digitale foto camera
- ndonselaar
- Contacteer:
"De 12,8 megapixel EOS 5D - waar enthousiast naar uit is gekeken - vertegenwoordigt een nieuwe categorie in digitale fotografie. Met een volbeeld sensor in een lichtgewicht body van magnesiumlegering, heeft deze nieuwste aanvulling op Canons D-SLR serie het complete beeldvermogen van een professionele, topklasse D-SLR, maar zonder het gewicht hiervan – of het prijskaartje."Oorspronkelijk gepost door GianOnverantwoord.
Tuurlijk... :!
Maar 12.8 mpixel is wel vet natuurlijk. Tis nog ff wachten op videocamera's met zo'n resolutie. :bo
- ndonselaar
- Contacteer:
Volgens mij is $3299 ongeveer € 2800?Oorspronkelijk gepost door refo
The EOS 5D will be available in October priced at $3299 (US) / €3459 (EU).
Zoek het maar uit.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Re: digitale foto camera
Daar er best wel kenners op gebied van fotografie hier op het forum zijn wil ik het volgende even voorleggen..
'k Ben me een beetje aan het orienteren voor een nieuwe digitale camera.
Voornamelijk voor rond het huis, kinderen, vakantie e.d.
Hij moet binnen ook redelijke foto's kunnen maken (is dit altijd een probleem met een compact camera?)
Zelf dacht ik aan canon powershot sx20. Iemand ervaringen mee, of beveel iemand wat anders aan?
Zouden jullie kopen bij de fotovakshop (het duurst) of bij grote electronicazaken of bij internetwinkels.. wat vaak heel veel in prijs scheelt..?
'k Ben me een beetje aan het orienteren voor een nieuwe digitale camera.
Voornamelijk voor rond het huis, kinderen, vakantie e.d.
Hij moet binnen ook redelijke foto's kunnen maken (is dit altijd een probleem met een compact camera?)
Zelf dacht ik aan canon powershot sx20. Iemand ervaringen mee, of beveel iemand wat anders aan?
Zouden jullie kopen bij de fotovakshop (het duurst) of bij grote electronicazaken of bij internetwinkels.. wat vaak heel veel in prijs scheelt..?
ik krijg afgelopen januari een camera voor m'n verjaardag; maar er wordt hier nog steeds gezocht naar dé camera.
Ik hoop dat ik hem/haar(?) mee kan nemen op onze vakantie
Er is er één die dicht genoeg bij wensen en budget komt (moet ik zelf mijn verjaardagsgeld ook inleggen; gelukkig heb ik dat nog!!)maar die moet nog besteld worden want de prijs zakt misschien nog wat. ( hij is nog maar deze maand op de markt verschenen)
Ik zal even navragen over welke camera het gaat; maar het moet beslist de meest ideale camera zijn
Wordt vervolgd....
Ik hoop dat ik hem/haar(?) mee kan nemen op onze vakantie

Er is er één die dicht genoeg bij wensen en budget komt (moet ik zelf mijn verjaardagsgeld ook inleggen; gelukkig heb ik dat nog!!)maar die moet nog besteld worden want de prijs zakt misschien nog wat. ( hij is nog maar deze maand op de markt verschenen)
Ik zal even navragen over welke camera het gaat; maar het moet beslist de meest ideale camera zijn

Wordt vervolgd....

Dit wordt -em
Sony Cybershot DSC-HX5 - Goud

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/son ... index.html
We zouden hem bestellen bij BOL, maar inmiddels weten we een adres in Harderwijk en dat scheelt 50 euro

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/son ... index.html
We zouden hem bestellen bij BOL, maar inmiddels weten we een adres in Harderwijk en dat scheelt 50 euro

Dat zijn heel handige camera’s, makkelijk mee te nemen en gebruiksvriendelijk. Het lensje is echter maar klein, en dat ga je merken als je onder minder gunstige lichtomstandigheden wilt fotograferen. Dan krijg je onscherpe foto’s, tenzij je gaat flitsen. Het ligt er dus wel heel erg aan, waar je ‘m voor wilt gebruiken. Voor buitenwerk zal het prima zijn, maar als je bijvoorbeeld regelmatig kerkinterieurs zou willen fotograferen, is een camera met een ruimere lens echt aan te bevelen.helma schreef:Dit wordt -em
~~Soli Deo Gloria~~
onbegrijpelijk dat die prijzen zo verschillen.Hendrikus schreef:Dat zijn heel handige camera’s, makkelijk mee te nemen en gebruiksvriendelijk. Het lensje is echter maar klein, en dat ga je merken als je onder minder gunstige lichtomstandigheden wilt fotograferen. Dan krijg je onscherpe foto’s, tenzij je gaat flitsen. Het ligt er dus wel heel erg aan, waar je ‘m voor wilt gebruiken. Voor buitenwerk zal het prima zijn, maar als je bijvoorbeeld regelmatig kerkinterieurs zou willen fotograferen, is een camera met een ruimere lens echt aan te bevelen.helma schreef:Dit wordt -em
Als het goed is is daar rekening mee gehouden:Hendrikus schreef:Dat zijn heel handige camera’s, makkelijk mee te nemen en gebruiksvriendelijk. Het lensje is echter maar klein, en dat ga je merken als je onder minder gunstige lichtomstandigheden wilt fotograferen. Dan krijg je onscherpe foto’s, tenzij je gaat flitsen. Het ligt er dus wel heel erg aan, waar je ‘m voor wilt gebruiken. Voor buitenwerk zal het prima zijn, maar als je bijvoorbeeld regelmatig kerkinterieurs zou willen fotograferen, is een camera met een ruimere lens echt aan te bevelen.helma schreef:Dit wordt -em
Sensationele foto's bij weinig licht
Veel camera's hebben moeite om bij slecht licht scherpe, heldere foto's te maken. De revolutionaire Exmor R™ CMOS-sensor maakt de camera veel gevoeliger en reduceert beeldruis, voor prachtige, gedetailleerde foto's.
Meer informatie over de Exmor R™ CMOS-sensor
http://www.sony.nl/hub/cyber-shot/block/4/subblock/3
De superkrachtige H-serie
De compacte, gemakkelijk te hanteren camera's in de H-serie zijn voorzien van allerlei geavanceerde functies, zoals GPS en Intelligent draaipanorama om aan uw passie voor prachtige foto's een extra dimensie te geven. De camera's in de Cyber-shot™ H-serie zijn allemaal voorzien van professionele G-lenzen, kantelbare LCD-schermen en tot wel 20x optische zoom. Met het hier getoonde model, de HX5V, kunt u dankzij de Intelligent draaipanorama-technologie adembenemende panoramafoto's maken.
Met één druk op de knop schakelt u uw H-serie-camera in de modus voor het opnemen van bewegende beelden in 1080i HD, met 5x meer details dan bij opnamen in Standard Definition (SD) het geval is.
Meer informatie over opnemen in HD
Ongelooflijk scherpe opnamen bij weinig licht
De H-serie excelleert in krachtige functies. Dankzij de nieuwste sensortechnologie van Sony, de Exmor R™ CMOS-sensor, maken de H-serie-camera's ook bij weinig licht haarscherpe foto's. Dus geen vage beelden meer door te weinig licht of onnatuurlijke huidtinten door te fel flitslicht.
Hou er wel even rekening mee dat dit marketing-taal is... 
Voor echt goede foto’s binnen zonder flits heb je een DSLR-camera nodig met een bijbehorende licht-gevoelige lens. Maar dan heb je het over de prijsklasse € 600 en meer.

Voor echt goede foto’s binnen zonder flits heb je een DSLR-camera nodig met een bijbehorende licht-gevoelige lens. Maar dan heb je het over de prijsklasse € 600 en meer.