Warmte

Hoe goed kun jij tegen de warmte?

1
4
10%
2
5
12%
3
8
20%
4
3
7%
5
3
7%
6
2
5%
7
3
7%
8
4
10%
9
3
7%
10
6
15%

Totaal aantal stemmen: 41

ejvl

Re: RE: Re: Warmte

Bericht door ejvl »

Orchidee schreef:Wij gaan niet eerder van het gas af dan als het MOET.

Neem aan dat ze je niet "in de kou laten staan".
Maar wel ontmoedigt, het zal steeds duurder gaan worden.
Een airco die kan verwarmen met zonnepanelen is dan meer interessant dan gas.
Orchidee

Re: Warmte

Bericht door Orchidee »

Voorlopig laat mijn budget dat alles niet toe (helaas) anders wist ik het wel
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hier daalt de temperatuur snel ivm onweersbuien.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:Hier daalt de temperatuur snel ivm onweersbuien.
Kijk uit, straks kijken de nieuwsgierige onder ons op de buienradar, en kunnen na een bliksem snelle analyse weten waar je ongeveer woont :jongle
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

De lucht is hier helemaal grijs met geel. En horen de donder. Daarnet waaide er ineens van alles om. Zelfs een struikje uit de grond gerukt. Vreemde gewaarwording. Leek net zo alleen bij ons achter. Bij ons rijtje. Voor en verderop niets te merken. Parasolvoet zo'n zware werd gewoon opzij geblazen en de parasol lag opzij.
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 11 aug 2020, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
CvdW

Bericht door CvdW »

Vroeger kon ik goed tegen de warmte, zeker als ik voor mijn werk in tropische oorden was.
Nu thuis heb ik meer moeite. Luchtvochtigheid speelt hierbij een belangrijke rol.
Toen ik voor mijn werk in Israël was was het er 36 graden Celsius. Ik liep nog met jas en hoofddeksel op, maar daar was droge lucht.
DDD

Bericht door DDD »

De lucht in Zuid Holland was heel bijzonder inderdaad. Ik ben ook drie keer naar buiten gelopen om het goed te bekijken. Geen idee wat dat nu was. Het is hier ook windstil. Terwijl het in Utrecht echt hard waaide. Het was 30 graden maar het voelde als 22.

Hier heb ik het echter met alleen een natte zwembroek aan nog niet koud buiten.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

DDD schreef:De lucht in Zuid Holland was heel bijzonder inderdaad. Ik ben ook drie keer naar buiten gelopen om het goed te bekijken. Geen idee wat dat nu was. Het is hier ook windstil. Terwijl het in Utrecht echt hard waaide. Het was 30 graden maar het voelde als 22.

Hier heb ik het echter met alleen een natte zwembroek aan nog niet koud buiten.
Het was eenbeetje onheilspellend ja. En echt zo vreselijk warm. Net of je een vochtige warme deken om je heen hebt. Het doet ook wat met je hersenen. Een van de kinderen zat aan mij. Gewoon een hand op mijn arm. Ik voelde gewoon een soort agressief gevoel opkomen. Wat gelijk verdween nadat ik vriendelijk doch dringend verzocht er snel mee te stoppen. Maar ook de natuur was helemaal stil.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

De lucht was hier roze. Ook heel bijzonder.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:De lucht was hier roze. Ook heel bijzonder.
Je hebt natuurlijk altijd bijzondere gebieden :?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik hoorde dat zelfs deskundigen van het KNMI voor een raadsel staan dat het zo snel opwarmt, en vooral de duur van de hitte en de hoge nachttemperaturen zijn bijzonder.

Als ik eerlijk mijn gedachten laat gaan overkomt me dit niet helemaal onverwacht. Ik zie namelijk een breder verband dan de natuurwet. En als we zien hoe ons land en de wereld meer een meer de spot drijven met God en godsdienst en de godsdienst die er nog in de mens zit zich meer en meer vijandig openbaart naar de oude leer, dan zouden we toch eens moeten nadenken. Wie bestuurt dit? Waarom? Is er een reden? Ik weet ook wel wat de Heere Jezus sprak over degenen waarop de toren van Siloam viel. Toch zijn de voorzegde oordelen (en de naar een toppunt stijgende ongerechtigheid) reden om te denken aan de oordelen van God die (zo lang en zo ernstig) van de kansels klonken waar de Waarheid onverkort werd gebracht.

