Kerkgang aanstaande zondag?
Re: Kerkgang aanstaande zondag?
Ik ontmoet weinig bezorgde mensen. Als men al bezorgd is is het omdat men bang is ziek te worden of om een baan te verliezen. Ze zullen er wel zijn, maar ik ontmoet er heel weinig. Ernst is in deze dagen, zo het lijkt taboe. Als je over serieuze zaken begint, dan begint de gesprekspartner al heel snel over een ander en luchtiger onderwerp. We leven in een wat godsdienst betreft zeer zorgeloze tijd. Tenminste ik ontmoet weinig verontrusten. En als die er zijn, dat constateer ik ook (en ik bedoek niet op dit forum) dan wordt hun het leven zuur gemaakt
Ik zie een nieuw bericht, en ik vrees dat het voor een groot deel waar is. De doop en het avondmaal worden overschat, onderschat of verkeerd verstaan.
Ik zie een nieuw bericht, en ik vrees dat het voor een groot deel waar is. De doop en het avondmaal worden overschat, onderschat of verkeerd verstaan.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
We gaan hier weer on topic.
Deze topic gaat over kerkgang aanstaande zondag. Niet over Rijssen of over de vraag of de kerkgang belangrijk is voor ons behoud. Wil je het daar over hebben, open aan andere topic, a.u.b.
Dringend verzoek: Zou u alstublieft die berichtjes over onze gemeente willen weghalen?Ad Anker schreef:Deze topic gaat over kerkgang aanstaande zondag. Niet over Rijssen of over de vraag of de kerkgang belangrijk is voor ons behoud. Wil je het daar over hebben, open aan andere topic, a.u.b.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wij zullen aanstaande zondag niet naar kerk kunnen. En dat doet erg zeer.
Sterkte Zeeuw!Zeeuw schreef:Wij zullen aanstaande zondag niet naar kerk kunnen. En dat doet erg zeer.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
! Volgende overtreding is waarschuwing.Ad Anker schreef:Deze topic gaat over kerkgang aanstaande zondag. Niet over Rijssen of over de vraag of de kerkgang belangrijk is voor ons behoud. Wil je het daar over hebben, open aan andere topic, a.u.b.
In de gemeente die wij bezoeken blijft het bezoekersaantal hetzelfde als voorheen.
Zingen doen we al tijden niet, en dat blijft uiteraard zo.
Mondkapjes bij binnenkomst en vertrek wordt nu wel dringend geadviseerd.
Zingen doen we al tijden niet, en dat blijft uiteraard zo.
Mondkapjes bij binnenkomst en vertrek wordt nu wel dringend geadviseerd.
Nog geen bericht van de kerkenraad... Dat wordt vanavond checken of we morgen naar de kerk kunnen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-
Bij ons schalen ze iets af qua aantal kerkgangers. Verder geloof ik bij in en uitgang van de kerk een mondkapje.
En we zingen iets minder.
Morgen moet mijn vrouw een test doen, ze heeft koorts, hoesten en keelklachten. Ik mag eigenlijk niet eens naar de Hoogvliet voor een paar boodschapjes
Maar volgens de GGD kon het nog wel maar dan wel met een mondkapje...
En we zingen iets minder.
Morgen moet mijn vrouw een test doen, ze heeft koorts, hoesten en keelklachten. Ik mag eigenlijk niet eens naar de Hoogvliet voor een paar boodschapjes

Maar volgens de GGD kon het nog wel maar dan wel met een mondkapje...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Zojuist bericht gehad: er wordt afgeschaald maar niet naar 30. Ik schat in de praktijk zo'n 70 mensen (wij zijn een kleine gemeente) Zingen maar 1x en eigen verantwoording wel of geen mondkapje.
Morgenochtend zijn we aan de beurt dus dat is wel fijn. Tot nu toe hadden we een roulerend schema, maar met deze verdeling zit dat er niet meer in denk ik.
Morgenochtend zijn we aan de beurt dus dat is wel fijn. Tot nu toe hadden we een roulerend schema, maar met deze verdeling zit dat er niet meer in denk ik.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
- FlyingEagle
Hier ook afgeschaald naar 100 personen en advies om mondkapjes te dragen. Aantal zangmomenten wordt verminderd.
- Maanenschijn
Citaat uit de e-mail van de kerkenraad:
Ten aanzien van komend zondag hebben we als kerkenraad en kerkvoogdij afgesproken dat iedereen die zich heeft aangemeld naar de kerk kan komen. Dit gezien de verdeling van het aantal kerkgangers over de drie kerkdiensten en het aantal aanmeldingen. Het aantal kerkgangers is per dienst beduidend lager dan in voorgaande diensten.
Wel willen we nogmaals nadrukkelijk oproepen op u te houden aan de navolgende maatregelen:
- Dat u thuis blijft wanneer u verkoudheidsklachten of koorts hebt;
- Bij binnenkomst wordt u verzocht uw handen te desinfecteren;
- Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog;
- Ga twee stoelen (1.5m1) uit elkaar zitten en volg daarbij de aanwijzingen van de koster goed op. Gezinsleden mogen bij elkaar zitten;
- U wordt dringend verzocht ingetogen te zingen;
- Tussen de Wetslezing en Schriftlezing zingen we geen Psalm. Verder zingen we 1 vers per Psalm;
- Neem uw eigen Bijbel mee;
- Houd u aan de 1.5m1 afstand, zowel binnen als buiten het kerkgebouw;
- Het voorste gedeelte van de aanwezigen dient het kerkgebouw via de deur van de technische ruimte te verlaten;
- Het advies vanuit landelijke kerk is om bij het in- en uitgaan van de kerk een mondkapje te dragen;
D.V. volgende week bekijken we als kerkenraad of verdere aanscherpingen nodig zijn.
Ten aanzien van komend zondag hebben we als kerkenraad en kerkvoogdij afgesproken dat iedereen die zich heeft aangemeld naar de kerk kan komen. Dit gezien de verdeling van het aantal kerkgangers over de drie kerkdiensten en het aantal aanmeldingen. Het aantal kerkgangers is per dienst beduidend lager dan in voorgaande diensten.
Wel willen we nogmaals nadrukkelijk oproepen op u te houden aan de navolgende maatregelen:
- Dat u thuis blijft wanneer u verkoudheidsklachten of koorts hebt;
- Bij binnenkomst wordt u verzocht uw handen te desinfecteren;
- Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog;
- Ga twee stoelen (1.5m1) uit elkaar zitten en volg daarbij de aanwijzingen van de koster goed op. Gezinsleden mogen bij elkaar zitten;
- U wordt dringend verzocht ingetogen te zingen;
- Tussen de Wetslezing en Schriftlezing zingen we geen Psalm. Verder zingen we 1 vers per Psalm;
- Neem uw eigen Bijbel mee;
- Houd u aan de 1.5m1 afstand, zowel binnen als buiten het kerkgebouw;
- Het voorste gedeelte van de aanwezigen dient het kerkgebouw via de deur van de technische ruimte te verlaten;
- Het advies vanuit landelijke kerk is om bij het in- en uitgaan van de kerk een mondkapje te dragen;
D.V. volgende week bekijken we als kerkenraad of verdere aanscherpingen nodig zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- Lilian1975
Hier ook iets afgeschaald. Van 180 naar 120 per dienst. Nog maar drie zangmomenten en advies mondkapje bij binnenkomst en uitgaan. Er werd benadrukt dat het zingen tot nu toe veilig was. Maar gezien de kou er minder open kan. En deze vermindering in aantal was vanwege de oplopende cijfers.
Dat zingen is toch wel een dingetje.....
Zingen is één van de hoogtepunten van een eredienst maar 2 of 4 voorzangers is toch ook prima voor tijdelijk.
Bij véél mensen word thuis, voor, tijdens en na corona, NOOIT gezongen......
Zingen is één van de hoogtepunten van een eredienst maar 2 of 4 voorzangers is toch ook prima voor tijdelijk.
Bij véél mensen word thuis, voor, tijdens en na corona, NOOIT gezongen......
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!