Bidden

refo

Re: Bidden

Bericht door refo »

Wat vinden jullie van de volgende spreuk:
Het is een weldaad om te bidden, zelfs als krijg je nooit de zegen waarom je bidt.
Jongere

Bericht door Jongere »

refo schreef:Wat vinden jullie van de volgende spreuk:
Het is een weldaad om te bidden, zelfs als krijg je nooit de zegen waarom je bidt.
Dat vond ik mooi getwitterd van de GG dominee.
:)
Geduld

Bericht door Geduld »

Ik weet het eerlijk gezegd nog zo net niet. Het klinkt mooi en vroom, maar of het echt een weldaad is om nooit verhoring te krijgen? Wat bedoeld hij met 'de zegen'?
let sin never hold true, that Love never broke through.
SecorDabar

Bericht door SecorDabar »

Beste Refo,
Ik kan mij wel in deze spreuk vinden.
We doen onrecht aan God, als we meer zien op de weldaden, dan op de Weldoener.
Een rechteloze bidder vindt het een weldaad om de Heere aan te roepen, ook al verhoord de Heere niet elk gebed.
Zie het verschil tussen Rachels vragen (Genesis 30:1) en Hanna's bidden (1 Sam. 1:10)
Rachel begeerde van Jakob kinderen, maar bad niet in de eerste plaats tot God. (Genesis 30:1)
Ze kreeg 2 kinderen van de Heere: Josef en Benjamin, maar bij de laatste bevalling stierf ze in haar kraambed.
Rachel benijde Lea, maar Hanna weende.
Rachel moet kinderen hebben, en zij sterft als zij het tweede kind ter wereld brengt.
Hanna bad om één kind, en zij krijgt er nog vier.
Rachel is dringend en dwingend,
Hanna is onderworpen en lijdzaam.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)

Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Geduld

Bericht door Geduld »

Maar niet elk gebed verhoren is nog iets anders dan geen enkel gebed.
Onze redding, wedergeboorte is de grootste zegen die we kunnen krijgen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Geduld schreef:(...) maar of het echt een weldaad is om nooit verhoring te krijgen? (...)
Maar dit zegt hij niet.
Geduld

Bericht door Geduld »

dan lees ik dit vast verkeerd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

:bobo
Bizar. Om de tweets van de (tot nu toe) enige GG-predikant te gaan zitten fileren.
Ik kan me voorstellen, dat dit de lust beneemt bij andere predikanten om van dit medium gebruik te maken.
refo

Bericht door refo »

Geduld schreef:Ik weet het eerlijk gezegd nog zo net niet. Het klinkt mooi en vroom, maar of het echt een weldaad is om nooit verhoring te krijgen? Wat bedoeld hij met 'de zegen'?
Dat gevoel had ik ook.
Als je de laatste vraag van de HC leest en de uitleg van het gebed daarvoor, dan is verhoring toegezegd.
Ik las pas (ook op Twitter): God verhoort op 3 manieren: Ja! Nu niet! Ik heb iets beters in voor je!
Dat vond ik weer wel mooi gezegd in 140 tekens.
Jongere

Bericht door Jongere »

De tweet wil geen statement over verhoring maken.
De tweet wil iets zeggen over de zegen van het in gebed verbonden zijn aan God.
parel

Bericht door parel »

Visje heeft ook een paar mooie spreuken over het gebed.
Weleens gehoord van:

Liever een gebed zonder eind..
... dan een eind zonder gebed.

Gods mobiel staat nooit uit.

Alleen bidden tot God als er problemen zijn...
...is hetzelfde als alleen maar naar je vader gaan als je geld nodig hebt.

Om God te bereiken heb je geen beltegoed nodig.

Wie met legen handen staat, kan ze vouwen.

Ik persoonlijk vindt ze prachtig.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Simon

Bericht door Simon »

Niet fraai.
Iedere dag dat we eten op tafel hebben, gezond zijn en nog in vrijheid mogen leven, is al een zegening.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Simon schreef:
Niet fraai.
Iedere dag dat we eten op tafel hebben, gezond zijn en nog in vrijheid mogen leven, is al een zegening.
Zegeningen zitten niet in bezittingen.

Het kan ook een vetmesten zijn voor de dag der slachting...

Lees psalm 73 maar eens...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Simon

Bericht door Simon »

Bert Mulder schreef:
Simon schreef:
Niet fraai.

Voedsel, vrijheid en gezondheid zijn geen bezittingen en vallen niet onder materiele zaken, als je dat bedoelt.
Geef ons heden ons dagelijks brood....vetmesten is weer iets heel anders.Moeten we straks ook nog op de weegschaal...
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Simon schreef:
Bert Mulder schreef:
Simon schreef:
Niet fraai.

Voedsel, vrijheid en gezondheid zijn geen bezittingen en vallen niet onder materiele zaken, als je dat bedoelt.
Geef ons heden ons dagelijks brood....vetmesten is weer iets heel anders.Moeten we straks ook nog op de weegschaal...
Het zijn in elk geval geen geestelijke zaken. En voor de christen zijn alleen geestelijke zaken de zegening. Anders zou dat oude weduwvrouwtje dat niet meer kan lopen en zo ongeveer niet genoeg te eten krijgen, terwijl ze een waar kind van God is, Zijn wraak gevoelen. Maar:
1 Een psalm van Asaf. Immers is God Israël goed, dengenen, die rein van harte zijn.
2 Maar mij aangaande, mijn voeten waren bijna uitgeweken; mijn treden waren bijkans uitgeschoten.
3 Want ik was nijdig op de dwazen, ziende der goddelozen vrede.
4 Want er zijn geen banden tot hun dood toe, en hun kracht is fris.
5 Zij zijn niet in de moeite als andere mensen, en worden met andere mensen niet geplaagd.
6 Daarom omringt hen de hovaardij als een keten; het geweld bedekt hen als een gewaad.
7 Hun ogen puilen uit van vet; zij gaan de inbeeldingen des harten te boven.
8 Zij mergelen de lieden uit, en spreken boselijk van verdrukking; zij spreken uit de hoogte.
9 Zij zetten hun mond tegen den hemel, en hun tong wandelt op de aarde.
10 Daarom keert zich Zijn volk hiertoe, als hun wateren eens vollen bekers worden uitgedrukt,
11 Dat zij zeggen: Hoe zou het God weten, en zou er wetenschap zijn bij den Allerhoogste?
12 Ziet, dezen zijn goddeloos; nochtans hebben zij rust in de wereld; zij vermenigvuldigen het vermogen.
13 Immers heb ik te vergeefs mijn hart gezuiverd, en mijn handen in onschuld gewassen.
14 Dewijl ik den gansen dag geplaagd ben, en mijn straffing is er alle morgens.
15 Indien ik zou zeggen: Ik zal ook alzo spreken; ziet, zo zou ik trouweloos zijn aan het geslacht Uwer kinderen.
16 Nochtans heb ik gedacht om dit te mogen verstaan; maar het was moeite in mijn ogen;
17 Totdat ik in Gods heiligdommen inging, en op hun einde merkte.
18 Immers zet Gij hen op gladde plaatsen; Gij doet hen vallen in verwoestingen.
19 Hoe worden zij als in een ogenblik tot verwoesting, nemen een einde, worden te niet van verschrikkingen!
20 Als een droom na het ontwaken! Als Gij opwaakt, o Heere, dan zult Gij hun beeld verachten.
21 Als mijn hart opgezwollen was, en ik in mijn nieren geprikkeld werd,
22 Toen was ik onvernuftig, en wist niets; ik was een groot beest bij U.
23 Ik zal dan geduriglijk bij U zijn; Gij hebt mijn rechterhand gevat;
24 Gij zult mij leiden door Uw raad; en daarna zult Gij mij in heerlijkheid opnemen.
25 Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
26 Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
27 Want ziet, die verre van U zijn, zullen vergaan; Gij roeit uit, al wie van U afhoereert;
28 Maar mij aangaande, het is mij goed nabij God te wezen; ik zet mijn betrouwen op den Heere HEERE, om al Uw werken te vertellen.
Maar nu slaapt ze gerust, want ondanks alles, geniet ze de zegen des Heeren.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie