Verbondsautomatisme

WSO

Bericht door WSO »

Dit hangt binnen de GerGem ook nog in de lucht:

uitspraak PS 1948

Het gebod kom tot allen, maar de belofte alleen tot Gods volk en een onbekeerde mag niet pleiten op de beloften.

In 1945 is al besloten dat de algemene genade niet zijn grond vindt in Christus kruisverdienste. Als je je onbekeerd weet kun je dus ook al niet meer bidden 'om Christus wil'.
Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door WSO

uitspraak PS 1948

Het gebod kom tot allen, maar de belofte alleen tot Gods volk en een onbekeerde mag niet pleiten op de beloften.

In 1945 is al besloten dat de algemene genade niet zijn grond vindt in Christus kruisverdienste. Als je je onbekeerd weet kun je dus ook al niet meer bidden 'om Christus wil'.
Toch hoor ik ook steeds meer dominees dat je mag pleiten op de beloften die in Gods Woord staan. Of lijkt dat maar zo?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Adryan
Oorspronkelijk gepost door WSO

uitspraak PS 1948

Toch hoor ik ook steeds meer dominees dat je mag pleiten op de beloften die in Gods Woord staan. Of lijkt dat maar zo?
NEE dat IS ZO !!!
Nee dat is niet zo... Was 't maar waar... Ongetwijfeld zijn er -ook binnen de GG- gemeenten waarvoor het waar is wat Maninne signaleert, maar helaas zijn er ook héél veel gemeenten waar dit bepaald niét waar is. Ik zal 't je sterker vertellen: gistermorgen een preek gehoord waarin de naam van Christus niet eens genoemd werd! O ja, toch één keer, helemaal aan 't eind, in deze zin: "In zijn preken nam Paulus zijn gemeente elke keer mee naar de rechterstoel van Christus". Als dat ene zinnetje niet was uitgesproken, zou de énige Naam door welke we kunnen zalig worden niet genoemd zijn. Wèl de wet, wel Gods heiligheid, wel de voetbalgekte - maar niet de weg gewezen naar Christus. Ik vond 't heel erg - en ik vrees dat dit veel vaker gebeurt. Maninne: dat is óók GG...
~~Soli Deo Gloria~~
Auto

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door lily
alle mensen kan pleden op de belooften.
en dat is niet alles, de besten nieuws
is dat hij zal antwoorden,
vragen en uw ZAL hebben!!!!!
Dan moet je wel weten wat de beloften zijn en hoe je de beloften kan eigenen.

In een gemiddelde christ.ger.kerk zit iedereen in het verbond en iedereen pleit op de beloften, maar als je verder vraagt dan is het triest om te zeggen maar ze weten niet eens wat de rijke inhoud van de belofte is. Daarnaast wordt er in de meeste gevallen alleen van de positieve kant uitgegaag en wordt de negatieve kant vergeten.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door lily
dat bedoel ik niet , ik kan niet snappen
hoe dat en kerk kan alleen bekeerde
lits hebben, daar zal altijd wezen de
geiten tussen de schappen.
Hoe sprak Paulus de gemeenten aan Lily?

Aan de gelovigen en ongelovigen van ....?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie