Zoek een kerk met je postcode
En de kerken die niet op refdag staan? Die laat je dan gewoon open ofzo?memento schreef:Je denkt toch niet dat een IT-er dat met de hand gaat doen? De bedoeling is dat dat volledig automatisch gaat gebeuren...olfie schreef:Heb je al nagedacht hoeveel werk dat is, om ieder week alle diensten na te lopen, of er geen tijdswijzigingen zijn, en iedere week de doordeweekse diensten in te vullen?memento schreef: Daarbij wil ik refowebsite.nl elke week alle kerktijden + predikant laten weergeven.
Ik moet zeggen dat ik het wel een mooi idee vind.
Kheb er wel eens naar gekeken, maar de moeite die je er in steekt om het te automatiseren, CTRL+F is ook een aardige automatisering.
Maar zo icm postcode en regio identificatie wordt het wel aantrekkelijker.
Ik hoop voor je dat refdag er geen moeite mee heeft, of dat ze anders bereidt zijn het project over te kopen/nemen.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Well, ik heb t al een paar keer gehad dat ik elders in het land verbleef, en me afvroeg: welke kerken heb je hier in de buurt. Het vergt dan een hoop moeite om uit te zoeken welke het meest dichtbbij is, wat het adres is, en wanneer de diensten zijn.refo schreef:Kijk, tenzij je een comlete vreemdeling in Jeruzalem bent, maar als je ergens heen gaat en er is een zondag mee gemoeid, dan denk ik niet dat men een website raadpleegt. Denk ik, hoor.
Het lijkt mij (maar wie ben ik) zoveel moeite voor iets waar weinigen op zitten te wachten.
Daarbij wil het misschien in de toekomst uitbreiden met info over predikanten, verenigingen, etc, kortom: de online vervanger van het kerkelijk jaarboek.
En tenslotte: Het is een leuke programmeertechnische oefening.
Was wel de bedoeling. Uiteraard proberen we wel alle reguliere kerktijden op te sporen, die laten we dan zien.En de kerken die niet op refdag staan? Die laat je dan gewoon open ofzo?
En uiteraard: Alle goede ideeën zijn welkom!
Toch vraag ik me (met refo) af of dit echt succesvol is. (in verband met de succes-stories hier over verkopen aan het RD etc). Misschien dat het aardig is en dat mensen er een paar keer per jaar op kijken als ze op vakantie gaan of zo, maar denk je echt een constante en hechte bezoekersstroom te kunnen genereren?
Ik verwacht ook geen grote constante stroom bezoekers ofzo. Is ook niet mijn bedoeling. Het enige wat ik wil is dat de informatie beschikbaar is, als iemand er naar zoekt.Pim schreef:Toch vraag ik me (met refo) af of dit echt succesvol is. (in verband met de succes-stories hier over verkopen aan het RD etc). Misschien dat het aardig is en dat mensen er een paar keer per jaar op kijken als ze op vakantie gaan of zo, maar denk je echt een constante en hechte bezoekersstroom te kunnen genereren?
Het sucesstory van verkopen aan het RD geloof ik ook niet in. Als ze willen, kunnen ze de website tegen een bepaald bedrag kopen. Ik heb absoluut niet de illusie dat ik er rijk van kan worden ofzo.
Lydianne heeft net met mij contact opgenomen, en die is bereid de GGiN gegevens aan te leveren.
Kerken waaraan gewerkt wordt:
* Gereformeerde Gemeenten (Vlinder)
* Gereformeerde Gemeenten in Nederland (Lydianne)
* Oud Gereformeerde Gemeenten (Limosa)
* Christelijk Gereformeerde Kerken (Unionist)
We zoeken nog mensen voor:
* Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt
* PKN Gereformeerde Bond
Kerken waaraan gewerkt wordt:
* Gereformeerde Gemeenten (Vlinder)
* Gereformeerde Gemeenten in Nederland (Lydianne)
* Oud Gereformeerde Gemeenten (Limosa)
* Christelijk Gereformeerde Kerken (Unionist)
We zoeken nog mensen voor:
* Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt
* PKN Gereformeerde Bond
vrije gemeenten? (lijkt me iets voor Joost85)
Nederlands Gereformeerde Kerken?
Voortgezette Gereformeerde Kerken?
Gereformeerde Kerken Hersteld?
Die laatste 2 heb je in een handomdraai van hun websites geplukt. Ze hebben elk maar een stuk of 7 gemeenten.
Die laatste 2 heb je in een handomdraai van hun websites geplukt. Ze hebben elk maar een stuk of 7 gemeenten.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Goed plan, mn in het Noorden des lands heb je weinig kerken, en zijn de GKV en de kerken die jij noemt de enige mogelijkheid om een kerk te bezoeken...Unionist schreef:vrije gemeenten? (lijkt me iets voor Joost85)
Wat dacht je van de volgende vermelding van kerktijden:memento schreef: Graag! Wat we nodig hebben is een lijst met per gemeente:
* Naam gemeente
* Naam kerkgebouw
* Adres
* Postcode
* Plaats
* Reguliere kerktijden
* Predikant
Indien niet alle info beschikbaar is, is dat geen probleem, als de postcode er maar instaat (als alleen het adres + plaatsnaam bekend is: op http://www.postcode.nl kan je de postcode achterhalen)
cgk.nl schreef:De samenkomsten worden gehouden op zondagen om 9.30 uur in de zomerperiode (april t/m oktober) en in de winterperiode (nov. t/m maart) om 10.00 uur.
De tweede dienst is in de Centrumkerk om 17.00 uur en in de Ichthuskerk om 18.30 uur.
Gedurende de zomervakantie van de basisscholen worden de diensten gezamenlijk gehouden met de gemeente van de Nederlands Gereformeerde Kerk te Hoogeveen, waarmee wij samenwerken.
In juli en augustus is er een gecombineerde tweede dienst met Zuid en Centrum. Deze dienst wordt in de even jaren om 17.00 uur in de Centrumkerk en in de oneven jaren om 18.30 uur in de Ichthuskerk gehouden.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)