen.
- Geen verwijzing naar wereldse zaken die binnen de gereformeerde gezindte niet algemeen geaccepteerd zijn.

Aanmelden
Als u zich aanmeldt verklaart u:
- Te behoren tot de Gereformeerde Gezindte, de Grondslag te onderschrijven en te staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.
- Lid te zijn van één van de bovengenoemde kerkgenootschappen.
- Kennis te hebben genomen van het bovenstaande en daarmee akkoord te gaan.

Met vriendelijke groet,
Het Refoforum Team
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Petrus

Bericht door Petrus »

@ Plebe,

Waar ikzelf dus voor méér dan 100% achtersta (wat feitelijk niet kan, maar alá), en wat mijn en Maria's grondslag in het leven is: de Reformatie en de Nadere reformatie en al wat daarmee samenhangt/
Mohammed

Bericht door Mohammed »

die vriend van me heeft idd gezegd dat er kans bestaat dat ik niet geaccepteerd zou worden en daarom was ik blij dat dat wel het geval was.

nouja, we laten het aan de Mod over. hopelijk mag ik blijven. mijn doel is om van gedachten uit te wisselen met de gerefomeerden en te discussieren op respectvolle toon.

als het hier niet verder gaat dan nodig ik jullie uit naar andere site te komen. daar zijn jullie gewoon welkom bij ons.

Mo,
MBE

Re: solidair met christenen in Libanon en Palestina

Bericht door MBE »

Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
dan zou je toch met je broeders en zusters solidair moeten zijn?
Wat ik niet begrijp (of niet wil begrijpen) waarom de arabieren zo staan te juichen bij al die raketten. Er wonen toch ook een heleboel arabieren in Israel? Die lijden nu toch ook onder de raketten?
geledu

Bericht door geledu »

....
Laatst gewijzigd door geledu op 30 aug 2010, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Petrus

Re: solidair met christenen in Libanon en Palestina

Bericht door Petrus »

MBE schreef:
Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
dan zou je toch met je broeders en zusters solidair moeten zijn?
Wat ik niet begrijp (of niet wil begrijpen) waarom de arabieren zo staan te juichen bij al die raketten. Er wonen toch ook een heleboel arabieren in Israel? Die lijden nu toch ook onder de raketten?
Touché !!
refo

Bericht door refo »

Stond zaterdag een interview met Libanees in het RD. Uitvechten dit conflict. Niks geen wapenstilstand. Eén van de twee partijen wegvagen. Anders blijft dit doorsudderen in de toekomst.
Vincent

Bericht door Vincent »

refo schreef:Stond zaterdag een interview met Libanees in het RD. Uitvechten dit conflict. Niks geen wapenstilstand. Eén van de twee partijen wegvagen. Anders blijft dit doorsudderen in de toekomst.
Ja las ik ook. Strakke uitspraak, zit wel iets in. Echter 1 groot probleem......er zijn andere landen die staan te popelen om zich ermee te gaan bemoeien (Syrië, Iran). Er moet toch een soort machtbalans worden gevonden naar mijn idee, waarbij het voor niemand aantrekkelijk is om nog langer oorlog te voeren... Maar hoe he....
Plaats reactie