Zo zijn er meer dingen die echt opvallen: een mens gaat tegenspreken als we corona een oordeel van God noemen. Het mag hooguit een vingerwijzing worden genoemd. Dit is voor ons ook een teken dat er meer is, wat de godsdienst niet wenst te aanvaarden.

Denk aan de uiterst godsdienstige farizeeën. Vanwaar kwam die vijandschap? Denk aan de profeten, die niet dan kwaad profeteerden. Die moesten uiteindelijk sterven. En later... bouwden de vrome farizeeën hun graven. Neen, dat zouden zij nooit hebben gedaan! Wat een ontdekking.... En dit is wel iets om ernstig over na te denken. Onze tijd draagt zeker een apocalyptisch karakter.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:Ik hoorde dat zelfs deskundigen van het KNMI voor een raadsel staan dat het zo snel opwarmt, en vooral de duur van de hitte en de hoge nachttemperaturen zijn bijzonder.

Als ik eerlijk mijn gedachten laat gaan overkomt me dit niet helemaal onverwacht. Ik zie namelijk een breder verband dan de natuurwet. En als we zien hoe ons land en de wereld meer een meer de spot drijven met God en godsdienst en de godsdienst die er nog in de mens zit zich meer en meer vijandig openbaart naar de oude leer, dan zouden we toch eens moeten nadenken. Wie bestuurt dit? Waarom? Is er een reden? Ik weet ook wel wat de Heere Jezus sprak over degenen waarop de toren van Siloam viel. Toch zijn de voorzegde oordelen (en de naar een toppunt stijgende ongerechtigheid) reden om te denken aan de oordelen van God die (zo lang en zo ernstig) van de kansels klonken waar de Waarheid onverkort werd gebracht.

Zo zijn er meer dingen die echt opvallen: een mens gaat tegenspreken als we corona een oordeel van God noemen. Het mag hooguit een vingerwijzing worden genoemd. Dit is voor ons ook een teken dat er meer is, wat de godsdienst niet wenst te aanvaarden.

Denk aan de uiterst godsdienstige farizeeën. Vanwaar kwam die vijandschap? Denk aan de profeten, die niet dan kwaad profeteerden. Die moesten uiteindelijk sterven. En later... bouwden de vrome farizeeën hun graven. Neen, dat zouden zij nooit hebben gedaan! Wat een ontdekking.... En dit is wel iets om ernstig over na te denken. Onze tijd draagt zeker een apocalyptisch karakter.
Laten we ons maar bij Schrift en Belijdenis houden. David zegt in Psalm 72 dat zolang de zon, die de afgelopen week weer zo uitbundig mocht schijnen, en de maan er zijn, Zijn Naam van kind tot kind voortgeplant zal worden.

En Jezus zei Zelf dat nog het einde niet is. God gaat dwars door alle wereldweeën heen door met Zijn Kerkvergaderend werk, tot de laatste zal zijn toegebracht. En dan is de grote en de meest belangrijkste vraag of wij daar bij zullen zijn. Dan komen alle vragen over Gods voorzienigheid niet meer op de eerste plaats, maar is de vraag: 'Wat moet ík doen, opdat ik zalig worde?'
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Ik kreeg het zojuist koud buiten bij 26 graden. Dus je went er ook een beetje aan, heb ik het idee.
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:De lucht was hier roze. Ook heel bijzonder.
Ja hier ook en gelig op sommige plekken heel mooi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:Ik hoorde dat zelfs deskundigen van het KNMI voor een raadsel staan dat het zo snel opwarmt, en vooral de duur van de hitte en de hoge nachttemperaturen zijn bijzonder.

Laten we ons maar bij Schrift en Belijdenis houden. David zegt in Psalm 72 dat zolang de zon, die de afgelopen week weer zo uitbundig mocht schijnen, en de maan er zijn, Zijn Naam van kind tot kind voortgeplant zal worden.

En Jezus zei Zelf dat nog het einde niet is. God gaat dwars door alle wereldweeën heen door met Zijn Kerkvergaderend werk, tot de laatste zal zijn toegebracht. En dan is de grote en de meest belangrijkste vraag of wij daar bij zullen zijn. Dan komen alle vragen over Gods voorzienigheid niet meer op de eerste plaats, maar is de vraag: 'Wat moet ík doen, opdat ik zalig worde?'
Of ja kom Heere Jezus...ja kom haastig.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie