Sneeuw

Zita
Moderator

Re: Sneeuw

Bericht door Zita »

Job schreef: Gisteren, 14:31 https://www.rd.nl/artikel/1134336

Je ziet de titel en je weet het al: dat is een artikel van mr. Klimaatverandering.
Haha, het is logisch, want één van zijn focuspunten als redacteur is klimaatverandering. Net zoals een kerkredacteur schrijft over kerkelijk nieuws.
Maar goed, ik krijg wel een beetje de jeuk van die belerende toon in de artikelen. En hij gaat dus naar Brazilië om verslag te doen van een klimaattop, hoe tegenstrijdig wil je het hebben...
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

* verwijderd *
Laatst gewijzigd door elbert op 09 jan 2026, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco

Bericht door Marco »

DDD schreef: 08 jan 2026, 22:07 Ik begrijp overigens dat ijs niet kan instorten. Maar dit is sneeuw. En het zou niet de eerste keer zijn dat mensen bedolven raken onder de sneeuw.

Ik ben waarschijnlijk wat moeilijk aangelegd, maar ik kan dit toch allemaal niet zo goed volgen.
..en hoeveel sneeuw zouden ze dan helemaal over zich heen hebben gekregen?
DDD

Bericht door DDD »

Genoeg om binnen tien minuten te overlijden, als het geen vijf zijn. Of denk je dat ze kracht genoeg hebben om 30 cm sneeuw op te tillen vanuit het niets?
Job

Bericht door Job »

Zita schreef: Gisteren, 16:46
Job schreef: Gisteren, 14:31 https://www.rd.nl/artikel/1134336

Je ziet de titel en je weet het al: dat is een artikel van mr. Klimaatverandering.
Haha, het is logisch, want één van zijn focuspunten als redacteur is klimaatverandering. Net zoals een kerkredacteur schrijft over kerkelijk nieuws.
Maar goed, ik krijg wel een beetje de jeuk van die belerende toon in de artikelen. En hij gaat dus naar Brazilië om verslag te doen van een klimaattop, hoe tegenstrijdig wil je het hebben...
Hier jeukt het ook. Vind het ook ergerlijk als aan de hand van uitzonderlijke sneeuwval wordt betoogd dat we al jaren echt véél minder sneeuw hebben hoor! :slurp Het komt dreinend over, per se gelijk willen hebben. Ik heb het onderbuikgevoel dat zijn stukjes de meest overgeslagen artikelen zijn in het RD. Maar bewijzen heb ik niet.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik rij nu inmiddels drie dagen door sneeuw en ijs. Van een halve meter vers gevallen sneeuw op wegen in Oekraïne tot file rijden achter de sneeuwschuivers op de Duitse Autobahn en alles er tussenin. Het gaat aardig wennen vanlieverlee. Niet dat het erg opschiet, maar we komen vooruit.
Maar zeker ook stevige ongelukken gezien.

Vanmorgen reed ik door Polen, de zon scheen op de bevroren en besneeuwde bomen, een grote groep herten tegen de bosrand, schitterend!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie