Oorspronkelijk gepost door Lecram
Je moet het lezen als: we kunnen het niet in alles eens worden, maar dat hoeft niet. De volgende keer moeten we wel met elkaar BBQ'en
Reken maar! Volgende keer ben ik van de partij!! Is er al een datum? Niet te lang w88 hoor! Het is zulk heerlijk weer nu!
Pim.
Hartelijke groet,
Pim.
Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Je moet het lezen als: we kunnen het niet in alles eens worden, maar dat hoeft niet. De volgende keer moeten we wel met elkaar BBQ'en
Reken maar! Volgende keer ben ik van de partij!! Is er al een datum? Niet te lang w88 hoor! Het is zulk heerlijk weer nu!
Pim.
Misschien mogen we volgende week bij Jelle en Annie langskomen. Lijkt me wel wat: BBQ'en op Bali :bou:
................................................................................................
Wat maken we het elkaar toch moeilijk. God zegt zelf in Zijn woord dat we onderdanig moeten zijn aan de overheden die over ons gesteld zijn. Dus de overheid voert een max. snelheid van 120 in, dan moeten we ons daar toch aan houden? En OK, ik rijd ook wel eens te hard, maar dat is NIET GOED, ik bega dan toch een overtreding aan de overheid, en dus aan God? Je kunt zelf wel allemaal smoesjes gaan verzinnen, maar diep in je hart weet je toch dat je simpelweg FOUT bezig bent?
Oorspronkelijk gepost door Pim
Hebben we hier nog een materialist met een prive-jet? Dan zou het moeten lukken!
Pim.
Ik heb er meerdere (poch, poch). Doen we het vliegtuig met het zwembad, of met de tennisbaan?
Lecram,
Heb je ook nog dochters?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jullie zijn allemaal hartelijk welkom op Bali, wel op een voorwaarden: Dat er niet boven de maximale snelheid gevlogen gaat worden.
Als jullie even aan geven hoe laat jullie komen dan zal ik wel zorgen dat de BBQ gloeiend heet staat.
Galaten 5
13 ¶ Want gij zijt tot vrijheid geroepen , broeders, alleenlijk gebruikt de vrijheid niet tot een oorzaak voor het vlees; maar dient elkander door de liefde.
14 Want de gehele wet wordt in een woord vervuld, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben, gelijk uzelven .
15 Maar indien gij elkander bijt en vereet, ziet toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
16 En ik zeg: Wandelt door den Geest en volbrengt de begeerlijkheden des vleses niet.
17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet .
18 Maar indien gij door den Geest geleid wordt , zo zijt gij niet onder de wet .
19 De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid,
20 Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen,
21 Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen , en dergelijke; van dewelke ik u te voren zeg, gelijk ik ook te voren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beerven .
22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
23 Tegen de zodanigen is de wet niet .
24 Maar die van Christus zijn, hebben het vlees gekruist met de bewegingen en begeerlijkheden.
25 Indien wij door den Geest leven, zo laat ons ook door den Geest wandelen .
26 Laat ons niet zijn zoekers van ijdele eer, elkander tergende, elkander benijdende.
Ik laat het Woord maar spreken, ik had een geweldige tekst in gedachten en reeds opgeschreven maar het bovenstaande spreekt voor zich.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Oorspronkelijk gepost door Egbert
En lecram mijn opmerking kwam voort uit jou opmerking die hier onder staat. Te hard rijden mag wel even als het maar na twaalven gebeurt en er niemand last van heeft. Fout is fout ook na twaalven
"In dit geval viel het wel mee hoor. Het was ver na twaalf uur en geen kip op de weg.
Beetje flauw om nu op deze manier te reageren. Iedereen rijdt weleens harder dan de max. snelheid op deze tijdstippen."
Wellicht als je mijn reacties hier leest, zal het je duidelijk worden hoe ik erover denk. En juist dat bijbelgedeelte wat jij daar neerzet, zal ik aanvoeren om te laten zien dat dit voor mij geen zonde is.
Je maakt juist een onderscheid tussen 'grote' en 'kleine' zonden als je meent dat harder rijden voor jou zonde is. En waarom? Als je weet dat je vandaag op enig moment harder hebt gereden (en dat doen we allemaal, probeer maar eens absoluut niet boven de 50/80/100 uit te komen, dat lukt je niet. Als het verkeer 60 rijdt, doe jij het ook) dan is dat voor jou een zonde en dien je die zonde onder berouw te belijden. En dat gebeurt niet (neem ik aan). Dan is die zonde dus minder zwaar voor je als dat je bijv. hebt gestolen. En ben je inconsequent.
Zooo, net weer ff lekker met de motor ver over de 200 gereden. Het ging zo snel, dat ik nauwelijks op mijn teller kon kijken, maar ik zat niet ver bij de 300 vandaan, schat ik. En dan met ruim 100 door de bochten! Af en toe slipt dan je achterband wat opzij, een soort sliding. Overigens, deden mijn medemotorrijders het ook, we reden nl. een wedstrijdje. Dan stijgt de adrenaline behoorlijk hoog, moet je weten!
Maar of het verantwoord was??? :in:in
:bou::bou::bou:o:o
Ik heb een vriend die zulke mensen af en toe van de weg moet krabben. Moetie naar die mensen hun huis toe en tegen de vrouw en kinderen zeggen dat hij net hun vader tussen het zoab heb weg gepeutert.