Ds. Hegger heeft niets met OSW te maken, voorzover ik weet.
[Aangepast op 19/7/04 door wim]
Reactie ds. Hegger op recensie boek
Veel waardering hebben voor ds. Hegger (die misschien zelfs niet de 3FvE onderschrijft) gaat toch niet tegen de 3FvE in?
Binnen de geref. gezindte bestond altijd veel waardering voor ds. Hegger.... tot op een gegeven moment. Maar goed, dat weet je natuurlijk allemaal al. Je bent van alles op de hoogte.
Binnen de geref. gezindte bestond altijd veel waardering voor ds. Hegger.... tot op een gegeven moment. Maar goed, dat weet je natuurlijk allemaal al. Je bent van alles op de hoogte.
wat een onzin.Oorspronkelijk gepost door Adorote
Het zich afzetten is altijd een akte van angst en onzekerheid,Wie van de gg dominees kan zich meten met ds.Hegger; geen een .Als er een man is die doorleefd geloof en staat in de Universeel Katholieke Kerk is ds.Hegger dat wel.
De Ger.Gezindte zouden hun voordeel kunnen doen met het boek van ds Hegger,in het boek zou ook naar voren kunnen komen ,dat de Ger.Gezindte de Kerk niet is ,maar een uiterst klein splintertje in het kerkelijk spectrum.De leer van de Ger.Gezindte is dan ook een Devotie leer(vakterm)zodat je dat altijd en altijd zal hebben in de Kerk,beter vermeldt een spiritualiteit.
Bij ds .Hegger gaat het altijd om de ongedeelde Kerk,om zijn Moeder(Moeder ik klaag U aan) zoals de Kerk ons aller Moeder is,en Lichaam van Christus.
Als de GG zeker is van haar leer en leven zou men met deze grote man en Dienaar van de Kerk in gesprek moeten treden ,maar zo te zien is de angst heel groot om dit gesprek te verliezen ,daar er toch wel veel vragen te stellen zijn bij de leer van de Ger.Gezindte,wat ineigen kring al volop wordt gedaan(van der Zwaag).Hen die zeker zijn in het geloof hebben niets te vrezen ,daar is ds Hegger een groot voorbeeld van.
Er is al juist veel te veel aandacht aan besteed.
Deze ongefundeerde kritiek kan verreweg het beste genegeerd worden.
Ik heb dat interview met ds. Hegger gehoord op de EO, en moet zeggen dat ik hem nogal zelfgenoegzaam vind. Hij weet het allemaal zo veel beter dan de bevindelijke gereformeerden ter rechterzijde van de geref. gezindte. Terwijl hij een karikatuur van ze maakt, en hun leer en prediking half niet kent of begrijpt.
Verder is de interviewer (zoals we gewend zijn van de EO in dit soort gevallen) buitengewoon kritiekloos en gaat bij voorbaat al helemaal aan de kant van ds. Hegger staan. Dan krijg je van die slijmerige zacht-zoete interviews. Bah!
Verder is de interviewer (zoals we gewend zijn van de EO in dit soort gevallen) buitengewoon kritiekloos en gaat bij voorbaat al helemaal aan de kant van ds. Hegger staan. Dan krijg je van die slijmerige zacht-zoete interviews. Bah!