Ad Anker schreef:@Mara, je komt met het ene na het andere artikel. Je bent breed belezen, maar als ik er één detailvraag over stel bedoel je het in het algemeen. Ik begrijp je niet helemaal meer, moet ik eerlijk bekennen.
Tja, als ik zonder artikel kom, vraag je weer naar bewijs. Ik lees veel jou en bekijk buitenlandse zenders.
(Ik heb een zoon die journalistiek studeert en daar pik ik een klein graantje van mee, w.b. waarheidsbevinding e.d.

)
Trump doet veel beloftes, w.o. het verminderen van de misdaad. Maar dat is zo'n complex geheel, dat kan hij niet waarmaken. Maar als meneer Jansen op die plaats had gezeten, evenmin. Dus dit is geen kritiek hierop, als zodanig.
Het is gewoon moeilijk.
Maar je raakt de draad kwijt als hij begint te speechen. Het is wollig, steeds diezelfde ingestudeerde gebaartjes - rechterhand, met duim en wijsvinger maakt hij een rondje, vervolgens linkerhand, gaat hij mee benadrukken en dan weer andersom - er zit kop noch staart aan.
De "gewone man" hoort zijn punten (zie eerder genoemd) en denkt: ha, die moeten we dus hebben.
Het is best lastig, want niet alleen de allerbesten hebben charisma. Dat heb je of dat heb je niet, of je nu goed bent of fout.
Je kunt je wel laten trainen in spreekvaardigheid en debatteren, maar sommige mensen hebben dit van nature.
Ad Anker schreef:Had jij liever gehad dat Clinton was gekozen? Of dat Obama nog door had mogen gaan?
Ik zag het met lede ogen aan, maar in dit geval lag mijn sympathie toch wel bij mevr Clinton.
Al is dat niet mijn keuze he! Uit twee kwaden dus.
Ik ben me momenteel aan het inlezen over Mike Pence
Bijv. in de Volkskrant:
Gouverneur Mike Pence van Indiana is in veel opzichten de anti-Trump. Hij is een bescheiden, onbekende, slechts één keer getrouwde Amerikaan, met oerconservatieve geloofsbrieven en klassiek-Republikeinse economische overtuigingen. Juist vanwege dit ogenschijnlijke gebrek aan overeenkomsten is Pence waarschijnlijk Trumps beste keus.
Of NOS
http://nos.nl/op3/artikel/2142543-wie-i ... trump.html
Dat zou dus mogelijk weleens de volgende president kunnen worden, als er iets met Trump gebeurt. Dus is het heel belangrijk om te weten wie deze man is.
Of hou jij je daar (nog) niet mee bezig?