Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

HersteldHervormd
Berichten: 6266
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Jantje schreef:
Hollander schreef:Is € 00.000 bewust gekozen om het meer te laten lijken dan het is?
Dat staat mooi in de opmaak.
Precies, anders krijg je weer commentaar over de opmaak :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Wie zegt dat, over die lonen onder de € 30.000 ?
Ik ging uit van een inkomen van ongeveer € 2.000,- per maand.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Hollander schreef:
windorgel schreef:Misschien goed om je te realiseren: een fulltime werkende eerstegraads docent in het VO (LD-schaal) zit tegenwoordig al in de categorie 80.000-100.000 euro bruto per jaar.
Misschien goed om bij de feiten te blijven: https://ambtenarensalaris.nl/wp-content ... 3-2020.pdf
€ 5.700 per maand, 8% vakantiegeld en 8% eindejaarsuitkering. Dan kom ik op bijna 80k.
Juist ja, dan heb je het over de allerhoogste schaal, namelijk LD12. Dat is dus niet de standaard fulltime werkende eerstegraads docent in het VO (LD), maar de hoogst ingeschaalde fulltime werkende eerstegraads docent in het VO. Daarbij komt ook nog dat je dan niet in de categorie 80.000-100.000 zit, maar rond de max. 78.000. Ofwel, blijf bij de feiten, want het gaat hier domweg over de allerhoogste schaal in het VO.
Ik kom bij 5700*14 op ongeveer 80k. Maar inderdaad, niet de bandbreedte tussen 80-100k.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Ken jij ze niet Zeeuw? Ik hoor dat nl heel veel.
Jij vormt er een mening over. Ik niet.
Wil je geen antwoord geven? ;)
Ik hoor ze niet veel. En zeker niet op de manier zoals jij het negatief schetst. En ik heb toch veel familie in de zorg.
Piet Puk
Berichten: 5503
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Piet Puk »

Nathanaël schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Ken jij ze niet Zeeuw? Ik hoor dat nl heel veel.
Met 'van horen zeggen' kan ik niet zo veel. Zeker niet als het anoniem beweerd wordt op een forum. Bovendien: dat jij iets hebt horen zeggen, betekent niet dat alle lonen onder de € 30.000,- per jaar van moeders zijn die op zondag werken in de zorg. Dat is erg generaliserend en bovendien ook kwetsend richting de mannelijke forummers onder ons die een lager inkomen hebben en ook nog eens eenverdiener zijn.
-Ook gequote reactie op verzoek van medeforummer verwijderd-
-Reactie verwijderd op verzoek van medeforummer-
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 22 jun 2020, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:Ik kom bij 5700*14 op ongeveer 80k. Maar inderdaad, niet de bandbreedte tussen 80-100k.
*14 klopt pas vanaf december 2020. Tot nu toe was EJU 7,4% eindejaarsuitkering. Nieuwe CAO is pas 8%. Vooralsnog is, in de genoemde LD-categorie, de 80.000 niet aangetikt met een 1,0 contract.
Bovendien, nogmaals, hebben we het hier over de maximale schaal. Die ook nog eens door een kleine minderheid wordt ontvangen.

Verder hoop ik dat voor niemand het salaris de primaire drijfveer is voor zijn/haar leven. Levensonderhoud is noodzakelijk, alle overige financiële (on)mogelijkheden zijn wat dat betreft secundair.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:Ik kom bij 5700*14 op ongeveer 80k. Maar inderdaad, niet de bandbreedte tussen 80-100k.
*14 klopt pas vanaf december 2020. Tot nu toe was EJU 7,4% eindejaarsuitkering. Nieuwe CAO is pas 8%. Vooralsnog is, in de genoemde LD-categorie, de 80.000 niet aangetikt met een 1,0 contract.
Bovendien, nogmaals, hebben we het hier over de maximale schaal. Die ook nog eens door een kleine minderheid wordt ontvangen.

Verder hoop ik dat voor niemand het salaris de primaire drijfveer is voor zijn/haar leven. Levensonderhoud is noodzakelijk, alle overige financiële (on)mogelijkheden zijn wat dat betreft secundair.
Ik lees de CAO, https://www.vo-raad.nl/system/downloads ... O_2020.pdf, als ingaande op 1-1-2020. Maar ik begrijp dat je over de laatste 500 euro graag je zin wil krijgen. Bij deze.

En ja, inderdaad een kleine minderheid. Overigens is de range tussen 60 en 80k ook goed van verdienste.

Met je één na laatste zin ben ik het zeker eens. Met de laatste kan ik niet zoveel.
windorgel
Berichten: 1386
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door windorgel »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:Ik kom bij 5700*14 op ongeveer 80k. Maar inderdaad, niet de bandbreedte tussen 80-100k.
*14 klopt pas vanaf december 2020. Tot nu toe was EJU 7,4% eindejaarsuitkering. Nieuwe CAO is pas 8%. Vooralsnog is, in de genoemde LD-categorie, de 80.000 niet aangetikt met een 1,0 contract.
Bovendien, nogmaals, hebben we het hier over de maximale schaal. Die ook nog eens door een kleine minderheid wordt ontvangen.

Verder hoop ik dat voor niemand het salaris de primaire drijfveer is voor zijn/haar leven. Levensonderhoud is noodzakelijk, alle overige financiële (on)mogelijkheden zijn wat dat betreft secundair.
Ik heb ook niet beweerd dat alle docenten dat salaris hebben, maar ik gaf het aan om de bijzonderheid van die hoge categorieën wat te relativeren. Je hoeft niet een heel bijzondere baan te hebben om boven de 80k uit te komen.
Inclusief bindingstoelage komt de LD-docent die op het maximum van de schaal zit zeker wel boven de 80k. En de meeste LD-docenten zitten op het maximum van de schaal. Ze zijn vaak doorgestroomd vanuit LC en dan zit je na een jaar op het maximum van LD.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

windorgel schreef:
Hollander schreef:
Zeeuw schreef:Ik kom bij 5700*14 op ongeveer 80k. Maar inderdaad, niet de bandbreedte tussen 80-100k.
*14 klopt pas vanaf december 2020. Tot nu toe was EJU 7,4% eindejaarsuitkering. Nieuwe CAO is pas 8%. Vooralsnog is, in de genoemde LD-categorie, de 80.000 niet aangetikt met een 1,0 contract.
Bovendien, nogmaals, hebben we het hier over de maximale schaal. Die ook nog eens door een kleine minderheid wordt ontvangen.

Verder hoop ik dat voor niemand het salaris de primaire drijfveer is voor zijn/haar leven. Levensonderhoud is noodzakelijk, alle overige financiële (on)mogelijkheden zijn wat dat betreft secundair.
Ik heb ook niet beweerd dat alle docenten dat salaris hebben, maar ik gaf het aan om de bijzonderheid van die hoge categorieën wat te relativeren. Je hoeft niet een heel bijzondere baan te hebben om boven de 80k uit te komen.
Inclusief bindingstoelage komt de LD-docent die op het maximum van de schaal zit zeker wel boven de 80k. En de meeste LD-docenten zitten op het maximum van de schaal. Ze zijn vaak doorgestroomd vanuit LC en dan zit je na een jaar op het maximum van LD.
Wat direct aangeeft waarom docenten dan vrijwel altijd tot hun pensioen blijven zitten waar ze zitten.
windorgel
Berichten: 1386
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door windorgel »

Los van de persoon: een directeur in het VO zit in ieder geval in schaal 13 (max 86255 bruto bij fulltime), maar vaak in schaal 14 (max 94720 bruto bij fulltime). Of het schaal 13 of 14 is hangt af van de mate waarin de school bevoegdheden heeft gedelegeerd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Mara »

Het is eigenlijk geen juiste vraagstelling.
Sommige RFers zijn niet de kostwinner nl.
Dus dan zou de vraag moeten zijn: wat is het gezamenlijke inkomen? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17526
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door huisman »

Mara schreef:Het is eigenlijk geen juiste vraagstelling.
Sommige RFers zijn niet de kostwinner nl.
Dus dan zou de vraag moeten zijn: wat is het gezamenlijke inkomen? :)
Dat is bij ons makkelijk. Altijd éénverdiener geweest. Met 6 kinderen een ideale situatie.
Het geheimhouden van je salaris is wel erg Nederlands. Als militair hoef je alleen maar naar de rang van je collega te kijken en je weet zijn salaris.
Ik ben Majoor bij de luchtmacht en zit op mijn maximum. De salaristabellen van defensie zijn openbaar .In mijn functie komt daar maandelijks nog een behoorlijke toelage bovenop. Die is dan weer niet openbaar :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 6266
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Mara schreef:Het is eigenlijk geen juiste vraagstelling.
Sommige RFers zijn niet de kostwinner nl.
Dus dan zou de vraag moeten zijn: wat is het gezamenlijke inkomen? :)
Dan had ik de staffels wel op kunnen schalen per 20.000.

Nouja, de volgende poll maakt iemand anders maar weer dan :?

Ik voelde me niet aangevallen hoor Mara :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28950
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

FlyingEagle schreef:
windorgel schreef:Misschien goed om je te realiseren: een fulltime werkende eerstegraads docent in het VO (LD-schaal) zit tegenwoordig al in de categorie 80.000-100.000 euro bruto per jaar.
Serieus? Dat is echt veel hoor!
Dat wist ik ook niet. Ik vind dat inderdaad absurd veel.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2479
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bonny »

huisman schreef:Het geheimhouden van je salaris is wel erg Nederlands. Als militair hoef je alleen maar naar de rang van je collega te kijken en je weet zijn salaris.
Ik ben Majoor bij de luchtmacht en zit op mijn maximum. De salaristabellen van defensie zijn openbaar .In mijn functie komt daar maandelijks nog een behoorlijke toelage bovenop. Die is dan weer niet openbaar :garde
Even gecheckt :D . Nu snap ik ook hoe je zo vaak nieuwe boeken kan kopen :langue .
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie