Nederlander wil harder optreden van politie en justitie

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik vind dat niet gewoon hoor. Hoe kom je daarbij.:mad:
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ik vind dat niet gewoon hoor. Hoe kom je daarbij.:mad:
Ik bedoel... we gaan er aan wennen. We gaan het normaal vinden, dat de politie er niks aan doet. En wat zullen de gevolgen zijn???
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

De gevolgen.

Ernstig kan ik je melden.

maar jah, daar wordt niet naar gekeken.

tukkertje
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Veel mensen gaan het recht in eigen hand nemen. En of dat nou wel zo goed is. Ik betwijfel het.
Billy

Bericht door Billy »

Van harte geloof ik jullie verhalen.
ook bij de politie zitten mensen die erg geen SIN AN hebben. en beter vandaag nog met vut of pensioen kunnen gaan dan morgen.

Die heb je binnen elke bedrijf dus ook bij de politie.

maar om nu de politie te generaliseren tot een dienst van papventjes die bang zijn om een ruzie te beslechten dat gaat mij echt te ver.

Dikwijls is er met ruzies in het relationele vlak een hele voorgeschiedenis met Riagg , hulpverlening , maatschappelijk werk etc. etc.

en dan weet ik ook dat er afspraken soms liggen op de meldkamer om meldingen vanaf een bepaald adres/familie te negeren... jajja dit klinkt vrij heavy maar is wel de praktijk.
De redenen hiervoor kunnen zeer divers zijn en vormen een te grote verscheidenheid om hier te noemen.

vaak worden dit soort meldingen dan doorgegeven aan de wijkagent of maatschappelijk werk en als we het over een zeer traag en niet functionerend dienstverlenende hulpverleingsinstantie hebben is het wel het maatschappelijk werk ( en dit is echt niet de schuld doorschuiven maar gewoon de praktische realiteit, wat door hulpverleing zelf ook erkend word)

2e aspect is de prioritering van de meldkamer van de meldingen die binnenkomen en de beschikbare koppels in de noodhulp.

Het aantal beschikbare dienders in de noodhulp is af en toe ( zeker ook in het weekdn) schrikbarend laag!

Dit is een ernstige tekortkoming van de kant van de politie.

"Meer blauw op straat !"is anno 2004 een loze kreet geworden maar is nog steeds een waarheid als een koe.

en dan kan het dus gebeuren dat doordeze prioritering een burger die belt met een melding van ruzie op een bepaald- al of niet bij de politie bekend- adres een ( overigens absoluut niet goed te keuren) reactie krijgt van : "laat ze het zelf maar lekker uitzoeken."
nogmaals zo'n opmerking KAN niet, maar ik weet dat het gebeurt.

kijk ik word wel eens verweten met mijn opmerkingen over onze medelanders ( uit marokko, turkeije en Antillen) kort door de bocht te gaan ,

maar in deze gaan burgers ook kort door de bocht en generaliseren de politie tot een grote niet functionerende organisatie , en das ONTERECHT.

is getekend onder ambtseed,

Billy
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

Van harte geloof ik jullie verhalen.
ook bij de politie zitten mensen die erg geen SIN AN hebben. en beter vandaag nog met vut of pensioen kunnen gaan dan morgen.

Die heb je binnen elke bedrijf dus ook bij de politie.

maar om nu de politie te generaliseren tot een dienst van papventjes die bang zijn om een ruzie te beslechten dat gaat mij echt te ver.

Dikwijls is er met ruzies in het relationele vlak een hele voorgeschiedenis met Riagg , hulpverlening , maatschappelijk werk etc. etc.

en dan weet ik ook dat er afspraken soms liggen op de meldkamer om meldingen vanaf een bepaald adres/familie te negeren... jajja dit klinkt vrij heavy maar is wel de praktijk.
De redenen hiervoor kunnen zeer divers zijn en vormen een te grote verscheidenheid om hier te noemen.

vaak worden dit soort meldingen dan doorgegeven aan de wijkagent of maatschappelijk werk en als we het over een zeer traag en niet functionerend dienstverlenende hulpverleingsinstantie hebben is het wel het maatschappelijk werk ( en dit is echt niet de schuld doorschuiven maar gewoon de praktische realiteit, wat door hulpverleing zelf ook erkend word)

2e aspect is de prioritering van de meldkamer van de meldingen die binnenkomen en de beschikbare koppels in de noodhulp.

Het aantal beschikbare dienders in de noodhulp is af en toe ( zeker ook in het weekdn) schrikbarend laag!

Dit is een ernstige tekortkoming van de kant van de politie.

"Meer blauw op straat !"is anno 2004 een loze kreet geworden maar is nog steeds een waarheid als een koe.

en dan kan het dus gebeuren dat doordeze prioritering een burger die belt met een melding van ruzie op een bepaald- al of niet bij de politie bekend- adres een ( overigens absoluut niet goed te keuren) reactie krijgt van : "laat ze het zelf maar lekker uitzoeken."
nogmaals zo'n opmerking KAN niet, maar ik weet dat het gebeurt.

kijk ik word wel eens verweten met mijn opmerkingen over onze medelanders ( uit marokko, turkeije en Antillen) kort door de bocht te gaan ,

maar in deze gaan burgers ook kort door de bocht en generaliseren de politie tot een grote niet functionerende organisatie , en das ONTERECHT.

is getekend onder ambtseed,

Billy
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hallo Billy, wat is dit joh.
Billy

Bericht door Billy »

Zeg ook niet dat ze niets doen, maar ze zijn met de verkeerde dingen bezig.

er zitten er idd te veel binnen NOODZAKELIJK en VERPLICHT ( dankzij kromme regelgeving en een over-verantwoordingafleggingsbeleid) werk te doen.

maar nogmaals ; daar kan DE agent niks an doen!!

Billy

Bericht door Billy »

Hallo Billy, wat is dit joh.

jaja dit is ook Billy

:cool::cool::cool:

kortom: als er ander BELEID komt in NL krijgen we ook een ANDERE politie!!!

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat was wel te hopen. Zo het nu is kan het niet langer.

Over de politie gesproken. Heb vorige week het gloednieuwe politiebureau in Apeldoorn in opdrqacht gekregen (20.000 m2).

Ik zal me dus maar rustig houden omtrend de politie, want heb komend jaar erg veel met ze te maken
:,:,:,
nursje

Bericht door nursje »

Misschien een hele rare en onbeleefde vraag:
Maar meneer Billy wat doet u eigenlijk voor werk (als ik zie staan getekend onder ambtsleed)
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Personen die in Rotterdam met een Mercedes naar de sociale dienst rijden om hun bijstand op te halen, lopen het risico de uitkering te verliezen. In het zogeheten 'autoproject' volgden ambtenaren in 2003 de gangen van 32 klanten met een dure auto. Negenmaal werd de uitkering stopgezet, drie keer volgde een strafrechtelijk onderzoek.

Dat zei woensdag M. Toet, de nieuwe directeur van de Rotterdamse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. "Het is misschien een klein project, maar we geven wel een belangrijk signaal dat fraude niet loont." Het initiatief krijgt dit jaar een vervolg.

Kijk, dit is alvast een goed initiatief
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Zeker een goed initiatief.

Zo pak je de zwartwerkers wel aan. Maar als dit overal bekend word, komen ze wel met de fiets. Dus actieve controle, overal in Nederland. Dat lijkt me nóg beter.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door nursje
Misschien een hele rare en onbeleefde vraag:
Maar meneer Billy wat doet u eigenlijk voor werk (als ik zie staan getekend onder ambtsleed)

Beste Nursje,

1. rare vragen bestaan niet, zeker voor mij niet.

2. onbeleefde vragen bestaan wel maar deze valt voor mij niet in die categorie

3. bovenstaand antwoord verplicht mij niet tot nadere uitleg

4. Noem me alstUblieft geen meneer, daar word ik erg misselijk van:(:(:(:(:(

en omdat ik weet dat je toch nieuwsgierig blijft:

hou het er maar op dat ik me bezig houd met opsporings- en recherche werk bij een van de circa 5 opsporingsdiensten die nederland heeft, en regelmatig tot zeer regelmatig samenwerk en contacten heb met collega's van de politie "op straat".

Billy

Bericht door Billy »

Personen die in Rotterdam met een Mercedes naar de sociale dienst rijden om hun bijstand op te halen, lopen het risico de uitkering te verliezen. In het zogeheten 'autoproject' volgden ambtenaren in 2003 de gangen van 32 klanten met een dure auto. Negenmaal werd de uitkering stopgezet, drie keer volgde een strafrechtelijk onderzoek.

Dat zei woensdag M. Toet, de nieuwe directeur van de Rotterdamse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. "Het is misschien een klein project, maar we geven wel een belangrijk signaal dat fraude niet loont." Het initiatief krijgt dit jaar een vervolg.

Kijk, dit is alvast een goed initiatief

zeker weten, !!!!!
:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u

Plaats reactie