Twee Drie-verbondsleren?

Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Ik kan mij heel goed vinden in wat Ds Van Aalst schrijft. Het is een goede aanvulling op wat ik hier schreef en wat - dat begrijp jij denk ik wel - vooral bedoeld was om tegenwicht te bieden aan hen die zoveel verder willen gaan dan Ds Van Aalst.
vooruit maar weer; jij bent net als Blaauwendraad die ook aan de ene kant van het bootje wilde hangen, om het weer "in evenwicht" te krijgen!
Ter waarschuwing: hij ging zo ver overhangen dat hij er uit viel!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Ik kan mij heel goed vinden in wat Ds Van Aalst schrijft. Het is een goede aanvulling op wat ik hier schreef en wat - dat begrijp jij denk ik wel - vooral bedoeld was om tegenwicht te bieden aan hen die zoveel verder willen gaan dan Ds Van Aalst.
vooruit maar weer; jij bent net als Blaauwendraad die ook aan de ene kant van het bootje wilde hangen, om het weer "in evenwicht" te krijgen!
Ter waarschuwing: hij ging zo ver overhangen dat hij er uit viel!
Alleen valt Adrianus er met een grote plons aan de rechterkant uit:

Afbeelding
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Auto

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
......

Auto,

Het door jouw geplaatste artikel heeft mijn volledige instemming. Met name het geciteerde heb ik ook aangegeven in deze topic.

Ik ben erg benieuwd om te weten wie dit geschreven heeft.

Kun je ons dat vertellen, hetzij in de topic of per U2U ?

Bedankt!
Degene die dat stuk geschreven heeft is ds. Golverdingen. Het komt uit zijn afstudeerscriptie aan de Theogische Universiteit van de Christ. Geref. Kerken genaamd "Om het behoud van een kerk : integratie en divergentie in de Gereformeerde Gemeenten in de periode 1928-1948 "

Het is denk ik een belangrijk stuk voor de bewustwording van de gergem. Erg leerzaam. Ik heb begrepen dat de scriptie ook in boekvorm uitkomt, maar wanneer is nog onduidelijk.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Of begrijpen wij Golverdingen verkeerd ?
Beste Zeeuw,

Ds Golverdingen heeft ongetwijfeld niet bedoeld te zeggen hetgeen nu op deze manier in deze topic tot uitdrukking komt. Het lijkt me goed als we het boek afwachten en dan zullen we zien hoe hij het wel bedoeld heeft!

Ds Golverdingen staat namelijk volledig in de lijn van ds GH Kersten en daarmee in de lijn van de Gereformeerde Gemeenten op dit moment zoals we ook kunnen lezen in het boekje Louter Genade.

Groeten Adrianus
:D:D:D:D
Hartelijke groet,

Pim.

Auto

Bericht door Auto »

Begrijp ik het goed zijn Adrianus en Pim dezelfde??????????

Oorspronkelijk gepost door Pim
Beste Zeeuw,

Ds Golverdingen heeft ongetwijfeld niet bedoeld te zeggen hetgeen nu op deze manier in deze topic tot uitdrukking komt. Het lijkt me goed als we het boek afwachten en dan zullen we zien hoe hij het wel bedoeld heeft!

Ds Golverdingen staat namelijk volledig in de lijn van ds GH Kersten en daarmee in de lijn van de Gereformeerde Gemeenten op dit moment zoals we ook kunnen lezen in het boekje Louter Genade.

Groeten Adrianus
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Lijkt'ie zo echt dan? Moet je nagaan hoe makkelijk en voorspelbaar dergelijke bijdragen zijn! :D:D:D:D
Oorspronkelijk gepost door Auto
Begrijp ik het goed zijn Adrianus en Pim dezelfde??????????

Oorspronkelijk gepost door Pim
Beste Zeeuw,

Groeten Adrianus
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Hij lijkt er bijzonder veel op!:, :,

Of niet Adrianus ? :?
:,:,:,:,:,:,

Dreams come true. De fase dat je mensen zodanig hebt gehersenspoeld dat ze jouw mening perfect als de hunne weten te vertolken.
Is dit jouw mening?

Ik denk dat je meer kan concluderen dat je bijdragen zo simpel zijn dat iedere suffe Pim ze ook kan posten.

Nu heb ik dus het niet-inhoudelijke antwoord op de vraag van Zeeuw gegeven. Wil jij nog even inhoudelijk op de vraag van Zeeuw aan jouw adres ingaan?
"Ik kan mij heel goed vinden in wat Ds Van Aalst schrijft. Het is een goede aanvulling op wat ik hier schreef en wat - dat begrijp jij denk ik wel - vooral bedoeld was om tegenwicht te bieden aan hen die zoveel verder willen gaan dan Ds Van Aalst."

Nou Adrianus, jij volgt graag de predikanten van de Ger. Gem. Hoe sta je dan tegenover het hier geciteerde van ds. Golverdingen m.b.t. de 3-verbondenleer ?

Volgens Golverdingen kunnen zowel de 2 als 3 verbondenleer zich beroepen op uitspraken van Calvijn, en kan men met een verschillende exegese inderdaad tot een verschillende verbondsleer komen.

De uitspraak van hem dat we elkaar hier wat ruimte in moeten geven vind ik werkelijk een verademing.

Als ik dit zo lees ben ik erg benieuwd naar de rest van zijn scriptie; en daarnaast hogelijk benieuwd hoe men deze t.z.t. in De Saambinder zal recenseren.

Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie