Afwachten of verwachten - Symposium in de Doelen

refo

Bericht door refo »

Is de volgende oproep dogmatisch juist: "Gij dorre doodsbeenderen, hoort des Heeren Woord!" ?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
1) Rouwendal geeft de theologie van de Marrow men niet correct weer, hij stelt het volgende
"Als ik, om weer concreet te worden, aan een Marrow-theoloog zou vragen of ik naar Christus mag gaan, zou Hij kunnen zeggen: Jazeker, en je moet gaan in het geloof dat Hij voor jóu gestorven is en dat Hij jouw zonden vergeven heeft"
Beste Zeeuw,

Ik niet niet in waarom dit onderdeel is van een algemene verzoeningsleer. Als je tot Christus gaat gelóóf je toch dat Hij voor jouw zonden is gestorven? En dat Hij jouw zonden vergeeft? Dat is m.i. essentieel voor het geloof. Juist die nadruk op 'voor jou' geeft aan dat de verzoening hier particulier is.

Groet,

Lecram
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Hoi Kislev,

Op een ander forum heb je een uitspraak van Calvijn: "God verwacht van ons niet dat we Hem 'zoeken', maar nodigt ons eenvoudig uit tot Hem te komen."

Ik zie in de Bijbel echter beide staan: Dat we God zoeken en dat we tot Christus moeten komen. Ik zie de tegenstelling niet. We mogen God toch zoeken. Niet voor niets de belofte voor jongeren: "Wie mij vroeg zoekt, die zal Mij vinden"? Of niet?
Een mens kan uit zichzelf niet geloven. Maar niemand zal hem of haar toch tegenhouden als hij toch zoekt te geloven, aanhoudt met smeken om genade?
Plaats reactie