Valcke schreef:Amstelodamense schreef:... Stel eens wat meer vragen in plaats van met je oordeel klaar te staan...
O.k. ik had inderdaad kunnen vragen of je je nooit zorgen maakt of de BGT wel getrouw genoeg is.
Zeker ook omdat er (kennelijk ook in jouw kerkverband) toch wel ernstig voor gewaarschuwd wordt.
Mijn vraag is dan ook: op welke gronden meen je dat het verantwoord is de BGT te gebruiken?
Ja kijk, in mijn kerkverband wordt blijkbaar ook gewaarschuwd tegen de HSV. Dus in die zin kan ik dat niet helemaal serieus nemen.
Je laatste vraag: goede vraag. Wellicht stel ik me die vraag wel te weinig, zou heel goed kunnen. Ik vind het echter belangrijk dat als wij Bijbel lezen (we doen dit onder andere, maar zeker niet alleen bij de maaltijden), de kinderen het begrijpen. Het heeft heel weinig zin om uit de SV te lezen met kinderen van 4, 7 en 10 jaar oud (althans, in my humble opinion). Om ze dan toch wat mee te geven, lezen we uit de BGT.
En serieus, laatst lazen we uit Jakobus. De kinderen waren geschokt door de scherpe taal die daar stond. Het kwam echt binnen. Misschien vind ik dat nog wel het belangrijkst. De BGT is scherp, soms is de SV (door haar oude roots) wat meer omfloerst en daardoor niet helder.