Alcohol vrij, XTC ook?

merel

Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door merel »

Met 14 glazen in de week behoor je als vrouw tot de categorie zware drinkers. Het is dus wel degelijk een probleem als je dat als normaal ziet
Laatst gewijzigd door merel op 19 dec 2018, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Elke dag drinken zou ik al zorgelijk vinden. Maar elke dag drinken bij het avondeten of bij het thuis komen, nog veel meer. Je moet dan nog een avond en je bent onder invloed van alcohol.
Vwb het eerste eens. Dat laatste vind ik wat overdreven. Als ik bij het eten een wijntje zou drinken, ga ik dat niet merken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Als je vijf dagen per week twee alcoholische dranken nuttigt, is dat volgens deskundigen teveel.
Ik drink zelf af en toe een glas wijn, en een krat bier per tien jaar ofzo. Het lijkt me ook niet fijn om twee glazen of meer te drinken en dat ik dan vervolgens met spoed naar het ziekenhuis moet, of naar mijn ouders; ik noem maar wat. Dus dat doe ik nooit.
Dodo

Bericht door Dodo »

Alcohol doet wel iets met je. Ook één glas. Ook als je dat zelf niet merkt.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Helemaal mee eens!
Als je als niet drinker (ik lust geen drank, behalve een paar keer per jaar een mild advocaatje met een dot slagroom) geen wijntje neemt op een verjaardag of bijeenkomst word je vaak meewarig aangekeken.
Als onze buren thuiskomen beginnen ze met een koud biertje, vervolgd door een wijntje onder het eten koken en tijdens het eten gaan ze door en na het eten nog een dessertwijntje, 7 dagen in de week, vind ik dat echt niet normaal.
Heb het weleens met ze besproken omdat ze heel vaak ons ook wat aanbieden.
Maar zij zien het ook als "gewoon".
Ze zijn ook nooit "dronken" maar wel degelijk " onder invloed".
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Re: RE: Re: Alcohol vrij, XTC ook?

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Dat laatste denk ik ook. Ik denk wel, zoals Orchidee schetst, dat iedere dag bv 2 wijntje/biertjes veel is. Dat is 14 per week. Dat vind ik misschien niet bizar, maar toch wel echt teveel en geen goed voorbeeld voor de kids.
Ik noem een willekeurig voorbeeld van iemand en niet jonge ouders met kinderen aan tafel.
Orchidee schreef:Er word veel goed én schoon gepraat omdat mensen geraakt worden als je zegt dat het echt veel is om iedere dag alcohol te nuttigen.
Ik praat niets goed, ik zie het alleen niet als verslaving, dan nog niet!
merel schreef:Met 14 glazen in de week behoorlijk je als vrouw tot de categorie zware drinkers
Niet als er alcoholvrije dagen tussen zitten.
Dodo schreef:Elke dag drinken zou ik al zorgelijk vinden. Maar elke dag drinken bij het avondeten of bij het thuis komen, nog veel meer. Je moet dan nog een avond en je bent onder invloed van alcohol.
Ik zei daarom ook:
Mara schreef:Het is pas een verslaving als je in paniek raakt als je ziet dat er geen wijn of bier in huis is en het nog snel even gaat halen.
Of ook die wijntjes en biertjes neemt als je weet dat je over een half uur in de auto zit.
Sommige ouderen vertellen mij dat ze elke avond 2 borreltjes of 2 wijntjes nemen, dan slapen ze beter. Het is ook goed voor hun bloeddruk. Ze vertellen dit gewoon aan hun huisarts.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Alcohol doet wel iets met je. Ook één glas. Ook als je dat zelf niet merkt.
Dat klopt, maar als je het niet merkt, zie ik het probleem niet.
Dodo

Bericht door Dodo »

Zeeuw schreef:
Dodo schreef:Alcohol doet wel iets met je. Ook één glas. Ook als je dat zelf niet merkt.
Je bent niet zelf de beste beoordelaar van je gedrag. Er zijn mensen stomdronken die nog steeds vinden dat ze prima functioneren en bijvoorbeeld dan in de auto stappen.
Ik hoor mezelf wel eens praten na twee glazen wijn, en dan besef ik opeens dat de wijn naar mijn hoofd stijgt. Geeft niks, ik hoef dan niet meer te rijden en geen beslissingen te nemen. Maar ik ben wel joliger en anders als ik alcohol op heb.
merel

Bericht door merel »

@ Mara dat is niet waar. Vrouwen die meer dan 14 glazen drinken, zijn overmatige drinkers. Aldus het Trombose instituut. Bij mannen ligt die grens op 21 glazen.

Ik merk wel dat mensen van de leeftijd van mijn ouders (60+) het normaler vinden om dagelijks/ met enige regelmaat te drinken dan van mijn leeftijd.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:
Zeeuw schreef:
Je bent niet zelf de beste beoordelaar van je gedrag. Er zijn mensen stomdronken die nog steeds vinden dat ze prima functioneren en bijvoorbeeld dan in de auto stappen.
Ik hoor mezelf wel eens praten na twee glazen wijn, en dan besef ik opeens dat de wijn naar mijn hoofd stijgt. Geeft niks, ik hoef dan niet meer te rijden en geen beslissingen te nemen. Maar ik ben wel joliger en anders als ik alcohol op heb.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar echt, dat heb ik niet na 1 wijntje. Dat kan ik door anderen laten bevestigen :D. Na een aantal waarschijnlijk wel. Je gewicht schijnt ook mee te spelen in het effect. Mijn vrouw van 60 kg zal het sneller voelen dan ik van 85.
Dodo

Bericht door Dodo »

Tijd voor een alcohol-polletje op dit forum :D
Hoeveel drink je per dag of per week?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

merel schreef:@ Mara dat is niet waar. Vrouwen die meer dan 14 glazen drinken, zijn overmatige drinkers. Aldus het Trombose instituut. Bij mannen ligt die grens op 21 glazen.

Ik merk wel dat mensen van de leeftijd van mijn ouders (60+) het normaler vinden om dagelijks/ met enige regelmaat te drinken dan van mijn leeftijd.
Trimbos denk ik.
Inderdaad, als je vijf dagen per week twee glazen of meer drinkt, moet je erg oppassen.
merel

Bericht door merel »

:haha inderdaad, de telefoon en tablet wijzigen zelfstandig woorden, sorry
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
merel schreef:@ Mara dat is niet waar. Vrouwen die meer dan 14 glazen drinken, zijn overmatige drinkers. Aldus het Trombose instituut. Bij mannen ligt die grens op 21 glazen.

Trimbos denk ik.
Inderdaad, als je vijf dagen per week twee glazen of meer drinkt, moet je erg oppassen.
Ik dacht dat alcohol wel een positief effect op trombose kon hebben :D
Mannetje

Bericht door Mannetje »

merel schreef::haha inderdaad, de telefoon en tablet wijzigen zelfstandig woorden, sorry
Of was het een wijntje? ;)
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie