Welk boek ben je nu aan het lezen? [2]

Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Nog wat: Een echtpaar die aan het werk waren voor het communistisch regime. De man begon zoieens te zien, dat als hij geen duim had, dat hij dan geen werk kon doen, en als zijn duim net zolang was als zijn teen, dat hij dan ook geen werk kon doen.
:pu
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Cornelius
Een boekje getiteld "Christuskennis en de toegang tot heilig avondmaal" van Ds. C.J. Meeuse.

Mooi om te lezen. Vooral als het gaat om een levende bediening te onderscheiden van een beschouwelijk is dit de moeite waard.

[Aangepast op 31/3/05 door Cornelius]
Is dit een nieuw boekje? Of juist niet? Ik ken het niet.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Cornelius

Bericht door Cornelius »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Een boekje getiteld "Christuskennis en de toegang tot heilig avondmaal" van Ds. C.J. Meeuse.

Mooi om te lezen. Vooral als het gaat om een levende bediening te onderscheiden van een beschouwelijk is dit de moeite waard.

Ik heb het boekje al een jaar of zeven in huis. Echter nooit verder gekomen dan de eerste 2 hoofdstukken. Het is een dun boekje en is een bewerking van een lezing die Ds. Meeuse heeft gehouden op een predikanten conferentie. Het is zeer praktisch en zoals gezegd de moeite waard. Omdat ik via vrienden vernam dat men in Ger. Gem. van Gouda ahw "de rem" er een beetje op zet en ik in onze eigen gemeente een wat beschouwelijke sfeer proef, heb ik even naar het boekje gegrepen.

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Nog wat: Een echtpaar die aan het werk waren voor het communistisch regime. De man begon zoieens te zien, dat als hij geen duim had, dat hij dan geen werk kon doen, en als zijn duim net zolang was als zijn teen, dat hij dan ook geen werk kon doen.
:pu
Ben ik onduidelijk?;)
Sabra

Bericht door Sabra »

Jitschak Rabin, Soldaat van de vrede door David Horowitz
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Berichten uit het Blauwe Huis van Hella Haasse.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
nicname

Bericht door nicname »

* De Christinnereis (John Bunyan)
* De toeleidende weg tot Christus (ds. C. Harinck)
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Ik heb het boekje al een jaar of zeven in huis. Echter nooit verder gekomen dan de eerste 2 hoofdstukken. Het is een dun boekje en is een bewerking van een lezing die Ds. Meeuse heeft gehouden op een predikanten conferentie. Het is zeer praktisch en zoals gezegd de moeite waard. Omdat ik via vrienden vernam dat men in Ger. Gem. van Gouda ahw "de rem" er een beetje op zet en ik in onze eigen gemeente een wat beschouwelijke sfeer proef, heb ik even naar het boekje gegrepen.

Ds. Meeuse hanteert zelf (gelukkig) een hele ruime Avondmaalspraktijk.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
timo

Bericht door timo »

[font=Tahoma]Een aanrader God leren kennen van JP Packer [/font]
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik lees momenteel "Het verhaal gaat" van Nico ter Linden. Stuitend vrijzinnig, het blijven fabeltjes, maar o wat een taalgebruik.

Bijvoorbeeld: De schepping van Eva. Eerst beschrijft Ter Linden hoe Adam de dieren namen geeft en ontdekt dat ze allemaal met z'n tweeën zijn: leeuw en leeuwin, meeuw en meeuwin. Dan bednkt hij: waarom is er geen mannin? Hij gaat slapen en als hij wakker wordt staat daar het mooiste dat hij ooit gezien heeft: een vrouw. En dan staat er: God gaf hem zijn beminde in de slaap. Met een knipoog naar Psalm 127. Prachtig vind ik dat.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ik lees momenteel "Het verhaal gaat" van Nico ter Linden. Stuitend vrijzinnig, het blijven fabeltjes, maar o wat een taalgebruik.

Bijvoorbeeld: De schepping van Eva. Eerst beschrijft Ter Linden hoe Adam de dieren namen geeft en ontdekt dat ze allemaal met z'n tweeën zijn: leeuw en leeuwin, meeuw en meeuwin. Dan bednkt hij: waarom is er geen mannin? Hij gaat slapen en als hij wakker wordt staat daar het mooiste dat hij ooit gezien heeft: een vrouw. En dan staat er: God gaf hem zijn beminde in de slaap. Met een knipoog naar Psalm 127. Prachtig vind ik dat.
Ik heb een keer op de radio een stukje van hem gehoord, dat hij voorlas uit Job, als ik het goed onthouden heb.
Ademloos! Zo mooi!
Be yourself, there are plenty of others.
Unionist

Bericht door Unionist »

Tja, als je het hem zelf hoort voorlezen luister je inderdaad ademloos. Je kunt hem op zondagmiddadg net voor de kerkdienst om 16.45 op 747 AM horen.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Tja, als je het hem zelf hoort voorlezen luister je inderdaad ademloos. Je kunt hem op zondagmiddadg net voor de kerkdienst om 16.45 op 747 AM horen.
dan zit ik al een kwartier ademloos te luisteren......;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
mooi he? :)
Be yourself, there are plenty of others.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
mooi he? :)
eh...... mijn kerkdienst begint om 16:30 uur.
inderdaad mooi ja! :du
Gesloten