Ik ga naar de kerk en neem mee
Re: Ik ga naar de kerk en neem mee
Als ik niet meeschrijf is mijn concentratie stukken minder
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Ik lees voor de dienst het gedeelte uit de studiebijbel. En tijdens de dienst schrijf ik de dingen erbij die meer uitleg geven.
- J.C. Philpot
Dat hoor ik ook van mijn vrouw. In dat geval bevorderd het schrijven juist het horen.
Maar dat zal wellicht per persoon verschillen.
Een ieder zei dus in zijn of haar gemoed ten volle verzekerd. Ik zie liever mensen die op welke manier dan ook zich inspannen onder de dienst om Gods Woord tot zich te nemen, dan van die zoutzakken, en mensen die zich onmiddelijk comfortabel neerzetten om een dutje te doen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 15 jan 2026, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik kan niet meer dan 1 ding doen. Meeste mannen ook niet. Zo kon ik nooit studeren met muziek aan, het was te afleidend.Terri schreef: ↑Vandaag, 17:56
Mee eens.
Dominee kijkt tegen gebogen hoofden, al schrijvend kerkvolk aan. Overigens beter dan slapend kerkvolk natuurlijk.
Maar ik merk dat mijn luisterhouding intenser is als ik niet mee-schrijf.
Ervaar zelfs soms een blokkade in ontvankelijkheid.
Maar dit is persoonlijk.
Vrouwen zijn doorgaans anders, die kunnen meerdere dingen tegelijk doen
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- FlyingEagle
Gewoon om wat extra uitleg bij een tekst. Zoals anderen de BMU of de SV+ktt meenemen. En ik wil mijn theologische Engels wat bijhouden.
Ik heb wel een StudieBijbel digitaal (ooit aangeschaft) maar heb in de kerk toch liever een fysiek boek in de handen.
Dus nee, kerkdiensten zijn voor mij geen hoorcolleges anders zou wel meeschrijven
-
MGG
Of je meer dingen tegelijk kan doen hangt niet samen met je geslacht. Het is een idee wat je vaak tegenkomt, maar wetenschappelijk ontkracht is.Bert Mulder schreef: ↑Vandaag, 18:15Ik kan niet meer dan 1 ding doen. Meeste mannen ook niet. Zo kon ik nooit studeren met muziek aan, het was te afleidend.Terri schreef: ↑Vandaag, 17:56
Mee eens.
Dominee kijkt tegen gebogen hoofden, al schrijvend kerkvolk aan. Overigens beter dan slapend kerkvolk natuurlijk.
Maar ik merk dat mijn luisterhouding intenser is als ik niet mee-schrijf.
Ervaar zelfs soms een blokkade in ontvankelijkheid.
Maar dit is persoonlijk.
Vrouwen zijn doorgaans anders, die kunnen meerdere dingen tegelijk doen
-
De Rijssenaar
Zulke zoutzakken hebben het misschien beter begrepen dan ieder ander. Het is 100% Gods werk en 0% van de mens.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 18:15Dat hoor ik ook van mijn vrouw. In dat geval bevorderd het schrijven juist het horen.
Een ieder zei dus in zijn of haar gemoed ten volle verzekerd. Ik zie liever mensen die op welke manier dan ook zich inspannen onder de dienst om Gods Woord tot zich te nemen, dan van die zoutzakken, en mensen die zich onmiddelijk comfortabel neerzetten om een dutje te doen.
Ik kon me vroeger op school al beter concentreren als ik in de kantlijn poppetjes tekende. Het mocht niet bij elke docent.
"Tekenen combineert visuele, verbale en motorische processen, wat leidt tot een dieper begrip en betere informatieverwerking"
Voor mensen met ADHD blijkt het goed te werken...
"Tekenen combineert visuele, verbale en motorische processen, wat leidt tot een dieper begrip en betere informatieverwerking"
- FlyingEagle
Mindmaps maken werkt ook bij veel mensenhelma schreef:Ik kon me vroeger op school al beter concentreren als ik in de kantlijn poppetjes tekende. Het mocht niet bij elke docent.
Nee joh, dan zouden ze immers geen dutje doenDe Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 18:41Zulke zoutzakken hebben het misschien beter begrepen dan ieder ander. Het is 100% Gods werk en 0% van de mens.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 18:15Dat hoor ik ook van mijn vrouw. In dat geval bevorderd het schrijven juist het horen.
Bovendien wordt mijn geheugen minder. Anders weet ik over twee weken niet meer waar de preek over ging.
Los daarvan zou het interessant zijn om eens te testen of dit werkelijk kan.
Volgens Copilot kan het, maar is meestal sprake van snelle taakwisselingen.
"Niet iedereen kan auditieve informatie passief verwerken, maar sommige mensen wel. Dat betekent dat je:
de intonatie
de structuur
de kernwoorden
automatisch opvangt, zonder dat je actief luistert. Daardoor voelt het alsof je een toespraak “gewoon meekrijgt”."
Ik ben benieuwd of dat klopt.
Los daarvan zou het interessant zijn om eens te testen of dit werkelijk kan.
Volgens Copilot kan het, maar is meestal sprake van snelle taakwisselingen.
"Niet iedereen kan auditieve informatie passief verwerken, maar sommige mensen wel. Dat betekent dat je:
de intonatie
de structuur
de kernwoorden
automatisch opvangt, zonder dat je actief luistert. Daardoor voelt het alsof je een toespraak “gewoon meekrijgt”."
Ik ben benieuwd of dat klopt.
Ik zou sowieso graag alle dingen van enig belang willen onthouden. Maar dat gaat helaas niet meer.